Olen lukenut tuon HS:n kolumnin ("väite ja sen perustelu") useampaan kertaan, mutta en oikein löydä sitä perustelua tai ainakaan sen clou'ta.
Tässä ketjussa kommentoijat tuntuvat lähinnä kertovan siitä kuinka kauan ovat ajaneet ja kuinka ajavat ja mitä mieltä ovat turvallisuudesta. Kuten tiedetään moottoripyöriä on kovin erilaisia, ja niin on kuskejakin.
Se että motoristien keski-ikä lienee kasvanut on kai johtanut siihen että kuskeilla on enempi malttia, ja vaikkapa jälkikasvuakin, minkä takia on hiukka myös vastuuta ainakin yrittää pysyä hengissä josko jotain sattuisikin. Olisiko siinä syytä turvallisuushakuisuuteen, sen seuraamuksena kysynnän ja tarjonnan lain mukaan toimivat valmistajat kai luonnostaan. Ei kai EU-säädöksiä pelkästään voi syyttää? Mikä oli ensin, muna vaiko kana?
Mikään ei myöskään estä ketään ajamasta niillä vanhoilla ABSittomilla vanhan tekniikan pyörillä ja vaikka ilman kenkiä ja pelkissä kalsareissa, jos tuntuu että sillä lailla on enempi "cool" ja saa enemmän arvostusta, jos se on se henkilökohtainen koko jutun pointti. Niin, tai tarviiko sitten edes ajella (ainakaan pitemmälle kuin kahville) - riittää että omistaa pyörän ja näyttää motoristilta? Luulen, että toisille taas ei ole niin tärkeää se miltä näyttää, jos vaan nauttii oikeasti siitä ajamisesta. Kuten sanottu - meitä on moneksi, eikä sille mitään voi.
Valitettavasti ymmärrän kovin vähän moottoripyöristä. En tiedä kuinka kauheasti niistä ABS:eista sitten on suorastaan haittaa ihan vaan normaalisti ajellessa. Sitten kolumnissa puhuttiin jostain pyörien pienenemisestä - minä luulin että ainakin kuutiotilavuudet on vaan lähinnä kasvaneet vuosikymmenten saatossa.
Enpä paljoa ymmärrä mistään.

Sitäkään en ymmärtänyt, kuinka viime kesänä alalla ihmeteltiin vähiä kilometrejä, ja arveltiin syyksi huonoa ilmapiiriä? Moni on mielestäni valittanut sateista kesää. Siis siihenkö auttaisi, että kaikki alkavat käyttää farkkuja, valkoista t-paitaa ja 50-luvun nahkatakkia?
No - tästä kommentista tuli yhtä sekava kuin tuo kolumni. Kun ei tiedä puhuttaisiinko faktoista vaiko mielikuvista.