• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pöyrä tulessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cubix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä olen aina ihmetellyt kavereita jotka tulee avautumaan ihan ventoviereille tyypeille. Itselläni on sen verran lyhyt pinna että aina paukkuu jos joku einari alkaa avautumaan. Lähinnä liikenteessä ihmetyttää autoilijat jotka alkaa soittaa poskea. Mistä ne tietää minkälainen psykopaatti siellä toisessa autossa/pyöränpäällä on. Ajellaan varovasti siellä.
Kyllä näitä vanhoja ei-selkäänsä-saaneita tuntuu riittävän muuallekin. Itsekin sain kohdata 50v+ henkilön vihan parkkeerattuani auton hänen ruutuunsa (merkitsemätön paikka, ei tolppaa, ei maalausta..). Heti ensimmäiseksi hän avasi sanallisen arkkunsa haukkumalla minut saatanan juntiksi
cool.gif

Noh, tästäkin kehkeytyi pieni skenaario, koska mukanani oli tytär (silloin n. 2,5v) joten en sulattanut äijän/papparaisen uhkaavaa käytöstä. Tilanne päättyi rauhallisesti siihen, että vastapuoli perääntyi pakettiautoonsa ja uhkasi soittaa poliisit.

Tästä onneksi selvittiin ilman sen kummempia nokkapokkia, mutta kertoo kuitenkin, että näitä väärällä asenteella suurella itsetuhovietillä varustettuja vanhempia henkilöitäkin riittää. Ei minulla olisi uskallusta lähteä huutelemaan isossa kaupungissa täysin tuntemattomalle moisia asioita. Hullun hommaa moinen
biggrin.gif

Noh sitten siihen tulee joku +40 mies joka käy vittuilemaan että ompahan yksi pyörä taas vähemmän yms.. siinä sitten täysin vittuuntuneena ja suutuksissani tempasin nyrkillä herraa ja tänään poliisi soitti ja pyysi laitokselle syyttävät pahoin pitelystä (mieheltä murtunut nenä  
lookaround_orig.gif
).
Itse olisin tehnyt täysin samoin kyseiselle kaverille.
Nojoo...jos oma mopo satuis palamaan  
omg.gif
,tai ajanna nurin/kolarin joka oma moka...jos siinä joku tulee viisastellee että yks vähemmän tai jottain, toteasin hänelle:älä huoli,vak.yhtiö korjaa tai jos lunastaa,ostan sitten paremman,nopeamman ja äänekkäämmän  
smile_org.gif
....kunhan itse pysyy ehjänä....
wink.gif

Noh sitten siihen tulee joku +40 mies joka käy vittuilemaan että ompahan yksi pyörä taas vähemmän yms.. siinä sitten täysin vittuuntuneena ja suutuksissani tempasin nyrkillä herraa ja tänään poliisi soitti ja pyysi laitokselle syyttävät pahoin pitelystä (mieheltä murtunut nenä  
lookaround_orig.gif
).
Itse olisin tehnyt täysin samoin kyseiselle kaverille.
Nojoo...jos oma mopo satuis palamaan  
omg.gif
,tai ajanna nurin/kolarin joka oma moka...jos siinä joku tulee viisastellee että yks vähemmän tai jottain, toteasin hänelle:älä huoli,vak.yhtiö korjaa tai jos lunastaa,ostan sitten paremman,nopeamman ja äänekkäämmän  
smile_org.gif
....kunhan itse pysyy ehjänä....
wink.gif
Jep, joku tämän tapainen kuittailu olis mullakin ollu strategia tehdä äijä hiljaseksi. Kun ei nahkarotsin sisällä tarpeeksi potkua kaatamaan jokaista vittuilevaa tonyhalmetta kanveesiin, niin täytyy yrittää käyttää muita keinoja...
cool.gif

Aamulla kävin kuulusteluissa ton pahon pitelyn johdosta, poliisi sanoi että mies ei ole kovin vahvoilla koska kamerat eivät saaneet kuvaa eikä mun kaverit todista mua vastaan.  
thumbs-up.gif
Torstaina on sovittelu ja jos ei tule sopua niin sitten perjantaina käräjille  
confused_orig.gif

Edit: Ja niin käden arkuus on tänään hävinnyt sen verran että voi vetää takin niskaan ja lähteä baanalle  
062802jumpie_prv.gif

Turpaan vaan jokaista joka vituttaa. Rikosrekisterillä saa sitä paitsi paremmin rispektiä ja pimperoa.  
biggrin.gif
Varsinkin jos lyö itsepuolustukseksi, eli egonsa, saati moponsa suojelemiseksi.
crazy.gif
kaboom.gif

Aamulla kävin kuulusteluissa ton pahon pitelyn johdosta, poliisi sanoi että mies ei ole kovin vahvoilla koska kamerat eivät saaneet kuvaa eikä mun kaverit todista mua vastaan.  
thumbs-up.gif
confused_orig.gif
Noh, syypää olet joka tapauksessa. Enää vaan on kyse rahasta, jos siis sovittelussa suostut pientä korvausta maksamaan niistämisestä.
Jos taas menee käräjille asti, niin sittenhän tilanne on toinen.
Voihan olla, ettei näyttö riitä tuomioon, mutta jos riittää.
Niin sitten huolenaiheena on rangaistuksen suuruus...
Todennäköisesti sielläkin pärjää rahalla. Mutta sieltä tulee merkintä rikosrekisteriin.
Eli koita sopia.

Toivottavasti ei tuu mitään seuraamuksia.. Eiköhän aika moni ois tehny saman siinä tilanteessa tai ainakin halunnu tehdä. Mä oisin ainakin
biggrin.gif
Respectiä sulle
bowdown.gif

pftroest.gif

Mä haluun nyt esittää poikkeavan mielipiteen tosta nokkapokan hyväksyttävyydestä. Kyllä mun mielestä aikuisen miehen pitäis sen verran mieltään malttaa, ettei käy käsiksi vaikka kuinka vittuiltais.

Paheksun moista käytöstä. Sympatiat toki pyörän palamisesta, mutta se ei oo ku rautaa ja muovia, ei sitä satu. Sen kaverin nenään todennäkösesti sattuu vieläkin.

Koita saada vakuutuksista rahat uuteen mopoon ja nauti kesästä
smile_org.gif

Ps. sivuhuomautuksena vielä mainitsen, että tästäkin ketjusta olisi saanut oivallisen väännön aikaiseksi siellä moderointikeskustelussa
wink.gif

confused_orig.gif
No jo on nopeeta toimintaa! Jos oisit polttanut korttis ylinopeudella, ja raastupa odottais, käsittelyä sais nykytyylin mukaan odottaa vähintään 2kk!  
omg.gif
Juvalla kun käräjillä näitä juttuja ei niin kamalasti ole
tounge.gif
Mutta näin sanoi tänään laitoksella minulle poliisisetä joka asiaa tutkii. Voihan sitä aina sanoa että se kompastu mun kypärään ja löin nenän vahingossa nyrkkiin
033102bebe_1_prv.gif

Mulla ainakin olisi ko. tilanteessa kans saanu v**lija avarista naamaan...oli se sitten oikein tai väärin..tartte tulla aukoon päätään tommosessa tilanteessa...

toivottavasti käsi paranee nopeasti ja syy mopon palamiseen selviää...

kahessadas viesti  
wink.gif

confused_orig.gif
No jo on nopeeta toimintaa! Jos oisit polttanut korttis ylinopeudella, ja raastupa odottais, käsittelyä sais nykytyylin mukaan odottaa vähintään 2kk!
omg.gif
tounge.gif
Mutta näin sanoi tänään laitoksella minulle poliisisetä joka asiaa tutkii. Voihan sitä aina sanoa että se kompastu mun kypärään ja löin nenän vahingossa nyrkkiin
033102bebe_1_prv.gif
Ihan vinkkinä että kun se on kuitenkin sun perse ja lompakko joka tuosta huitaistusta tulee viimeisenä kärsimään, niin kannattaa ottaa asia vakavasti, eikä mennä vaan suutaan soittamaan. Että kannattaa edes vähän miettiä missä valossa aikoo tekonsa esittää eikä vaan elvistellä että jos ei vittuilu lopu niin huomenna voi palaa talokin.

confused_orig.gif
omg.gif
tounge.gif
033102bebe_1_prv.gif
Ihan vinkkinä että kun se on kuitenkin sun perse ja lompakko joka tuosta huitaistusta tulee viimeisenä kärsimään, niin kannattaa ottaa asia vakavasti, eikä mennä vaan suutaan soittamaan. Että kannattaa edes vähän miettiä missä valossa aikoo tekonsa esittää eikä vaan elvistellä että jos ei vittuilu lopu niin huomenna voi palaa talokin.
tarkoitin tota enemmän vitsinä
tounge.gif
kyllähän asia pitää vakavasti ottaa
thumbs-up.gif

Ei tule pahoinpitelystä merkintää rikosrekisteriin. Jaa mistäkö tiedän...
Totta, ei kaikista pahoinpitelyistä tule merkintää, se riippuu tuomiosta. Eli siis tarkennetaan... Sakoista ei tule merkintää, mutta kylläkin vankeustuomiosta. (ehdollinen/ehdoton - Ihan sama)
Juuri näin. Tuollaisesta nenän nyrjähtämisestä ei tule kuin sakkoja. Syyttäjä tuskin vaatii ehdollista
cool.gif

Voihan sitä aina sanoa että se kompastu mun kypärään ja löin nenän vahingossa nyrkkiin  
033102bebe_1_prv.gif
Itse kerroin aikoinaan poliisille kuulustelussa, että seisoin yhdellä jalalla ja kaivoin irti bootsin pohjaan juuttunutta kiveä, kun henkilö x yllättäen juoksi siihen otsa edellä. Petti pokka kuulustelijalta. Kyseessä oli perinteinen nakkikioskikwondo-ottelu, jossa lauma paikallisia kovanaamoja oli sitä mieltä, että minulla ja kolleegallani on liikaa rahaa.

Hei tuossahan tulikin hyvä idea! Kun se käsikin kerran on palanut, voit sanoa että riuhtaisit sen katteiden alta kun alkoi kärytä ja heilahti takaa tullleen henkilön otsikkoon
biggrin.gif

Kumma lukea tätä keskustelua, kun poikkeaa niin radikaalisti tästä ORGin normaalista jeesustelulinjasta....

Keulia ei saa, eikä ylinopeutta saa ajaa, eikä vittu mitään kivaa saa tehdä, mutta pataan saa/ja pitää vetää??
confused_orig.gif

edit: helvetti kolme kysymysmerkkiä tekee hymiön....

Jake

Back