• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pölynsitoja liukastutti Helsingin tiet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muistan samankaltaisia tapauksia kaupungin kaduilla
täällä kokkolassa joku vuosi sitten,
kun ihmeteltiin jätkien kans et ei helv*** miten mun 1.3 Corolla rupes kiihytyksessä näin jauhaan kumia
kuivalla asfaltilla???
omg.gif

Sitte tajusin tarkemmin kateltua ja kuulosteltua että se saatanan pölynsidonta aine se liukkaaks tekee

Meinasin rutata corollan ku meni jarrutuksessa suksena.
Ja moni epäonnekseen ruttaskin autonsa

Joten järjetöntä touhua.
mad.gif

Olkaahan varovaisia siellä
sport05.gif

Kirveelle olis taas töitä,Prkl!Routavaurioreikiä ei sitten kyllä täytetä millään kun "niistä on niin vaikea pitää lukua"kuulemma
kaboom.gif

Onko tuo litku siis märkänä liukas vai kuivana liukas? Vai molempia? Onko kyseinen litku kuivuneena semmoista valkeaa länttiä?
Itse en päällisin puolin ainakaan huomannut tiessä mitään eroa normaalisti pitävään verrattuna. Just ehdin ajatella, että sutiipa helposti (ehkä 30 km/h) ja sitten luisuinkin jo leviksillä liikenteen jakajaan kun ei ihan käännös risteyksessä onnistunut.

Tosin kun kampesin rampautunutta pärinääni ylös niin huomasin että renkaat oli ihan tuossa soosissa, ikäänkuin märät, muttei kuitenkaan lähteneet edes pesemällä pois kumista.

Tää mun tapaus oli siis aikanaan Jyväskylässä, ainakaan tänä keväänä en ole huomannut että olisivat täällä tuota skeidaa lorotelleet.

On se kumma et aina valitetaan jostain. Talvella valitetaan suolan käytöstä et käyttäisivät hiekkaa, keväällä alkaa valitus kun pölisee, ja nyt valitetaan et on liukasta. Eiköhän mopokuskin pitäis seurata sitä tienpintaa. Jos asvaltti on tumma vähän kuin sateen jälkeen niin pinnassa on varmaan jotain siihen kuulumatonta. Eiköhän nyt jaksettais ajaa vähän rauhalisemmin kuukausi niin eiköhän ne ole saannu hiekat nostettua.

On se kumma et aina valitetaan jostain. . Jos asvaltti on tumma vähän kuin sateen jälkeen niin pinnassa on varmaan jotain siihen kuulumatonta.
Eli siis sateeseenkaan ei voi enää luottaa ?? hmm tie on oudon tumma äsken satoi.. onkohan tuo wettä wai jotain kuolettavaa luistolitkua ??+?

TIELLE EI VAAN KUULU LAITTAA MITÄÄN ! mitä sinne ei taivaalta luonnostaan putoa .IMO!

Eiköhän mopokuskin pitäis seurata sitä tienpintaa. Jos asvaltti on tumma vähän kuin sateen jälkeen niin pinnassa on varmaan jotain siihen kuulumatonta. Eiköhän nyt jaksettais ajaa vähän rauhalisemmin kuukausi niin eiköhän ne ole saannu hiekat nostettua.
Älä puhu, jos et tiedä. Se mesta missä mä vedin nurin oli niin liukas että edes parhain oraakkelikaan ei pysty sitä enää seurailemaan. Eikä tienpinnan värikään liukkaudesta juuri juorunnut.

Mä en ainakaan ole tottunut, että kesäkuisena iltapäivänä pitää alkaa funtsimaan talviajon niksejä - prätkällä.

Kyllähän sitä järjestellään kaikenlaista tienkäyttäjän linjaa mutta kun on korvauksen aika kukaan ei tiedä tekijöistä mitään.
veryangry.gif

Laiskuttaan levittävät sitä paskaa tielle kun eivät jaksa harjakoneilla ajeilla. Toivottavasti tekijät joutuvat vastuuseen :loppuuhammaspesut:ja vahinkon kärsineet saavat korvauksen.
pftroest.gif

Noh en varmaan tiedä asiasta mitään. Itse olen kyseistä kamaa tielle levittäny. Ja olen ajanut myös prätkällä kyseisillä kohdilla eikä se liukkaampi ole kuin just sateen kastelema tiekään. Mutta jos siihen on jostain tullu naftaa/öljyä niin niitä läikkiä ei kyllä huomaa. Ja sitte kyllä myönnän et on tosi liukasta.

Back