• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Polte hävisi, möin pyörän

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EllaÖ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voisko tää olla semmonen kausiluontoinen juttu? Mulla käy kuntosalin kanssa tolleen aina, että välillä kiinnostaa ja välillä ei nappaa yhtään.

jos mp harrastus on pelkkää ajamista (katu&matka) niin ei oo ihme että kyllästyttää. Huoltaminen&rassailu ja siihen kuuluva "sosiaalinen" toiminta +satunnainen ratailu tuo kummasti lisää väriä tähän touhuun. Näin ainakin mun tapauksessa. Kuulun niihin jotka ei oo koskaan käyny pyörällä norjassa (en ees autolla) ja lienekö koskaan käynkään. Ei ymmärrä
nixweiss.gif

Eilen myyty kanssa pois, 6 kesää oli pyörä ja viime vuonna kilsat alkoi hiipua ja tänä keväänä ei tullut poltetta ollenkaan. Kuukausia kärvistelin ja nyt myin pois. Tuskin tulee hankittua tilalle vähään aikaan uutta tilalle.

Sama kuin monella muullakin että kilsoja tulee autolla jo pirusti työn puolesta ja kortti välttämätön joten sekin laskee motivaatiota..

Tunnustan ja ennustan... Muutama päivä sitten läksi mopo uuteen kotiin, ajokamojen kohtalo on vielä auki. Muutama ajokausi mutkineen ja matkoineen riitti tällä kertaa.

Ehkäpä vielä joskus jos ikää ja kuntoa riittää... Paras harrastus minkä parissa olen aikaani kuluttanut!

Vaikka krapulaflimmerit pilasivat monta meetinkiä, vanhat vammat kipuineen saivat usein naamarin norsun*itulle ja sain osakseni välittämistä enemmän kuin jaksoin itse antaa, hauskaa oli kuitenkin.

Ikävä jäi kaikkia mutkia ja Teitä.

6kesää oli mopo mut nyt keväällä myin pois eikä kaduta yhtään.
ei vaan innostanut ajella ja on kumminkin pikkasen kallis peli pitää tos pihalla koristeena
biggrin.gif

ajokamat on jälellä viel et jos joskus kipuna herää.
en olis kyl uskonut et tulee itelle tää tilanne mut ei vaan nappaa ku kaikilla on mopo
nixweiss.gif

..enkä vieläkään tiedä miksi.

Kenties se johtui siitä, että:

*vaihdoin keväällä väärään, sieluttomaan pyörään
*vaihdoin liian isoon pyörään
*kevään hiekoitushiekat yms. aiheuttivat turhaa pelkoa
*Suomen kesässä on sata muutakin hienoa aktiviteettia, kuten mökkeily!!
*hellepäivinä nahkatakin pukeminen on mahdotonta, en aja t-paidassa
*terassille yms. kesätapahtumiin ei pääse koskaan, kun pitää ajaa
*koiran hankinta ei ole realistista aktiivisella motoristilla
*lähiseudun mutkapätkät on ajettu puhki
*kaupunkibilis/huoltsikkapatsastelu (esittäytymisralli) ei kiinnosta
*ajaminen tuntui välillä sosiaaliselta pakolta
*rata-ajo ei enää kiinnosta
*aika ei riitä moottoripyöräilyyn = ei kiinnosta riittävästi

Odotin 2kk, että polte palaisi. Ei palannut. Nyt pyörä on myyty.

Noh, elämä jatkuu toistaiseksi miehen pyörän kakkoskuskina ja tarakkaharakkana. En missään nimessä hylkäisi koko harrastusta.
Tällä hetkellä vaan tuntuu, ettei ole mitään järkeä pitää omaa pyörää.
Toisin kuin ensimmäisen pyörän myyminen, viimeisin kauppa ei herättänyt minussa mitään tunteita.

Nyt tuntuu, että olen vapaa ja voin kesäisin tehdä juuri sitä mitä huvittaa.

Löytyykö orgista muitakin poltteensa kadottaneita?
Vaikuttaa sille, että moottoripyöräilystä on tullut nykytyyliin jotain ihme suorittamista. Varsinkin kohta: *terassille yms. kesätapahtumiin ei pääse koskaan, kun pitää ajaa

Ajaa silloin kun napostelee, keli on kohallaan ja jos on jotain muuta tekemistä niin tekee sitä.
Tuo väärä sieluton pyörä on kyllä paha.

edit. niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa maistuun puulta koko touhu. Sitä odotellessa...

Tässä sitä kärvistellään... Viimekesänä tuntui jo ei-niin-kiinnostavalta... Sitten vaihdoin pyörän, ajatus oli, että mopoilussa maisemanvaihdos asfaltilta soralle lisäisi intoa... Syksyllä se jopa vielä tuntuikin siltä... Tänä kesänä kilometrejä kertynyt ehkä 700... Kerran jo laitoin mopon myyntiin, mutta sitten aattelin, notta jos nyt vielä katsois... Enskesänä tehdään isoja päätöksiä, jos enskesänäkään ei vielä napeksi, niin sit lähtee mopo...
nixweiss.gif

Samainen fiilinki ollut itsellä. Parhaillaan tallissa oli kolme pyörää. Nyt enään yksi, jolla olen ajanut viimeksi toukokuun alkupuolella. Ei vaan innosta ja kun korttikin on työssä välttämätön niin pitänee keksiä muita tapoja saada se adrenaliini virtaamaan. Mönkkärin ostin vasta. Jospa sillä saa niitä selviytymisen tunteita.
smile_org.gif
Valkokilpisen enskapyörän ku hommaat ni siinähän sitä. Pääsee helposti liikkumaan, ku heittää himassa ajokamat niskaan. Keuruulla on ainaki ajopaikkoja hyvin. Itellä ois tarkotus vaihtaa cebari semmoseen kuukauden päästä ku kesäloma loppuu...
M myi juuri valkokilpisen enduronsa..

Itsekin tuli pyörä myytyä kun ei enää ajaminen suuremmin napannut, eikä pyörän myynti pahalta tuntunutkaan.

Pari vuotta meni ilman pyörää ja sitten piti hankkia enduro, jolla pari kautta takana. Nyt mieli tekisi vielä "täydelliseksi fiilistelypyöräksi" jotain museokatsastettua (halpa pitää) Vespaa jolla kävisi vähän pyörähtämässä kun siltä tuntuu.

Mahdollisuus olisi lainata katupyörää oikeastaan koska vaan, mutta ei vaan nappaa, kaikki lähipaikat on ajeltu niin moneen kertaan läpi että olkoot...

e: oikeastaan ainut "normaali"prätkäilyn mielenkiinto kohdistuu tuonne keski-ja etelä-eurooppaan, mutta ne keikat on helpompi ja halvempi hoitaa vuokraamalla.

Itellä hiipunut nyt tuo katuajo (n. 22-26 tkm / ajokausi katua ja rataa sekaisin), joten vähän muutosta siihen pitää saada ensi kaudelle.. Nykyinen SD jää varmaankin katu/rata rassiksi, mutta matka ja metsä pyörää tekisi mieli..

Viime talvena ekan kerran nastat alle soranorsuun. Taivas aukeni kerrasta. Ei oo kuuma, mettäteillä ei smurffit harrasta kaikuluotaamista (ainakaan vielä) , saa ajaa ihan tosissaan, kaatuilukaan ei satu niin paljon. Aikaa ajeluun löytyy talvella enemmän. Nyt on enska seissy tallissa melkein koko kesän.Pikitietä päästelly matkamopolla ihan innoissani.
062802moto_prv.gif

Itsellä kävi niin, että Tellu vaihtui Bladeen ja kuukausi tästä loppui kiinnostus. Tuo kun on vain niin, että minä en ainakaan saa tuosta Bladesta mitään irti laillisissa nopeuksissa ja niin paljon ei varaa ole, että ratapyörää voisi pitää.

Nyt tässä on puol kesää enemmän ja vähemmän aktiivisesti kateltu jos löytyisi sopiva Veturi (SP1/2), HP2 Sprot tai Iso Monsteri löytyisi. Vielä ei ole löytynyt tai sitten ne on mennyt niin nopeesti, että en ole väliin kerinnyt.

Onneksi tässä ei ole kiire, pelottaa vain ajatus että kohta vaihdan tuo Golffiin
crazy.gif

Kaikelle on aikansa. Minulla moottoripyöräily vielä jatkuu, mutta kelkkailu loppui.
Meillä oli perheessä kelkkoja 25v ja joka talvi tuli ajettua enemän tai vähemmän. 2000-luvulla enemmän, kun alkoi olla virallisia reittejä. Kolme talvea sitten se loppui. Kelkan moottori hajosi (taas kerran) ja kasvoi semmoinen patti otsaan, että kiitos ja näkemiin.
Ei tullut edes pahoja vieroitusoireita ja metriäkään en ole kelkalla sen jälkeen ajanut. Pari kertaa olen aurinkoisena talvipäivänä kaihoisasti katsonut työpaikan vieressä olevan huoltoaseman vuokrakelkkoja, mutta onneksi se tunne ei kestänyt kovin pitkään.

Kaikella on aikansa ja kaikki kiva loppuu aikanaan.

Vaikuttaa sille, että moottoripyöräilystä on tullut nykytyyliin jotain ihme suorittamista. Varsinkin kohta: *terassille yms. kesätapahtumiin ei pääse koskaan, kun pitää ajaa

Ajaa silloin kun napostelee, keli on kohallaan ja jos on jotain muuta tekemistä niin tekee sitä.
Tuo väärä sieluton pyörä on kyllä paha.

edit. niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa maistuun puulta koko touhu. Sitä odotellessa...
tuossa hyvin kiteytettynä itse ongelma.

ostetaan pyörä ja siitä tulee rasite.

-pitää osallistua joka kökkäreeseen
-pitää joka ilta käydä esitäytymässä kylän mopopaaris.
-pitää osallistua jok ikiseen ratapäivään.
-gardajärvi pitää olla kierettynä juhannukseen mennes.joka kesä.
-pitää olla oikea motoristi ja vähintään 10k mittariin kesäs.

oikeesti.. ei tarvi. jokainen sorvatkoon hommasta itselleen mieleisen.
ei sen tervitse olla suorittamista.
homma on ollut pimeitten harrastus ja tulee olemaankin.kukaan ei viitti moista hommaa kauaa tehdä jossei se ole kivaa.
loppujen lopuksi mopoilu ei tule olemaan koskaan mukava tapa liikkua ja harrastuksenakaan se ei ole kovin mukavaa, mutta hemmetin kivaa. etenkin jos siitä itse tekee kivaa.
noilla "must"-jutuilla hampaat irvessä roikkumalla palaa äkkiä kipuna loppuun.

Minä ymmärrän hyvin kiinnostuksen menettäneitä motoristeja.
Ihminen nyt vaan kyllästyy ajan myötä kaikkeen toimintaan.
Miksi pyöräily tekisi tästä poikkeusta.Aikansa kutakin pitää kyllä
totuuden sisällään.
Jopa seksiin kyllästytään.

oikeesti.. ei tarvi. jokainen sorvatkoon hommasta itselleen mieleisen. ei sen tervitse olla suorittamista.
Tuota kilometrien kyttäämistä en ole ikinä oikein ymmärtänyt. Moni kysyy paljon on tullut ajettua kesälle ja usein jatkuu, että itse on ajanut määrän x kilometrejä.

Itsellä mittaristossa näkyy kello kilometrien sijaan. Nykyinen pärrä pakottaa kyllä kattomaan trippimittaria ettei lopu bensa kesken mutta kilsamittaria en ole katsonut viimeiseen kolmeen vuoteen muuten kuin huoltoja tehdäkseni. Mitä hemmetin väliä sillä on paljon ajaa kilsoja kesässä, en voi tajuta... No se on nykyään sitä suorittamista ja kilpailua.

oikeesti.. ei tarvi. jokainen sorvatkoon hommasta itselleen mieleisen. ei sen tervitse olla suorittamista.
Tuota kilometrien kyttäämistä en ole ikinä oikein ymmärtänyt. Moni kysyy paljon on tullut ajettua kesälle ja usein jatkuu, että itse on ajanut määrän x kilometrejä.

Itsellä mittaristossa näkyy kello kilometrien sijaan. Nykyinen pärrä pakottaa kyllä kattomaan trippimittaria ettei lopu bensa kesken mutta kilsamittaria en ole katsonut viimeiseen kolmeen vuoteen muuten kuin huoltoja tehdäkseni. Mitä hemmetin väliä sillä on paljon ajaa kilsoja kesässä, en voi tajuta... No se on nykyään sitä suorittamista ja kilpailua.
Joo mä lopetin myös ton km tsekkailun. En ole edes katsonut paljonko oli km kun kausi alkoi.
Öljyt vaihdan kun tuntuu et nyt vois olla 5000 km täynnä. Ei ole ollut ongelmia sen suhteen.

Mitä sitä ajamaan, jos ei nappaa. Mulla on myös pientä motivaatiopuutetta, joten ei ole tullut ajettua kovinkaan paljon. Kalustovaihtelua kaipais.

Itsellä kanssa katosi polte, kun ei tiennyt mitä haluaa. Halusi ajaa rataa, muttei se riittänytkään. Halusi ajaa katua, muttei ollut intoa. Pyörät myyntiin ja hetken aikaa miettimistä. Ja niinhän se meni, ettei kestänyt paria kuukautta enempää olla ilman pyörää ja taas on yksi käytössä. Kilometrejä ei ole paljoa yhtään, mutta eipä haittaa. Sen ajan mitä ehdin "muulta elämältä" ja innostaa. Eipä se raha, mitä siihen menee, säästöön kuitenkaan jäisi vaan jonnekin palaisi, joten on sitä huonompiakin kohteita kuluttaa rahaa. Joten mulla into palasi. Hieman erilaisena, mutta tavallaan parempana. Tauko (vaikkakin tosi lyhyt meikäläisellä) teki hyvää
smile_org.gif
Ja myös paluu kilosesta ja kilpurista takaisin ihan perus katu-kusiaiseen, oli oikea valinta
smile_org.gif
Mutta jos en olisi kokeillut, niin enpä sitäkään tietäisi, joten niitäkään rahojen tuhlauksia en kadu - vaikkakin tietty inan harmittaa
biggrin.gif

Samainen fiilinki ollut itsellä. Parhaillaan tallissa oli kolme pyörää. Nyt enään yksi, jolla olen ajanut viimeksi toukokuun alkupuolella. Ei vaan innosta ja kun korttikin on työssä välttämätön niin pitänee keksiä muita tapoja saada se adrenaliini virtaamaan. Mönkkärin ostin vasta. Jospa sillä saa niitä selviytymisen tunteita.
smile_org.gif
Valkokilpisen enskapyörän ku hommaat ni siinähän sitä. Pääsee helposti liikkumaan, ku heittää himassa ajokamat niskaan. Keuruulla on ainaki ajopaikkoja hyvin. Itellä ois tarkotus vaihtaa cebari semmoseen kuukauden päästä ku kesäloma loppuu...
Valkokilpisen enskan viimeisimmäksi myin pois.

Back