• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Polte hävisi, möin pyörän

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EllaÖ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
..enkä vieläkään tiedä miksi.

Kenties se johtui siitä, että:

*vaihdoin keväällä väärään, sieluttomaan pyörään
*vaihdoin liian isoon pyörään
*kevään hiekoitushiekat yms. aiheuttivat turhaa pelkoa
*Suomen kesässä on sata muutakin hienoa aktiviteettia, kuten mökkeily!!
*hellepäivinä nahkatakin pukeminen on mahdotonta, en aja t-paidassa
*terassille yms. kesätapahtumiin ei pääse koskaan, kun pitää ajaa
*koiran hankinta ei ole realistista aktiivisella motoristilla
*lähiseudun mutkapätkät on ajettu puhki
*kaupunkibilis/huoltsikkapatsastelu (esittäytymisralli) ei kiinnosta
*ajaminen tuntui välillä sosiaaliselta pakolta
*rata-ajo ei enää kiinnosta
*aika ei riitä moottoripyöräilyyn = ei kiinnosta riittävästi

Odotin 2kk, että polte palaisi. Ei palannut. Nyt pyörä on myyty.

Noh, elämä jatkuu toistaiseksi miehen pyörän kakkoskuskina ja tarakkaharakkana. En missään nimessä hylkäisi koko harrastusta.
Tällä hetkellä vaan tuntuu, ettei ole mitään järkeä pitää omaa pyörää.
Toisin kuin ensimmäisen pyörän myyminen, viimeisin kauppa ei herättänyt minussa mitään tunteita.

Nyt tuntuu, että olen vapaa ja voin kesäisin tehdä juuri sitä mitä huvittaa.

Löytyykö orgista muitakin poltteensa kadottaneita?

joskus sanonut..

ei tarvitse, ei oo pakko jos ei haluu.

se kuuluisa kolmas kesä näyttää karvansa harrastuksen suhteen.

väitän edelleenkin...30 prossaa harrastaa valitettavasti mopoilua koska niin  kuuluu tehdä.

muokx..kaikissa pyörissä on sielu...se pitää vain löytää itse
smile_org.gif

Nyt tuntuu, että olen vapaa ja voin kesäisin tehdä juuri sitä mitä huvittaa.

paitsi ajaa omalla pyörällä...
biggrin.gif

*vaihdoin keväällä väärään, sieluttomaan pyörään  -paha...
*vaihdoin liian isoon pyörään   -gold wing poislukien, ei liian suuria pyöriä ole.
*kevään hiekoitushiekat yms. aiheuttivat turhaa pelkoa  -eihän niitä enää ole?
*Suomen kesässä on sata muutakin hienoa aktiviteettia, kuten mökkeily!!    -Mökkeily ja mp ei sekoitu kovin hyvin.
*hellepäivinä nahkatakin pukeminen on mahdotonta, en aja t-paidassa  - älä aja hellepäivänä.
*terassille yms. kesätapahtumiin ei pääse koskaan, kun pitää ajaa   - mene hellepäivänä terassille.
*koiran hankinta ei ole realistista aktiivisella motoristilla   -no ei kai se ole realistista kenellekkään. ellei nyt metsästäjälle.
*lähiseudun mutkapätkät on ajettu puhki   -onneksi ovat vetäneet uutta asfalttia osalle pätkistä.
*kaupunkibilis/huoltsikkapatsastelu (esittäytymisralli) ei kiinnosta   -no älä mee sinne. eihän siinä mitään järkeä ole, ellei halua vaan nähdä tuttuja.
*ajaminen tuntui välillä sosiaaliselta pakolta - ei kai jos ei mene sinnä huoltsikalle...
*rata-ajo ei enää kiinnosta - no ketä kiinnostaa, mutta voihan siellä välillä käydä kiihdyttelemässä ja kanttailemassa, kun se on halvempaa kuin kadulla kiihdyttely.
*aika ei riitä moottoripyöräilyyn = ei kiinnosta riittävästi - no sitten jos ei kiinnosta niin ei voi mitään....
062802moto_prv.gif

Viimesen poliisien vietetyn hetken jälkee tuli mieleen että eiköhän tää nyt oo tässä. Ainakin tää ja ens kesä on pysyttävä poissa liikenteestä nii pääsee ite paljon vähemmällä.

kotarilla tietysti pörrätää joka paikassa, sitä kun ei edes mp poliisit kiinni saa
033102bebe_1_prv.gif

Harmi että oot myyny mopon, kuulostas näin äkkiseltään että oot unohtanu sen harrastus-aspektin siitä.

Mulla on kyllä koira (SPU, vie aikaa) ja mopokin, ei ne toisiaan pois sulje. Sen lisäksi että on muitakin harrastuksia. Toki ajamiseen jää vähemmän aikaa mutta onpahan paljon kivempaa sitten kun pääse ajamaan. Katoan illaksi ajelemaan kun tilanne ja säät sallii, aina on kivaa ja mulle se yksinolo/lonely rider meininki siinä on muutenki jonkinasteista terapiaa.

Ei se mopoilu muutenkaan mitään pakollista ole vaikka sellanen pihassa olisikin, jos on liian kuuma tai ei muuten vaan kiinnosta niin tarviiko sillon väkisin ajaa
smile_org.gif
Harrastukset paranee aina pitää harrastuksina, aina ei kiinnosta ja sillon on hyvä tehä jotain muuta. Toinen homma olis jos tähtäisit vakavissas radalle kisaamaan.

Toisaalta saahan niitä mopoja aina lisää sittenkun kipinä taas syttyy.

Into on hiipunut pitkän aikaa, keväällä katsastetaan tilanne ja jos ei napostele sittenkään niin mopo myyntiin ja joku kiva kesäauto vaikka tilalle. Eiköhän se into sieltä taas tule sitten kun pyörää ei ole..

..enkä vieläkään tiedä miksi.
Se vaan voi hävitä, tulee muuta tärkeempää tai kiinnostavampaa
nixweiss.gif

Aina voi aloittaa uudestaan jos siltä tuntuu, osa kavereista on pelkästään harrastukseen sidottuja. Jäävät matkasta harrastuksen loppuessa.
Mitä sitä suremaan, matka jatkuu. Veneillen, mökkeillen, terdeillen tms.
Pääasia että tekee sitä mitä haluu, ainakin harrastuksien parissa
smile_org.gif

Samainen fiilinki ollut itsellä. Parhaillaan tallissa oli kolme pyörää. Nyt enään yksi, jolla olen ajanut viimeksi toukokuun alkupuolella. Ei vaan innosta ja kun korttikin on työssä välttämätön niin pitänee keksiä muita tapoja saada se adrenaliini virtaamaan. Mönkkärin ostin vasta. Jospa sillä saa niitä selviytymisen tunteita.
smile_org.gif

mp:ly oli vielä 90 luvulla harvojen harrastus, koko suku piti hulluna, että moista edes harrasti, ei se ollut mikään hieno harrastus, oikeastaan se oli ihan outcast hommaa ja pirun harvalla oli pyörä esim töissä. sitten niitä rupes hommaamaan kaikki ja niiden siskotkin.

sinänsä mikään ihme ei ole että moni lopettaa, koska he myös aloittivat tuossa mp innostusaallossa.

Samainen fiilinki ollut itsellä. Parhaillaan tallissa oli kolme pyörää. Nyt enään yksi, jolla olen ajanut viimeksi toukokuun alkupuolella. Ei vaan innosta ja kun korttikin on työssä välttämätön niin pitänee keksiä muita tapoja saada se adrenaliini virtaamaan. Mönkkärin ostin vasta. Jospa sillä saa niitä selviytymisen tunteita.
smile_org.gif
Valkokilpisen enskapyörän ku hommaat ni siinähän sitä. Pääsee helposti liikkumaan, ku heittää himassa ajokamat niskaan. Keuruulla on ainaki ajopaikkoja hyvin. Itellä ois tarkotus vaihtaa cebari semmoseen kuukauden päästä ku kesäloma loppuu...

mökkeilyn ja mopoilunhan voi hyvin yhdistää. Jos kotiseudun mutkapätkät on jo koluttu niin mökillähän on uudet pätkät varsinkin jos se on eri puolella Suomea.

*vaihdoin keväällä väärään, sieluttomaan pyörään
*vaihdoin liian isoon pyörään
Liian iso kooltaan(korkea?), vai laiskempiko olis vaan ollut enempi mieleen? Jos jälkimmäinen niin oisko käyny niin, ettei uuteen pyörään oo oikein uskallettu tutustuakaan? Mielipide asioita tietysti, mutta kaverin zetaa kokeillessa toi pyörä tuntu suorastaan yllyttävän vähän leikkimään, rauhallinen ajelu oli aika kuivaa. Silti jos ajaisin vaan kadulla niin voisin vaikka tollaseen vaihtaakin.

Melkoselta pakkopullalta moottoripyöräily sulle kyllä ton listan perusteella vaikuttaa. Olisin voinut kirjottaa aika samanlaisen listan omasta futisharrastuksesta aikoinaan. Jääkiekko oli vanhempien mielestä liian kallista, niin alotin sitten futiksen, kun jotain oli pakko päästä pelaamaan. Niin kauan oli kivaa kun meni hyvin. Sitten kun ei mennyt niin viimestään tajus, ettei itse laji juuri kiinnostanut, ainoastaan se kilpailuaspekti.
Nykyään isona kakarana voi onneksi omilla rahoilla harrastaa just sitä mitä ihan oikeesti haluaa. Onneks omaa sydäntä lähellä oli mp:t ja jääkiekko, eikä lentäminen ja vanhojen höyryveturien keräily.
wink.gif

Moni lienee on hommannut pyörän vain siksi, kun se on niin siistiä ja coolia ja kaikilla kovilla jätkillä on motskari. Pyörät itsessään ja todellinen ajaminen siksi että se vaan on niin pirun mukavaa, ei välttämättä kiinnosta paljoakaan. Kiinnostaa ehkä vain se, että saa näyttää nakkikioskilla motoristilta ja hyvällä tuurilla saa jonkun pimun tarakalle.
Ei riitä, että pyörällä on sielu, vaan sielukkuutta pitäisi löytyä myös kuskilta, muuten ei voi löytää sitä sielujen sympatiaa..

Lyhyesti: mulle tuli ikäkriisi ja aloin haaveilla elämässä jostain muustakin kun mopoilusta. Sain mopon myytyä ja nautin elämästä nyt muilla tavoin. Kaupasta saa lisää jos siltä tuntuu!

Kirjotin tähän jotain neljä eri tarinaa aiheesta mutta annetaan sen nyt olla näissä neljässä lausessa koska tää on moottoripyöräfoorumi

tounge.gif

Into on hiipunut pitkän aikaa, keväällä katsastetaan tilanne ja jos ei napostele sittenkään niin mopo myyntiin ja joku kiva kesäauto vaikka tilalle. Eiköhän se into sieltä taas tule sitten kun pyörää ei ole..
Niin oli mullakin hiipunut ja mopon myin pois. Keväällä uusi jäi kauppaan kun ei innostanut. Nyt taas olis vähän poltetta. saattaapi olla että syksyllä täytyy asian eteen tehdä jotakin...

"Hyvä" huomata että muillakin oireilee, itsellä toinen kesä menossa kun ei meinaa oikein napostella motoilu. Ehkä sen ens kesän vielä katsoo mikä on meininki ja jos ei ala piristymään niin myynti taitaa olla edessä. Tosin onhan tässä vieläkin kesää jäljellä...

Lainaan ystävääni ja sanon että; "Ei vittu kiinnosta!" Noin niin kuin minun korviin ymmärrettynä...
biggrin.gif

Silloin kun alkaa tuntumaan että pyöräily rupeaa maistumaan pakkopullalta, kannattaa vaihtaa ajopeliä, täysin mallia yms... Jos se ei vieläkään muutamien vaihtojen jälkeen oikein nappaa, niin pyörä myyntiin ja taukoa muutama välivuosi.

Itse tein joskus näin innon lopahtaessa, ja parin välivuoden jälkeen alkoi taas maistua. Tuli siirryttyä enimmäkseen mp-matkailuun, ei jaksa enää kortteli- ja kahviajelut pätkääkään kiinnostaa.

Nää on näitä. Olen itse kahteen kertaan myynyt kaikki pyörät pois ja lopettanut. Välillä hypännyt laskuvarjoa, veneillyt, ajanut rc-autoilla, ryypänny, h**rannut, ostanut nopeita autoja jnejne... Ja aina palannut mopojen pariin. Tosin toi katuajo ei kiinnosta Suomessa työmatkaa enempää, sen tekee vaan ruuhkassa splittaamalla niin paljon nopeammin. Sen sijaan Euroopan puolella toi katuajokin on hubaa.

Onneksi olemme vielä lähes vapaita valitsemaan itse tässäkin maassa.

Back