Täytyyhän poikien tienata loma-ajan liksa...Tiedä sitten mitä olen ymmärtänyt, mutta ymmärtääkseni yksi poliisin tärkeimmistä tehtävistä on ennaltaehkäistä / estää rikoksia, vai oletko eri mieltä?Mutta kun luulen tietäväni mitä ajat takaa niin vastaan siihenkin.
Minä pyrin elämään aika pitkälle tosiasioihin nojaten. Kun miliisi ei tule aamulla mittaamaan mun ajokuntoani niin varmistan sen asian muuten. Ruikutukset poliisia kohtaan ovat totaalisen turhia eikä ainakaan vaikuta siihen tosiasiaan että promilleja ei ajaessani saa olla liikaa. Siitä vastuun kannan minä ihan yksin. Se ei ole poliisin vastuulla eikä kenenkään muunkaan.
Todennäköisesti selitykseni oli sinulle liian vaikea ymmärtää, mutta yritinpähän kumminkin![]()
Jos poliisilta löytyy voimavaroja laittaa kymmeniä poliiseja kyttäämään kilometrin päähän portista, niin voisi luulla että yksi setä_sininen liikenisi portille puhalluttamaan halukkaita ja ehkäisemään rikoksia?
Tosin silloinhan voisi käydä niin että muilla poliiseilla ei olisi työtä ja sehän ei näyttäisi ollenkaan hyvältä tilastoissa, eikä iltapäivä lehdillä olisi mehukkaita juttuja, eikä kukkahatuilla olisi mitään mistä jeesustella![]()
On muuten oikeasti aika h*lvetin naurettavia nämä puheet rikosten ennalta ehkäisystä, kun niitä ei haluta ehkäistä.
Ei vaan. Itsekin olen sitä mieltä, että kyllä halukkaiden soisi saada puhaltaa ENNEN mopon selkään istumista henkäisy armottoman tuomarin pilliin ilman sanktiovaaraa, ettei sitten tarvitsisi arvuutella ja miettiä, kuinka käy, jos oma arvio onkin väärä. Ihmisten maksa toimii käsittääkseni yksilöllisesti ja sillon nämä ns. "yleispätevät niksipirkkakaavat" promillemäärän laskemiseen on vessapaperia...