• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisin sakkolaskuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fum28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei ole välttämättä halpaa tuo päiväsakkojen 'saaminen'. Muistakaapa kuitenkin tuolla laskurilla asioita laskiessa, että nettotulot ei siinä tarkoita sitä mitä palkasta jää käteen vaan mm. luontaisedut lasketaan rahaksi. Eli jos palkkaa tulee käteen x euroa kuukaudessa ja ajelee 600 euroa/kk *utoedulla ja asuu 400 euroa/kk asuntoedussa, niin nettopalkka sakkoa laskiessa on x + 1000 euroa/kk. Joissain tapauksissa tuo nostaa päiväsakkoja ihan mukavasti...

Björkka

Määrärahat ilmeisesti vähissä kun joutuu jo itse sakkonsa ynnäilemään
biggrin.gif

Mielenkiintoinen linkki. Näkeepähän miten ne viimeksikin laskivat. Tosin ohi taulukosta oltiin; kakkiaiset.

sad_orig.gif
wink.gif

Ei ole välttämättä halpaa tuo päiväsakkojen 'saaminen'. Muistakaapa kuitenkin tuolla laskurilla asioita laskiessa, että nettotulot ei siinä tarkoita sitä mitä palkasta jää käteen vaan mm. luontaisedut lasketaan rahaksi. Eli jos palkkaa tulee käteen x euroa kuukaudessa ja ajelee 600 euroa/kk *utoedulla ja asuu 400 euroa/kk asuntoedussa, niin nettopalkka sakkoa laskiessa on x + 1000 euroa/kk. Joissain tapauksissa tuo nostaa päiväsakkoja ihan mukavasti...

Björkka
Kyllä nuo kaikki on niillä jo valmiina jo silloin kun istahdat takapenkille.

... Eli jos palkkaa tulee käteen x euroa kuukaudessa ja ajelee 600 euroa/kk *utoedulla ja asuu 400 euroa/kk asuntoedussa, niin nettopalkka sakkoa laskiessa on x + 1000 euroa/kk. Joissain tapauksissa tuo nostaa päiväsakkoja ihan mukavasti...

Kyllä nuo kaikki on niillä jo valmiina jo silloin kun istahdat takapenkille.
Onhan noi kyllä valmiina, mutta vielä noin pari vuotta sitten asian pystyi käydä korjaamassa oikeudessa siten, että nettotulot olivat tosiaankin se käteen jäävä osuus ja luontaisetuja ei laskettu nettorahaksi. Enää ei onnistu. Toisaalta ehkä on kuitenkin parempi olla kokonaan ottamatta niitä sakkoja.
confused_orig.gif

Björkka

On kyllä ihmeellinen juttu, että jos ajaisi yli 25 km/h enint. 60 aluella, niin tulee minulle 84 e sakkoa. Jos ajaisi 16-20 km/h enint. 60 alueella, niin tulee jo rikesakko 115 e. Onko tämä siis poliisin suora kehoitus ajamaan kovempaa, että sakkoa tulee vähemmän
withstupid.gif

On kyllä ihmeellinen juttu, että jos ajaisi yli 25 km/h enint. 60 aluella, niin tulee minulle 84 e sakkoa. Jos ajaisi 16-20 km/h enint. 60 alueella, niin tulee jo rikesakko 115 e. Onko tämä siis poliisin suora kehoitus ajamaan kovempaa, että sakkoa tulee vähemmän  
withstupid.gif
Sivun alalaidassa taisi olla että minimisumma on ylinopeustapauksissa 115€.

withstupid.gif
Sivun alalaidassa taisi olla että minimisumma on ylinopeustapauksissa 115?.
No niinpäs onkin. Hyvä, että osaan lukea koko sivun  
tounge.gif

80-luvulla, kun tuo rikesakkojärjestelmä tuli, päiväsakkojärjestelmä ei sisältänyt minimisakkoa. Silloin kannatti opiskelijan ajaa 15-25 km/h ylinopeutta. Lopulta ne tukkivat senkin aukon.
baaa.gif

No, eihän sitä enää pääsisi noihin minirajoihin...
idea3.gif

Mielenkiintoista, mielenkiistoista. Nyt äkkiä jostain saatava noita huollettavia meikä pojan nimiin, laskee meinaan sen verran hyvin tuota summaa jos vertaa nykyiseen 2 tenavaa kontra esim. 6 kersaa.

Muuan tuttu nappasi hiljattain 900€ sakot ja 3kk ajokieltoa...  
pftroest.gif

160 km/h, 100km/h alueella...
Sen jälkeen oon ite miettinyt tota karkuun karkuun ajatusta, jos sattuis joskus kovempaa tutkaan ajamaan.
nixweiss.gif

Aika rauhallinen kuski kuitenki oon ja todennäköisesti pysähdyn, kun käsketään, on vaan alkanut mietityttään, että kannattaako??  
withstupid.gif

... jaa-a, kai se tämäkin on jotenkin "mp-turvallisuutta", kun oikein laaja-alaisesti katsoo
smile_org.gif
Ja ennakoivaa ajoakin ehkä
nixweiss.gif

Back