Itse teen juuri päinvastoinPrätkällä taas ainakin itse ajan kurvit hiljempaa ja suorilla kovempaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse teen juuri päinvastoinPrätkällä taas ainakin itse ajan kurvit hiljempaa ja suorilla kovempaa.
Kyllähän se minunkin pakettiauto kelaa mittariin 215 ja kiihtyy sataseen alle 9 sek, joten saisihan sillä pari customistiakin kiinni kevareiden lisäksiSuperpoliisiauto....VW Transporter 2.5 TDI vakiona 174hv ja chipattuna poliisilla jossain 190hv:n paikkeilla
jättää se toiki 1.6 perheauton joka painaa sen 1500kg... Mutta tolla SUPER määritelmällä taitaa olla slyline jossa on 1000hv jo HYPERSUPERauto![]()
![]()
Mutta miksi sitten tapahtuu liikenne pakoja niin paljon??? Kannattaisiko miettiä lainsäätäjien teko ja tuomio puolta niin kynnys lähteä karkuun esim ylinopeuksissa pienenisi huomattavasti.
Noni, kohta mennään taas ja on hirveä vääntö käynnissä poliisivaltiosta ja demariyhteiskunnasta ym. No, saatte sitten ihan vapaasti syyttää muaKuljettajahan voi olla esim kortiton, kännissä tai muiden huumaantuvien aineiden vaikutuksen alaisena, etsintäkuulutettu tms...
Eikös verotus hoida tuon tulojen tasaamisen Suomessa aivan riittävällä tasolla?Päiväsakko on kuitenkin periaatteessa reilu, kun se huomioi tulotason ja menotasoa (esim. huollettavien lasten määrän) Eriasia on sitten se, että onko päiväsakkojen määrä tietystä rikkeestä kohdallaan.
Kyllä kait se taitaa poiketa. Käsittääkseni poliisilla pitää olla jokin virkatehtävä pysäyttääkseen jonkun kadulla kävelijän ilman mitään syytä.Mut toi etsintäkuulutus? Entäs sitten ku mä lähden himasta kävellen hakemaan lähikaupasta jädeä / bisseä / mitä nyt satunkin tarvitsemaan. Tai vaan päätän lähteä ulos kävelylle. Pitäiskö mun silloinkin aina pitää henkkari mukana siltä varalta että joku poliisi sattuis pysäyttämään ja tarkistamaan etten mä vaan ole etsintäkuulutettu? Eroaaks toi sun mielestä jollain olennaisella tavalla tien päällä pysäyttelystä, musta ei?
Suomessa on tällä hetkellä kymmeniä tuhansia etsintäkuulutettuja, joten sinne mahtuu varmasti vaaleita, tummia, pitkiä, lyhyitä, lihavia, normaaleja, laihoja, pitkätukkia, nahkapäitä, ja vaikka minkälaisia ihmisiäKyllä kait se taitaa poiketa. Käsittääkseni poliisilla pitää olla jokin virkatehtävä pysäyttääkseen jonkun kadulla kävelijän ilman mitään syytä.Mut toi etsintäkuulutus? Entäs sitten ku mä lähden himasta kävellen hakemaan lähikaupasta jädeä / bisseä / mitä nyt satunkin tarvitsemaan. Tai vaan päätän lähteä ulos kävelylle. Pitäiskö mun silloinkin aina pitää henkkari mukana siltä varalta että joku poliisi sattuis pysäyttämään ja tarkistamaan etten mä vaan ole etsintäkuulutettu? Eroaaks toi sun mielestä jollain olennaisella tavalla tien päällä pysäyttelystä, musta ei?
Esim. just vaikkapa etsintäkuulutetun etsintä. Jos joudut kohteeksi ja etsittävä on vaikkapa 195 cm ja vaalea ja olet 170 cm ja tumma, niin silloin on poliisi hakoteillä.
Auton pysäyttäminen ja kuskin ajokunnon tai ajokortin kyseleminen ei tietääkseni ole virkatehtävä, jollei esim. etsitä jotakuta tiettyä ihmistä. Nähin tulee poliisille oikeus tieliikennelaista. Tarkistin ton vielä eli pykälä 93.
Niihän se jo tekee. Siksi kaksoisprogressio jota esiintyy mm. päiväsakoissa ja päivähoitomaksuissa on siten suhteessa raskaampi parempituloiselle kuin pienituloiselle.Eikös verotus hoida tuon tulojen tasaamisen Suomessa aivan riittävällä tasolla?Päiväsakko on kuitenkin periaatteessa reilu, kun se huomioi tulotason ja menotasoa (esim. huollettavien lasten määrän) Eriasia on sitten se, että onko päiväsakkojen määrä tietystä rikkeestä kohdallaan.
Tota. Eikös esimerkiksi puhalluttaminen kuitenkin ole ihan perusteltua. Aika harvoin kai rattijuoposta näkee kilometrin päähä, jotta simoissa sompaillaan?Muuten ihan asiaa, mutta yksi lause jäi hirvittämään, joka osoittaa et kohden poliisivaltiota ollaan menossa:
- Pysäyttämiseen ei tarvita mitään perusteluita.-
Aikamoiset valtuudet..
Mun mielestä kansalaisen perusoikeuksiin kuuluu saada liikkua rauhassa, ilman poliisin pysäyttämistä, jos ei ole syytä epäillä jotain rikosta.
Tietty poliisi voi tarvittaessa aina epäillä....
Näinhän se on, mutta pointti oli...Suomessa on tällä hetkellä kymmeniä tuhansia etsintäkuulutettuja, joten sinne mahtuu varmasti vaaleita, tummia, pitkiä, lyhyitä, lihavia, normaaleja, laihoja, pitkätukkia, nahkapäitä, ja vaikka minkälaisia ihmisiäKyllä kait se taitaa poiketa. Käsittääkseni poliisilla pitää olla jokin virkatehtävä pysäyttääkseen jonkun kadulla kävelijän ilman mitään syytä.Mut toi etsintäkuulutus? Entäs sitten ku mä lähden himasta kävellen hakemaan lähikaupasta jädeä / bisseä / mitä nyt satunkin tarvitsemaan. Tai vaan päätän lähteä ulos kävelylle. Pitäiskö mun silloinkin aina pitää henkkari mukana siltä varalta että joku poliisi sattuis pysäyttämään ja tarkistamaan etten mä vaan ole etsintäkuulutettu? Eroaaks toi sun mielestä jollain olennaisella tavalla tien päällä pysäyttelystä, musta ei?
Esim. just vaikkapa etsintäkuulutetun etsintä. Jos joudut kohteeksi ja etsittävä on vaikkapa 195 cm ja vaalea ja olet 170 cm ja tumma, niin silloin on poliisi hakoteillä.
Auton pysäyttäminen ja kuskin ajokunnon tai ajokortin kyseleminen ei tietääkseni ole virkatehtävä, jollei esim. etsitä jotakuta tiettyä ihmistä. Nähin tulee poliisille oikeus tieliikennelaista. Tarkistin ton vielä eli pykälä 93.![]()
Poliisilaista, tieliikennelaista, ja ajoneuvolaista löytyy ainakin nipullinen pykäliä...
Edellenkin aivan käsittämätön mielipide, jos sun mielestä poliisi voi tuosta vaan pysäyttää sut ja tutkia sinut ja sun auton. Kyllä siihen pitäis joku perustellumpi peruste olla kun nuoren virkaintoisen pollliisin mutu. Mun mielestä epäilyyn pitää liittyä erikoinen ajotapa, ulkoinen ajoneuvon kunto, rekisteritunnuksen etsintäkuulutus, tms. Ei oo hyväksyttävää tosta vaan pysäytellä kunnon kansalaisia ihan vaan kun polliisi "epäilee, et kumminkin joka kolmas kuski on rikollinen".Kuljettajahan voi olla esim kortiton, kännissä tai muiden huumaantuvien aineiden vaikutuksen alaisena, etsintäkuulutettu tms...Ööö, mitä? Siis ethän sä tietenkään tarkoita et on perusteltua pysäytellä autoja randomisti ja tarkistaa et istuuks siellä nyt Virtasen vai Korhosen perhe, ethän? Mut mä en vaan tajuu mitä sä tolla haet takaa, kuljettajan ajokortin tarkistamista kenties?Ainahan pystäyttäminen on perusteltua. ...ajoneuvossa olevien henkilöllisyyden selvittäminen...
Minun mielestäni kuvastaa valitettavan hyvin nykyisten Grizzlyn nuorten ammattitoverien asennetta tämä asenne. Olemme poliiseja saamme tehdä mitä haluamme ja kaikkia on syytä epäille rikolliseksi kunnes toisin todistetaan. Itse en ole koskaan sanonut yhdellekään poliisille mitään poikkipuolista sanaa mutta viime kesänä sain muutamaan kertaankin kuunnella suoranaista vittuilua päin naamaa, valehtelijaksi syyttelyä ja valehtelua. Ei ole vaikea siis arvata miksi kunnioitukseni poliisia kohtaan on tällä hetkellä nolla eikä ole miksikään siitä muuttunut.Edellenkin aivan käsittämätön mielipide, jos sun mielestä poliisi voi tuosta vaan pysäyttää sut ja tutkia sinut ja sun auton. Kyllä siihen pitäis joku perustellumpi peruste olla kun nuoren virkaintoisen pollliisin mutu. Mun mielestä epäilyyn pitää liittyä erikoinen ajotapa, ulkoinen ajoneuvon kunto, rekisteritunnuksen etsintäkuulutus, tms. Ei oo hyväksyttävää tosta vaan pysäytellä kunnon kansalaisia ihan vaan kun polliisi "epäilee, et kumminkin joka kolmas kuski on rikollinen".Kuljettajahan voi olla esim kortiton, kännissä tai muiden huumaantuvien aineiden vaikutuksen alaisena, etsintäkuulutettu tms...Ööö, mitä? Siis ethän sä tietenkään tarkoita et on perusteltua pysäytellä autoja randomisti ja tarkistaa et istuuks siellä nyt Virtasen vai Korhosen perhe, ethän? Mut mä en vaan tajuu mitä sä tolla haet takaa, kuljettajan ajokortin tarkistamista kenties?Ainahan pystäyttäminen on perusteltua. ...ajoneuvossa olevien henkilöllisyyden selvittäminen...
![]()
![]()
Ainakin suhteellisen läheltä seuraa pakenijaa kun samalla seuratessaan pakenijaa kiilaa tämän ulos, kuten toteaa komissaario toisessa kohtaa."<span style='color:blue'>Ensinnäkin täytyy muistuttaa, että poliisi ei koskaan aja takaa vaan seuraa ...</span>"
Niinpä .. ja voinko minä väittää vastaavasti, että ...
"<span style='color:red'>Lähetän pienen metallisen esineen kovalla vauhdilla kohti
tähdätyksi tullutta ...</span>" .. en siis ammu .. enhän ..
Voi ihme mitä sanaleikkejä ...... hoh-hoijakkaaaa ...![]()
Juu, rattijuopporatsioissakin ei kannata pysäyttä kuin kännisiä. Turhaa kiusata selviä kuskeja pysäyttämällä ja puhalluttamalla.Minun mielestäni kuvastaa valitettavan hyvin nykyisten Grizzlyn nuorten ammattitoverien asennetta tämä asenne. Olemme poliiseja saamme tehdä mitä haluamme ja kaikkia on syytä epäille rikolliseksi kunnes toisin todistetaan. Itse en ole koskaan sanonut yhdellekään poliisille mitään poikkipuolista sanaa mutta viime kesänä sain muutamaan kertaankin kuunnella suoranaista vittuilua päin naamaa, valehtelijaksi syyttelyä ja valehtelua. Ei ole vaikea siis arvata miksi kunnioitukseni poliisia kohtaan on tällä hetkellä nolla eikä ole miksikään siitä muuttunut.Edellenkin aivan käsittämätön mielipide, jos sun mielestä poliisi voi tuosta vaan pysäyttää sut ja tutkia sinut ja sun auton. Kyllä siihen pitäis joku perustellumpi peruste olla kun nuoren virkaintoisen pollliisin mutu. Mun mielestä epäilyyn pitää liittyä erikoinen ajotapa, ulkoinen ajoneuvon kunto, rekisteritunnuksen etsintäkuulutus, tms. Ei oo hyväksyttävää tosta vaan pysäytellä kunnon kansalaisia ihan vaan kun polliisi "epäilee, et kumminkin joka kolmas kuski on rikollinen".Kuljettajahan voi olla esim kortiton, kännissä tai muiden huumaantuvien aineiden vaikutuksen alaisena, etsintäkuulutettu tms...Ööö, mitä? Siis ethän sä tietenkään tarkoita et on perusteltua pysäytellä autoja randomisti ja tarkistaa et istuuks siellä nyt Virtasen vai Korhosen perhe, ethän? Mut mä en vaan tajuu mitä sä tolla haet takaa, kuljettajan ajokortin tarkistamista kenties?Ainahan pystäyttäminen on perusteltua. ...ajoneuvossa olevien henkilöllisyyden selvittäminen...
![]()
![]()
Jossain on menty pahasti pieleen.
Miksi sitä sitten lähteä karkuun, jos on luulleensa ajaneensa 100km/ alueellasanoi:Vahingossa 120@80 alueella kuulostaa melko teoreettiselta
+20 satasen alueella ja ei huomaa että muuttuu 80 alueeksi, siinä sulle teoreettista.
Tämän aamun Aamupostissa eräs lakimies puutui juurikin samaan seikkaan kirjoituksessa, ja perään oli ympätty alkuperäisen kirjoittajan vastine...Muuten ihan asiaa, mutta yksi lause jäi hirvittämään, joka osoittaa et kohden poliisivaltiota ollaan menossa:
Aikamoiset valtuudet..
Mun mielestä kansalaisen perusoikeuksiin kuuluu saada liikkua rauhassa, ilman poliisin pysäyttämistä, jos ei ole syytä epäillä jotain rikosta.
Aina poliisilla pitää olla joku peruste, kun hän puuttuu toisen oikeuksiin, vaikkapa moottoripyörällä ajeluun.Tämän aamun Aamupostissa eräs lakimies puutui juurikin samaan seikkaan kirjoituksessa, ja perään oli ympätty alkuperäisen kirjoittajan vastine...Muuten ihan asiaa, mutta yksi lause jäi hirvittämään, joka osoittaa et kohden poliisivaltiota ollaan menossa:
Aikamoiset valtuudet..