Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jokainen tekee tietty omat valintansa (poliisikin), mutta tuo kysymys / toteamus siitä onko tuossa vaiheessa muuta kuin voitettavaa ei nyt mene ihan minun logiikastani läpi.olet kauhee kaahari ja rikollinen ku saat sen 3 sakon pitäs linnaan laittaa...mut otetaan elinkeino pois ja jätetään oman onnes nojaan se oikein sulle ku noin kauheet rikkeet tehnyt...Olen itsekin miettinyt tätä uutta lakia, jossa kolmannesta sakosta kortti otetaan välittömästi väh. kuukaudeksi pois. Tarvitsen korttia välttämättä työssäni ja nyt olen saanut työajossa kaksi sakkoa puolessa vuodessa. Toinen 64km/h 50:n alueella ja toinen 76km/h 60:n alueella... en ole mielestäni koskaan ollut mikään kaahari, joskus vain tulee kiiressä ajeltua hiukan reippaaammin....
Nyt jos olen mopolla liikenteessä ja tulisi eteen tilanne jossa poliisit tulee vastaan ja minulla hiukan liikaa nopeutta niin jos vain hiukankin on mahdollisuuksia päästä karkuun --> varmasti koitan... kortti kun lähtee joka tapauksessa.
Jos laki olisi pysynyt samana ja kortti olisi vaikka kesäloman aikana pari viikkoa pois en varmasti lähtisi pakoon. Varmasti pystyisin lomallani olemaan hetken ilman korttia...![]()
Koskaan aiemmin en ole edes miettinyt karkuun lähtöä, mutta tämän uuden lain myötä se on valitettavasti varteenotettavampi vaihtoehto kuin ennen!!![]()
mut samalla kannalla olen minäkin autolla en lähe ees koittaan mut pyörällä takuulla lähden ku leipä osittain kortissa kiinni...
mut ei oo siinä vaiheessa muuta ku voitettavaa![]()
![]()
![]()
![]()
Ja pankkirosvo ampui samasta syystä... Kysymys saattaa olla myös siitä, että poliisin on aika hankala todeta pysäyttämättä karkurin henkilöllisyyttä. Eli onko kyseessä tosiaankin vain korttinsa puolesta panikoiva Moto Orang, vaikko lainavehkeellä ajeleva Krimi Naal, joka on etsinnässä parin amfetamiinikilon ja muutaman ojasta löytyneen raadon takia.Jotenkin toivoisi, että jonain päivänä lehdessä olisi, että pakenija ajoi takaa-ajajien painostuksen seurauksena huimaa ylinopeuta pihakaduilla, jalkakäytävillä, pyöräteillä jne.
sanoi:Niin, oikeat rosmothan ajavat aina sääntöjen mukaan, eivät käytä anastettuja ajoneuvoja eivätkä vääriä kilpiä ja noudattavat aina pysähtymiskäskyä, joten ne pakoon pyrkijät ovat aina viattomia motoristeja, joiden huomiokyky hetkeksi herpaantui ja mittariin lipsahti lievä överi...
sanoi:Olisikohan se poitsu ajellut pyöräteitä ja pihateitä ym. ihan oman valintansa mukaan? Tuskinpa. Reitinvalinta näytti ohjautuvan pikemminkin tilanteen seurauksena. Sitten, mitä lehdistä tai virallisesti saa kuulla on, että kaahasi pyöräteitä, jalakulkuväyliä tai pihakatuja ja muita hurjia paikkoja. Jollain tavalla melko ymmärtämätöntä ja ärsyttävän yksisilmäistä totuuden vääristelyä syistä ja seurauksta.
No tottakai se ketuttaa yhtälailla jos se rikollinen ajaa yli, mut pointtina oli et poliisin aikaansaaman takaa-ajon seurauksena joku ajetaan hengiltä.Vaan jos se onkin se karkuunmenijä, kun jyrää yli? Sittenkö ei ketuta? Kaikki kun vaan kouhottaa, että poliisi ajaa vielä jonkun yli, eli ne pakoonmenijät on sen tason puikkohenkilöitä, etteivät osu kehenkään? Vähän samaan malliin etenee, kun joku kaahaa motolla kuin pulloJohan se v..tuttaa pilvenreunalla suunnattomasti, jos joutuu poliisin yliajamaksi, juuri kun tulee pankista sakkoja maksamasta!
sika, aina löytyy ymmärtäjiä ja puolustelijoita, vaan jos samaa joku autolla, niin tuomio saunan taakse on yksimielinen.![]()
Tuskin nyt sentään ..Ja pankkirosvo ampui samasta syystä...
Vai kuinka..?
Höpsis .. kuten aiempia kirjailujani seuranneena hyvin itsekin tiedät, niin olen nimen omaan korostanut, että tavallisellä päällä varustautunut ei lähde haneen.Pitänee itsekkin laittaa lusikkaa tähänkin kiisseliin. Reittivalinta ohjautui tilanteen seurauksena? Ainahan hänellä olisi ollut mahdollisuus pysähtyä.
Sama asia toisinpäin; mistä se poliisi tietää lähtiessään takaa-ajoon, että kysymyksessä on joku vakavampi rikollinen, eikä VAIN YLINOPEUSTAPAUS. mieluummin näille oikeille rikollisille tää majakka yhteiskunnan toimesta, kun on jo kerran tuomittu, samalla asennetaan se majakkaMutta mistä sen poliisin pitäisi tietää että se pakenava motoristi tai autoilia on vain ylinopeus kuski joka ei halua pysähtyä. Laitetaankos esim joku majakka sitä varten pyörän renikälle/auton takalsille, jolla voi poliisille ilmoittaa että mä vaan en nyt jaksa pysähtyä kun oon ajelemassa hyvällä fiiliksellä??![]()
On tässä tullut esille myös näkökanta, että kohtuuttomiksi koetut sanktiot ylinopeudesta aiheuttavat pakenemishalukkuutta. kun "rikosta" ei mielletä rangaistuksen suuruiseksi. kts. edellinen kommenttini, jos et koko p..kanjauhantaa jaksa..En nyt jaksa koko keskustelua luke mutta tuo otsikko on ainakin ihanEi ne poliisit mitään takaa-ajoja aiheuta, kyllä se on se joka karkuun lähtee se joka sen takaa-ajon aiheuttaa. Voi olla että tuolla aikaisemmin on jo asiaa sivuttu mutta neljä sivua *askanjauhantaa ei vaan kiinnosta.![]()
Haen tällä keskustelulla sitä, että ylinopeudesta annettavat rangaistukset saatettaisiin Eurooppalaiselle, sivistysvaltioiden tasolle, eikä tehdä yhdestä, asiasta aivan kohtuuttomasti rangaistavaa, ellei siihen liity niitä muita riskitekijöitä, vain sen takia, että se on oiva tulonlähde valtiolle, ja jonka tutkinnan poliisitkin helposti voivat/osaavat toteuttaa. (Kun tuo muu rikostutkinta on vähän sitä sun tätä). Ja kun nyt on jo nähtävissä sen aiheuttamia lieveilmiöitä ja kun tuo kurmuuttaminen ei ole kuitenkaan vaikuttanut onnettomuustilastoihin juurikaan.Vai tarkoitatkos Psmo sitä ettei poliisien pitäisi ollenkaan kääntyä ylinopeuksien takia perään, koska sehän saattaa lähtä vaikka karkuun, ja sitten vaarannetaan taas viattomia.![]()
sanoi:Haen tällä keskustelulla sitä, että ylinopeudesta annettavat rangaistukset saatettaisiin Eurooppalaiselle, sivistysvaltioiden tasolle....
Onko tämän tekstin kirjoittaja käynyt esim Norjassa ajamassa ylinopeutta, ja jäänyt siitä kiinni? Entäs Enklannissa? Entäs italiassa? Onko faktaa minkälaisia rangaistuksia sielläpäin iskee, jos jää kiinni moisesta näissä sivistysvaltioissa?Haen tällä keskustelulla sitä, että ylinopeudesta annettavat rangaistukset saatettaisiin Eurooppalaiselle, sivistysvaltioiden tasolle, eikä tehdä yhdestä, asiasta aivan kohtuuttomasti rangaistavaa, ellei siihen liity niitä muita riskitekijöitä, vain sen takia, että se on oiva tulonlähde valtiolle, ja jonka tutkinnan poliisitkin helposti voivat/osaavat toteuttaa. (Kun tuo muu rikostutkinta on vähän sitä sun tätä). Ja kun nyt on jo nähtävissä sen aiheuttamia lieveilmiöitä ja kun tuo kurmuuttaminen ei ole kuitenkaan vaikuttanut onnettomuustilastoihin juurikaan.
Mieluummin antaa ylinopeuden ajajan mennä, kuin sen kiinnisaamiseksi sivulliset joutuu vaaraan. (Ei koske jo edellä luettelemiani rikollisia, jotka myös voivat liikkua mopolla (tai kotilolla) Sitä mieltä olen!
Mielenkiintoinen kysymys.Onko tämän tekstin kirjoittaja käynyt esim Norjassa ajamassa ylinopeutta, ja jäänyt siitä kiinni? Entäs Enklannissa? Entäs italiassa? Onko faktaa minkälaisia rangaistuksia sielläpäin iskee, jos jää kiinni moisesta näissä sivistysvaltioissa?
Noita on jo jaeltu. Ja itse asiassa aika paljonkin.Kohtuuttomista sanktioista lisää: Hesaris oli tänään juttua et "töhertelijöille" vaaditaan jopa ehdotonta rangaistusta, taitaa mennä työpaikka alta![]()