• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisien aiheuttamat takaa-ajotilanteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vain natsit ja kommunistit lisäsivät rangaistuksia jos kansa ei kunnioittanut typeriä määräyksiä. Demokratiassa kansanedustajillakin pitäisi olla vähän äänivaltaa ja ihmisillä vapaus.
Samoja ihmisiä joka maassa kasvaa. Aivan sama, onko kyseessä diktatuuri vai demokratia, eläin on yhtä typerä. Monttukamaa valtaosa.

Mistä se lahna särjeksi muuttui... liekö edes samaa lajia ne vedenelävät.

Virossa en ole koskaan saanut, edes sakkoja. Olen ollut siinä onnellisessa asemassa, että aina on ollut suomalaista luomua tarjolla.

Ja poikamiespäivät päättyivät jo vuonna 1988... tosin Niinistön sanoin, puolivallattomuutta esiintyy :o)

Muuten, tuossa minun matkalahnassa on pirusti muovia ja aika hintavaa sellasta, jos sen sälöiksi ajaisi.

Sydämen osalta on sukurasitetta, mutta onneksi vasta tuolla 80 vuoden paremmalla puolella. Silloin mennään kuttaperkkarollaattorilla ja niska kääntyy edelleen naisten kohdalla.
Samasta syystä arvatenkin Matkalahna muuttui Matkasärjeksi kuin väänsit insinöörimäisen muka-humoristisesti Tylyttäjän Typyttäjäksi.

Jos poikamiespäiväsi päättyivät jo 1988, älä sitä samaa vanhaa lahnaa bylsi, vaan hanki alle esim. tuore venakko, thaimaalainen tai muu vastaava.

Ja se homosohva-Wingi kannattaa ilman muuta hävittää kiireimmän kaupalla ja siirtyä suoraan rollaattoriin, jos et oikeaa prätkää halua hankkia.
tounge.gif

Samasta syystä arvatenkin Matkalahna muuttui Matkasärjeksi kuin väänsit insinöörimäisen muka-humoristisesti Tylyttäjän Typyttäjäksi.

Jos poikamiespäiväsi päättyivät jo 1988, älä sitä samaa vanhaa lahnaa bylsi, vaan hanki alle esim. tuore venakko, thaimaalainen tai muu vastaava.

Ja se homosohva-Wingi kannattaa ilman muuta hävittää kiireimmän kaupalla ja siirtyä suoraan rollaattoriin, jos et oikeaa prätkää halua hankkia.
tounge.gif
Ookkos sinä Tylpyttäjän adjutantti :o)

Ulkomaaneläviin ei arvaa sekaantua, niillä voi olla jos minkälaista sarssia, lintuflunssa ja muuta tautia. Ja eikös ne kuulemma ole aina rahaa vailla. Minä kun olen tottunut saamaan ja minulle annetaan ilmaiseksi. Sitäpaitsi, ulkomaalaisten kanssa pitää olla hyvä kielitaito, ettei tule väärinkäsityksiä.

Ja vanha viisaus sanoo, että vanhassa vara parempi....

En minä Wingiä laita varmaan ikinä, ellei joku sellasta sitten väkisin pihaan työnnä... olkoon sitten kakkospyöränä.

Onko se oikea prätkä sellanen, joka lähtee kaupungissa liikennevalosita keula pystyssä ja ajaa sataaviittäkymppiä, mutta ihan vähän aikaa vain...? Tuolla joissakin ketjuissa epäiltiin, että sellainen voi olla ihan pyörän ominaisuus, jolle kuski ei voi mitään. En minä sellaista, sillähän voi saada sakot ja nahkakin voi mennä naarmuille, jos mopo käsistä karkaa
062802moto_prv.gif

Ookkos sinä Tylpyttäjän adjutantti :o)

Sitäpaitsi, ulkomaalaisten kanssa pitää olla hyvä kielitaito, ettei tule väärinkäsityksiä.

Ja vanha viisaus sanoo, että vanhassa vara parempi....
Olen näissä nopeuskyttäysasioissa aika paljon samalla linjalla Tylyttäjän kanssa, mutta en tunne häntä. Adjutantin homma taas ei kiinnosta siitäkään syystä, että en ole armeijan palveluksessa.

Ymmärrän tuon kielitaitohuolesi; kyllä minuakin harmittaisi, jos petikumppaniksi olisi paljastunut transu Uumajasta.

Toinen vanha viisaus sanoo, että vanhoihin (nais)lahnoihin ei kannatta koskea, koska siitä hajusta ei pääse koskaan eroon.
tounge.gif

Jos joku ajaa taajamassa siellä kuuluisalla koulun, päiväkodin ja vanhainkodin ohittavalla tiellä tolkutonta ylinopeutta niin poliisi voi puolestani pysäyttää kyseisen kuskin vaikka singolla, liikkukoon tämä sitten kaksipyöräisellä, rekalla tai jollain siitä väliltä.
Ihme juttu että en ole näihin törmännyt vaikka niitä kuulema esiintyy ihan riesaksi asti.

Jos joku ajaa maantiellä hevonketunjossain ylinopeutta vaarantamatta muuta kuin lainkuuliaisten itkijämummojen mielenrauhan, olisi kohtuurangaistus muutama satku sakkoa ja pieni puistelu. Todennäköisesti suurin osa ylinopeuden puolelle lipsahtaneista pitäisi tuota ihan kohtuuhintana eikä koittaisi onneaan poistumalla takavasempaan.
Niin kauan kuin ylinopeudesta hevonketunjossain rankaistaan alyttömillä ajokielloilla ja tolkuttomilla sakoilla, on turha kauhistella karkuunlähtijöiden moraalia. Jos vaihtoehtona kortin ja mahdollisesti työpaikan menetykselle on järjettömien rangaistuksien välttäminen niin riski voi jonkun mielestä kannattaa.
Niiltä inisijöiltä jotka täälläkin jaksavat korkeaa moraaliaan kuuluttaa voisi kysyä: Minkä takia ajatte moottoripyörällä? Nelipyöräisillä pikkuautoilla pääsee liikkumaan tasan yhtä jouhevasti kuin pilkuntarkalla mopoilullakin. Onko se sitä "vapauden fiilistä" körötellä naapurinpapan samaran perässä ja odottaa kilometrin suoraa että pääsee ohitse nopeusrajoituksia rikkomatta tai haistella pakokaasuja autoruuhkassa kun se splittaaminenkin on niin kauhistuttavan laitonta?
Ai niin, lainkuuliaiset sedät ja tädit kaahaa, keulii ja suddaa suljetulla alueella ja moottoriradalla. Sieltähän ne fiilikset saa, sori että unohdin.

Joillekin tuntuu olevan vaikeata ymmärtää että ääripäiden taajamissa keulijat ja mittarinkyttääjät -väliin sijoittuu suurin osa motoristeista. Itselle sattuu joskus vahinko mutta muita rangaistaan aiheesta eikä koskaan liian ankarasti, näinhän se menee.

Topikkiin voisi vielä kommentoida ettei poliisi aiheuta takaa-ajotilanteita vaan tekoihin nähden järjettömät rangaistukset.

Btw, vastuuta voi kantaa mielekkäämmälläkin tavalla kuin pysähtyä korpitaipaleella odottelemaan uukkaria tekevää maijaa.
Lahjoittaa sitten vaikka osan säästyneistä euroista hyväntekeväisyyteen niin tulee hyvä mieli ja omatuntokin antaa rauhan.

Taitaa tämä "matkasärki" kuulua tähän ikuisten poikamiesten lahkoon joka ei ole saanut kuin viimeksi 10v sitten vironreissulla....
Käys kuule "matkasärki" reissussa taas ni paineet helpottaa, ei tarvi noin tiukkana täällä olla ja helpottais eloa muutenkin
biggrin.gif
,
eikä tule mitään ennenaikasta sytäriä "matkasärjen " selässä, siitä voi viattomat muoviluoti kuskit kärsiä
baaa.gif
Ai tiukkana... kaksinkerroin kippurassa täällä saa nauraa :o)

Mistä se lahna särjeksi muuttui... liekö edes samaa lajia ne vedenelävät.

Virossa en ole koskaan saanut, edes sakkoja. Olen ollut siinä onnellisessa asemassa, että aina on ollut suomalaista luomua tarjolla.

Ja poikamiespäivät päättyivät jo vuonna 1988... tosin Niinistön sanoin, puolivallattomuutta esiintyy :o)

Muuten, tuossa minun matkalahnassa on pirusti muovia ja aika hintavaa sellasta, jos sen sälöiksi ajaisi.

Sydämen osalta on sukurasitetta, mutta onneksi vasta tuolla 80 vuoden paremmalla puolella. Silloin mennään kuttaperkkarollaattorilla ja niska kääntyy edelleen naisten kohdalla.
Kyllä se lahnakin särkikalojen lahkoon kuuluu siinä missä itse särkikin
wink.gif

"sakkoja ei saa jos ajaa lakien ja asetusten mukaan" - Idioottimaisin kommentti,jonka vain voisi motoristin suusta kuulla.
Samaa legendaa on sakoton motoristi,kuin kaatumatonkin. Joskus se vaan napsahtaa. Ei tarvita ku innokas parkkipirkkon tai pitkä ohitus.  
033102ass_1_prv.gif

Eniten säälittää nää vit*n vellihousut,jotka parkuu,että lisätään rangaistuksia,kyllä ne takaa-ajot loppuu. Jos tollasia pers-reijän nuolijoita olisi ollut suomen itsenäisyyttä puolustamassa,niin oltas vieläkin osa venäjää.  
kaboom.gif

Rajoituksien ja rangaistuksien kasvun myötä suomi ei varmasti pian venäjästä erotu.
Vit*u mitä puhetta. Jos joku kus*pää tulee leiritulella tollasta puhumaan,saa varmasti kerätä itsensä maasta ja käydä lekurilla.

Kuten sanottu - ei se poliisien syy ole,jos ne noudattaa säädettyja lakeja.
Jos rangaistusten nosto ei kerran poista ylinopeuksia,niin miksi ei voisi kokeilla jotain muuta? Esimerkkejä löytyy kyllä satoja.
Tanskassa tilastot parani rajoitusten nostolla.

Vain natsit ja kommunistit lisäsivät rangaistuksia jos kansa ei kunnioittanut typeriä määräyksiä. Demokratiassa kansanedustajillakin pitäisi olla vähän äänivaltaa ja ihmisillä vapaus.
buttrock.gif
Helpottiko ?

Aina tää nettikirjoittelu mielialalääkkeet voittaa, vai mitä...
tounge.gif

Neuvosto-Suomi? Kyllä täällä nyt on herkkähipiäisiä liikenteessä... PItäisikö teidän kysyä oikein niiltä ihmisiltä jotka ovat neuvostovallan alla eläneet, minkälaista se oikeasti oli? Voi olla että termien käyttö muuttuisi vähän.
Oikeassa olet. Monen asian suhteen on syytä puhua persreikä-Suomesta.
Ja onneks ei ole suomessa pakko asua. Minä viihdyn täällä, en hauku systeemiä, vaikka välillä tekisikin mieli. Minäkin saan muuttaa pois täältä jos haluan, muttta ei ole nyt niin kova halu muualle. Pitkälti olen samaa mieltä, että ylinopeusrangaistukset ovat naurettavan kovat, mutta kun tietää säännöt ja seuraamukset, niin miksi pitää pelata pelin, jos ei kestää hävitä? Persereikä-Suomesta en tiedä, olen ehkä vähän liian patrioottinen puhumaan omasta kotimaastani, jonka vuoksi tuhansia veteraaneja ovat kaatuneet, kyseisellä tavalla. Olen suomesta ylpeä, vaikka oikeusjärjestelmä joskus pistää miettimään. Edelleen olen sitä mieltä, että tämä on yksi maailman parhaimpia maita, pari pientä juttua lukuunottamatta. Noh, onhan niitä enemmän kun pari, mutta kuitenkin. Eletään liian helppoja aikoja, kun tämmöisistä asioista pitää vääntää juttua tällä tavalla. Pitäisi taas tulla joku isompi kriisi tai jotain, jotta ihmisille tulisi muuta ajateltavaa kun ylinopeussakkoja, ja "poliisien aiheuttamat takaa-ajot"
biggrin.gif

Ja täällä kun kaikenlaiset ihmiset puhuvat yhtä, ja tekevät toista. Niin paljon tapahtuu kulissien takana, ettei Karpokaan ymmärtäisi.

Helpottiko ?

Aina tää nettikirjoittelu mielialalääkkeet voittaa, vai mitä...
tounge.gif
Totta kai helpottaa saada mielipiteensä sanotuksi.
062802jumpie_prv.gif

Kai joku ehdottaa pian mielipiteidenkin esittämisen kieltämistä,tai ainakin banniä foorumilta,jos arvostelee valtiovaltaa...
033102ass_1_prv.gif

Vituttaa vaan noi typerykset jotka kuvittelee,että rattijuopot loppuu poistamalla kortti kärynneiltä,työttömyys loppuu poistamalla työttömyystuki,huumerikollisuus loppuu vangitsemalla käyttäjät...

Itse en niele purematta pa*kaa. Ja pistän kyllä vastaan,vaikka työpaikankin menetyksen uhalla jos tarpeeksi tökitään.
Eli jallitan poliisia tarvittaessa,pommitan asiallisilla meileillä edustajia ja äänestän vain niitä,jotka asioihin ottavat kantaa.
Ja perustelen kantani tarvittaessa...

no pakko kans laittaa oma kanta tännekkin kuka voi väittää että rangaistukset eivät olisi liian kovia oma tuttuni ajoi 45 ylinopeutta korttipois 2kk 1300 euroo sakkoa työpaikka lähti ku kortti olis tarvittu nyt talo pakkohuutokaupassa ku ei pystynyt maksaan asuntolainaa ja uutta työtä ei löytynyt kuka vitun kusipää vielä voi väittää ettei ole kohtuuton rangaistus 45km/h ylinopeudesta toivottavasti osuun jonkun omalle kohdalle niin miettikööt sitten asiaa...elämä voi olla lopun ikää pilalla...

no pakko kans laittaa oma kanta tännekkin kuka voi väittää että rangaistukset eivät olisi liian kovia oma tuttuni ajoi 45 ylinopeutta korttipois 2kk 1300 euroo sakkoa työpaikka lähti ku kortti olis tarvittu nyt talo pakkohuutokaupassa ku ei pystynyt maksaan asuntolainaa ja uutta työtä ei löytynyt kuka vitun kusipää vielä voi väittää ettei ole kohtuuton rangaistus 45km/h ylinopeudesta toivottavasti osuun jonkun omalle kohdalle niin miettikööt sitten asiaa...elämä voi olla lopun ikää pilalla...
Voi myös kysyä, että minkä hemmetin takia joku ottaa tietoisesti moisen riskin?

Voi myös kysyä, että minkä hemmetin takia joku ottaa tietoisesti moisen riskin?
Juupas -- eipäs -- juupas -- eipäs

Eihän täällä mikään ole pakko, silti asioita sattuu.

ja vaimo lähti sen entisen työkaverin matkaan, joka sai pitää työnsä, tyttö rupes huoraksi ja poika paljastu homoksi, kun oli talon myynnin takia tultava ulos kaapista.....
033102ass_1_prv.gif

paska homma nuo sakot
tounge.gif

kyl se silti kaikesta huolimatta on aivan järjetöntä että pienestäkin ylinopeudesta vaikka se sattuis savon sydämmessä saa ainakin kymmenen kertaa kovemman rangaistuksen kuin esim....huumeet,autovarkaus,näpistely,tai moni muu "pikkurike" mielestäni olen kelpoinen kommentoimaan ku olen pelkistä ylinopeuksista maksanu euroina yli 6000... nyt jos tekisin saman menis varmaan ainakin25000 niin jossain on pompannu yli mun ymmärryksen.....
olen onneks huomannu etten ole ainut joka ei näitä uusia lakeja tajuu....
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif

Back