Niin nakyisi. Iso joukko joka ei aja mopolla, mutta kirjoittaa foorumille.Nyt tais vaan poliisin toiminnasta vetää isompi joukko herneen nenään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin nakyisi. Iso joukko joka ei aja mopolla, mutta kirjoittaa foorumille.Nyt tais vaan poliisin toiminnasta vetää isompi joukko herneen nenään.
Kirje on jatkotoimenpide. Siihen en ole kommentoinut yhtikäs mitään. Itse en kirjeitä lähettelisi. Eiköhän se viesti kotiin mene sakkolapun muodossa, jos on kalustossa tai kuskissa ollut moitittavaa.Nyt tais vaan poliisin toiminnasta vetää isompi joukko herneen nenään.Totta, mielestäni ei ollut mitään ihmeellistä siinä, että poliisi puuttui asiaan. Jopa ilmoittivat etukäteen. Se oli ihmeellistä. Joku, ilmeisen monikin, on jossain vetänyt herneen nenuun metelistä ja muusta häiriöstä ja alentanut poliisin kynnystä puuttua. Tarkennukseksi mainitsen, että minä en ole asiasta valittanut enkä aio valittaa. Silti ihan varma on, että jossain vaiheessa laajamittaisiin kokoontumisiin puututaan vielä uudestaankin. Mitä ihmeellistä siinä sitten on?
On selvää että poliisi voi tehdä ratsian vaikka mopomiitissä, ja kestää sen kun kestää. Minusta on kumma että sä et halua nähdä tätä ihmeelistä puolta asiasta: kerätään ratsattujen nimet ja lähetetään kotiin nuhteita vaarallisista miiteistä. Montako niissä on kuollut? Mitä vaaroja on? Jä käsketään menemään kotiin, uhkaillaan putkalla jos vielä nähdään, vaikka mitään kiellettyä ei ole tehty. Mihin tuo muka perustuu, muuhun kuin mielivaltaan?
Onko Suomessa kokoontumisen vapaus vai ei? Mikä on se peruste olla kokoontuminen kielletään? Onko se vaan sellainen että joku ei tykkää? Onhan outo peruste, tolla voidaan kieltää ihan kaikki asiat, aina löytyy joku joka ei tykkää. Mä en tykkää jääkiekosta ja ruuhkat häiritsee mua. Vermon raveista kuuluu möykkää. Kielletään siis kaikki.
Enemmän tämä kuulostaa siltä että nuorisoa voidaan kohdella miten vaan, niillä ei ole oikeuksia.
Mopomiitti ei taida mennä edes tuohon, ihmiset voivat kokoontua myös ihan omasta vapaasta tahdostaan, ilman mitään/kenenkään tarkoitusperiä tai järjestelyjä. ONNEKSINoita mopomiittejä ei voida kieltää, jos hoitavat ennakkoilmoituksen kuntoon. Kokoontumisvapaus
Mä en tiedä kenellä tollainen asenne on, mihin mahdat viitata. Ainahan sitä SAATTAA tapahtua vaikka mitä. Lentokone saattaa tipahtaa, voipa taivas pudota niskaamme. Tolla perusteella voidaan kieltää kaikki. Jotain saattaa tapahtua. Mutta mopomiitin vertaus Kauhajokeen ontuu ja pahasti, kuten varmasti tiedätkin.Sinänsä erikoinen asenne, että ei saisi puuttua ennen kuin joku kuolee. Toisaalta nousee hirveä meteli siitäkin, jos ei puututa ennakolta (vrt. Kauhajoki, vaikka ei mopoiluun mitenkään liitykään)
Ja kyllä vain jos on 500 - 1000 mopoikäistä samassa paikassa, niin saattaa siellä sattua ja tapahtua kaikenlaista. Turha sitä kieltää on vaikka olisi mitä mieltä poliisin toiminnasta.
Ei ne laput kotiin tuu, ku viimesenä pakkona.Kirje on jatkotoimenpide. Siihen en ole kommentoinut yhtikäs mitään. Itse en kirjeitä lähettelisi. Eiköhän se viesti kotiin mene sakkolapun muodossa, jos on kalustossa tai kuskissa ollut moitittavaa.
Sehän on siis huomenna 12.9 kello 18:00 allrightin pihassa. Huhu perustuu siihen, että sinne voi olla tulossa jopa moottoripyöriä ja motoristi = jengiläinen = sinko&pyssyt.-vartti
"Esimerkkinä ei-toivottavista tapahtumista hän mainitsee viime aikoina liikkuneet huhut, joiden mukaan kokoontumiseen olisi tulossa jopa moottoripyöräjengien edustajia ”näyttämään mallia” nuoremmilleen.
– Mutta nämä ovat pelkkiä huhuja, joita ei ole tarpeen kommentoida tässä vaiheessa enempää, Koskiniemi tähdentää"
mistähän jengeistä nyt on kyse...
-t-
Kyselit, että onko joku kuollut mopomiiteissä. Vaan mistäpä minä tiedän miksi sitä kyselit ja nostit kissan pöydälle. Tuli vaan siitä mieleen, että pitäisikö siellä sitten jonkun ensin kuolla, jotta poliisin toimet olisivat oikeutettuja?Mä en tiedä kenellä tollainen asenne on, mihin mahdat viitata. Ainahan sitä SAATTAA tapahtua vaikka mitä. Lentokone saattaa tipahtaa, voipa taivas pudota niskaamme. Tolla perusteella voidaan kieltää kaikki. Jotain saattaa tapahtua. Mutta mopomiitin vertaus Kauhajokeen ontuu ja pahasti, kuten varmasti tiedätkin.Sinänsä erikoinen asenne, että ei saisi puuttua ennen kuin joku kuolee. Toisaalta nousee hirveä meteli siitäkin, jos ei puututa ennakolta (vrt. Kauhajoki, vaikka ei mopoiluun mitenkään liitykään)
Ja kyllä vain jos on 500 - 1000 mopoikäistä samassa paikassa, niin saattaa siellä sattua ja tapahtua kaikenlaista. Turha sitä kieltää on vaikka olisi mitä mieltä poliisin toiminnasta.
Olis kiva nähdä tollainen kirje.
Mihän jengi tänne on kokoontunut?-vartti
"Esimerkkinä ei-toivottavista tapahtumista hän mainitsee viime aikoina liikkuneet huhut, joiden mukaan kokoontumiseen olisi tulossa jopa moottoripyöräjengien edustajia ”näyttämään mallia” nuoremmilleen.
– Mutta nämä ovat pelkkiä huhuja, joita ei ole tarpeen kommentoida tässä vaiheessa enempää, Koskiniemi tähdentää"
mistähän jengeistä nyt on kyse...
-t-
Mihän jengi tänne on kokoontunut?
Eikös nuo ole ne bileet, jonne kahdella ilman kilpiä ajaneella porvoolaismotoristilla oli kova kiire?
Kuva on photoshopattu. Porukkaa ei ole paikalla nimeksikään, koska piiritysrengasta ei näy ympärillä.Sama paikkaEikös nuo ole ne bileet, jonne kahdella ilman kilpiä ajaneella porvoolaismotoristilla oli kova kiire?Mihän jengi tänne on kokoontunut?![]()
![]()
Mutta missä poliisi ?
Tuossa tapauksessa taisi olla NELJÄ kertaa enemmän rikkeitä kuin mopopoikien miitissä?Jos poliisi olisi samalla tavalla toiminut vaikkapa tuning-automeetingissa, taalla todennakoisesti kirjoiteltaisiin tyylin "siitas saivat" ja "ihan oikein niille".
Porun ja parun maarasta paatellen on lahes koko foorumi ollut siella ja piesty, hakattu ja sakotettu sairaalaan. On mahtanut olla suicide prevention-puhelinlinjoilla tungosta...
Edit: Nakyisi ne kiusaavan muitakin. Miksei tasta perusteta samanlaista itkutopiccia? Onhan truckliikenne huomattavasti tarkeampaa kuin mopoilla leikkiminen.![]()
Ei millään pahalla, mutta hieman tuntuu siltä, että osalla porukasta on tavoitteena saada aihetta valittaa.Joo eli tänään tapahtuu: Linkki
Kaikki paikalle vaan kauempaakin.