• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisi MP tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pethei
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse säikähdän aina sen verran mp-poliisin nähdessäni, että huomio menee välittömästi omaan nopeusmittariin ja moikkailu unohtuu...
Kerran on kyllä muuten niiiiiiiin kiva mp-poliisi  
inlove.gif
pysäyttänyt, että olisi voinut pyytää pysäyttelemään useamminkin, jos ei vaan silloin sakottaisi  
tounge.gif

Viimeks tuli mutkapätkällä auto - mopo - poliisimopo -letka vastaan loivassa mutkassa tiukasti toistensa persiissä kii. Ainoo joka morjesti takasin oli mp-poliisi. Emmä kyllä sen autokuskin oottanukkaan morjestavan takasin.
baaa.gif

Ei ne kaikki mulkkuja ole, meidänkin pyöräporukoissa on yksi poliisi ja onpahan sekin ajanut poliisia karkuun..hehhe.. samanlaisia apinoita ku mutkin ne tekevät työtään mutta en kiellä etteikö mukaan mahtuisi virkaintoisi kusipäitä.. mutta se vitutus kohdistuu aina siihen mulkkuun kuka ne sakot kirjottaa tai kenentakia joutuu liriin.. mut anyway jos olet virkaintoinen kusipää rupee LP:ksi niin ne muutkin ovat tehneet..

Nyt tuli lyhyen motoristi urani aikana ensimmäinen mp-poliisi vastaan maantiellä ja heilautin kättä sivulle kuten muillekin motoristeille ja kyllähän sieltä tuli maltillinen kytkinkäden sormien nosto takaisin  
smile_org.gif

Tuli mp-poliisi myös ihan sopivassa kohtaa vastaan, koska jos olisi kohdattu minuuttia aikaisemmin olisin päässyt varmaan juttelemaankin, kun olin silloin vähän reippaammin ohittanut yhden rekan. Olisi kyllä tainnut olla aika yksi puolesta keskustelua  
blush.gif

Ja onko joku joskus todistetusti saanut sakot "virkavallan halventamisesta"?
Tuttava kerran sai tuosta syystä.. Ajoi polkupyörällä pimeässä ja poliisi ajoi vierelle, kehoittivat laittamaan valot pyörään... Kuningasajatuksen pienessä pöhnässä perjantai-iltana tämä pitkähiuksinen silloinen teini päätti laittaa sytkärin lokarin päälle.  
biggrin.gif

Siitä sai virkavallan halventamisesta sakkoja, vaikka oli noin kekseliäs kaveri  
tounge.gif
En mene vannomaan varmaksi tai edes puolittain todeksi, mutta joku joskus selitti että kun kysytään ajokorttia ja rekisteriotetta, ei kannata vastata että "seuraavaksi varmaan haluat yhden Rieseneistäni?"
Niinpä niin

Itselleni ei ole koskaan mopopoliisi moikannut, muutaman kerran tullut vastaan, tänään viimeksi.

No juurikin eilen sattui Nurmeksessa ajamaan pärräpoliisi vastaan kun olin reissussa ja sen suurempia edes miettimättä nostin kätöstä, kohdalla vasta huomasin että polliisihan se siinä, mutta mitäpä näistä...morjensti takasin...

Viime kesänä moikkasin, kääntyi perään ja pysäytti. Riisuin kypärän ja MP-poliisi totesi: "Mun faijalla on samanlainen, mites on pelannut?" Olihan se kaveri ainakin 10V nuorempi kuin "uhri". Mukavahan se vaan on kun pidetään huolta...
smile_org.gif

Itse ajelin tuossa joskus Lahdesta Tampereelle, aurinko laski, oli lämmintä, ei muuta liikennettä ja silleen - eli kaikin puolin mahtavat olosuhteet ja fiilikset - NO - ajelin siinä 100km/h alueella ehkä hitusen ripeällä vauhdilla (hyvällä maulla), kun mäen takaa vastavalosta ilmestyi vastaantuleva moottoripyörä. Hetkeä ennen kohtaamista lapa ojoon, jotta MORO... ja kas-kas sehän olt vallesmanni mopoineen kaikkineen!

Hoiti kyllä homman hienosti: morjesti takaisin ja näytti sitten kädellä (ylös-alas-liikettä), että himmaa vähän! ... ja jatkoi matkaansa!!!!!!
062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif
Ajatteli kai, että joku olisi voinut ajaa ko. olosuhteissa hieman kovempaakin kuin minä. TÄMÄ HIENOINEN ELE PURI MINUUN PAREMMIN KUIN SAKKO: AJOIN LOPPUMATKAN TÄSMÄLLEEN RAJOITUSTEN MUKAAN, EIKÄ EDES V###TANUT YHTÄÄN, PÄINVASTOIN!
062802moto_prv.gif

Täällä Jyväskylässä päin eivät kyllä ainakaan muutaman kohtaamisen perusteella takaisinpäin moikkaile. Nykyään en sitten viitsi minäkään niille moikata.

Itse taas olen Jkl:n seudulla pari kertaa mp-poliisille moikannut. Toinen moikkas takaisin, toinen ei. Tosin mulla on tapana se, että mp-poliisin ollessa kyseessä nyökkään näkyvästi. Tällöin ei tartte poliisinkaan morjestaessaan nostella tassujaan ja kukaan ei sekoita pysähtymismerkkiin. Muuallakin nyökkäämällä on saatu ns. vastakaikua.

Ja kuten joku tuossa aiemmin sanoikin asennevammaa on taatusti molemmilla puolilla
smile_org.gif

Olin ulkoiluttamassa muijaa ja lähdettiin Järvenpäästä Jokelan suuntaan. Muija kun tykkää kiihdytyksistä niin pitäähän sille sitä tarjota. Vauhtii oli jo aika reilusti, kun löysäsin kaasun juuri sopivasti kun vastaan tuli kustomi ja kyykky. Kyykky reilusti lujempaa. Lapa ojoon, kustomi ei reikoi, kyykyssä hassu sininen valo vilkkumassa, alkaa kuskin pää vipattaa mun suuntaan, mutta ei silti vastannu tervehdykseen?
confused_orig.gif

Itse säikähdän aina sen verran mp-poliisin nähdessäni, että huomio menee välittömästi omaan nopeusmittariin ja moikkailu unohtuu...
Kerran on kyllä muuten niiiiiiiin kiva mp-poliisi  
inlove.gif
pysäyttänyt, että olisi voinut pyytää pysäyttelemään useamminkin, jos ei vaan silloin sakottaisi  
tounge.gif
Niinpä!
biggrin.gif
Ei sentään treffeille pyytänyt?
033102bebe_1_prv.gif

Juhannuksena ajelin Raumalle päin ja vastaan tuli prätkä-poliisi, moikkasin lapasella ja kyllähän tuo iloisesti morjesti takaisin. Eli onnistumisprosentti vielä toistaiseksi täysi 100.
smile_org.gif

Aikoinaan 90-luvulla tuttavalla oli hieno gikseri ja se kulki...
Asiaan olipa kesäyö pohjoisessa hienoimmillaan ja kaveri ajeli mutkatietä pohjoiseen jossa oli uusi asfaltti huomasi toisenkin pyörän saavuttavan häntä,tästä riemaantuneena lisäsi vauhti reilusti ja ajeli n.5km kunnes pääsi uimarannalle tupakalle.
Sytytettyään savukkeen huomasi toisen pyöränkin tulevan rannalle ja
omg.gif
se oli kyttäpyörä
crazy.gif
.
Poliisi pysähtyi vierelle ja kysyi "saiskos savukkeen" kaverihan tarjosi(ihan paskat housussa...)
Poliisi avasi suunsa uudelleen,kehui uutta asfalttia ja kuinka hieno mutkapätkä kyseinen reitti onkaan.
Ei tullut sakkoja molemmat lähtivät ajelemaan siitä sit erisuuntiin. kyseinen tapahtuma sattui n. klo 02 yöllä

Että tälläinen poliisi pohjanmaalla 90-luvulla  
cool.gif

Ajelin viikolla 1 tietä paimion seutuvilla ja vastaan ajo poliisisetä mopolla, tervehdin kättä nostamalla ja en sen enepää kiinniittänyt huomiota, meni pari kilsaa niin sama poliisimopo oli taka ja vaati pysähtymään ( oli vilkkua ja pilliä ). Penkalle ajettuani kysäsin että oliks liikaa nopeutta niin konsta vastas ettei vaan syy pysäyttämiseen oli sormimerkkien näyttäminen ja virkavallan halventaminen ( Haloo moikkasin niinkuin kaikkia muitakin motoristeja) no paperit katottiin ja puhallettin ja vielä kitos sanoiksi että virkavallalle ei saa v****. Onko ne oikeesti noin pöljiä jai sattuiko kyseisellä konstaapellia oleen vain huono päivä? Kokemuksia?
Ota seuraavalle ajokerralle videokamera mukaan ja jos törmäät samaan pilkunviilaajaan niin vedä tarinat äänen kanssa kuvalle ja viedeon pätkä tänne. Olisi mielenkiintoista nähdä kyseinen virkavallan edustaja joka noin pahoin tervehtimisestä suuttuu.

No eipä ole kuin kerran sattunut MP-poliisi kohdalle tänä kesänä, ja sekin juhannusruuhkassa pikkutiellä. Ajoi Mondeon perässä rennosti käsi polvella ja kyllä vain, käsi nousi
thumbs-up.gif

Eipä oo Mp-poliiseja tänä kesänä näkynyt.

Maijan olen nähnyt tasan kerran tänä kesänä.. ja sekin perkele sakotti. Oli mukamas ylinopeutta tai jotain..

Back