• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisi luopui takaa-ajosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elokuu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Ei tule rahaa, jos se mopo sattuu löytymään. Mopo sieltä takaisin tulee, halusit tai et. Ellei ole lunastuskunnossa. Karenssi on 30 pv ja käytännössä hieman enemmänkin. Sitä ennen vakuutusyhtiö ei tee asialle yhtään mitään. Hyvässä lykyssä omistat siis kaksi moottoripyörää, ja esimerkkisi tapauksessa olet vielä velkaakin.
Neuvottelukysymys, itse en huolisi varkailla käynyttä pyörää takaisin.piste.

Ei tule rahaa, jos se mopo sattuu löytymään. Mopo sieltä takaisin tulee, halusit tai et. Ellei ole lunastuskunnossa. Karenssi on 30 pv ja käytännössä hieman enemmänkin. Sitä ennen vakuutusyhtiö ei tee asialle yhtään mitään. Hyvässä lykyssä omistat siis kaksi moottoripyörää, ja esimerkkisi tapauksessa olet vielä velkaakin.
Tuossa neuvottelussa otat kyllä takkiisi kivasti
biggrin.gif
Mutta kuten todettu, neuvottelu kysymys ...kuinka paljon?
wink.gif

Se on kuitenkin vain moottoripyörä, kaupasta löytyy jokaiselle aina 100% varmuudella uudempi, hienompi ja nopeampi pyörä.  Joo, vakuutusmaksut nousee, evvk.

Enemmän vakuutusmaksut nousee, jos takaa-ajossa joku loukkkaantuu vakavasti loppuiäkseen. Vakuutusyhtiö maksaa esim. 2.000 euroa kuukaudessa vaikkapa 40 vuoden ajan.

Siinä vaiheessa uusi mopotin on tosi halpa korvattava.

Sitämäenvaantajuu... Miten voi täyskasko on aina paljon kalliimpi vakuutus kuin liikenne, vaikka kasko korvaa vain ja ainoastaan ajoneuvoon aiheutuneita vahinkoja??? Luulisi noiden lääkärikulujen ja ansionmenetysten olevan reilusti mopon korjaamista kalliimpia.

Se on kuitenkin vain moottoripyörä, kaupasta löytyy jokaiselle aina 100% varmuudella uudempi, hienompi ja nopeampi pyörä.  Joo, vakuutusmaksut nousee, evvk.

Enemmän vakuutusmaksut nousee, jos takaa-ajossa joku loukkkaantuu vakavasti loppuiäkseen. Vakuutusyhtiö maksaa esim. 2.000 euroa kuukaudessa vaikkapa 40 vuoden ajan.

Siinä vaiheessa uusi mopotin on tosi halpa korvattava.

Sitämäenvaantajuu... Miten voi täyskasko on aina paljon kalliimpi vakuutus kuin liikenne, vaikka kasko korvaa vain ja ainoastaan ajoneuvoon aiheutuneita vahinkoja??? Luulisi noiden lääkärikulujen ja ansionmenetysten olevan reilusti mopon korjaamista kalliimpia.
Mulla on liikennevakuutus 600€/vuosi ja täyskasko 200€/vuosi. Bonukset 70/30%. Ei se joka yhtiössä mene samalla tavalla.

Ihan sama huolitko vai et, mutta jos vauriot jää selkeästi alle lunastusrajan, niin palauttavat pyörän omistajalleen. Et ilmeisesti ole paljonkaan ollut vakuutusyhtiöiden kanssa tekemisissä, jos luulet sanelevasi itse ehdot.

Ihan sama huolitko vai et, mutta jos vauriot jää selkeästi alle lunastusrajan, niin palauttavat pyörän omistajalleen. Et ilmeisesti ole paljonkaan ollut vakuutusyhtiöiden kanssa tekemisissä, jos luulet sanelevasi itse ehdot.
Edelleen, neuvottelukysymys. Kokemusta on, vain autopuolelta tosin, mutta jos ottaa aina sen mitä tarjotaan niin se on sitten niin eikä siitä sen enempää.

Edelleen, neuvottelukysymys. Kokemusta on, vain autopuolelta tosin, mutta jos ottaa aina sen mitä tarjotaan niin se on sitten niin eikä siitä sen enempää.
Korjauksen sijasta otettava könttäsumma voi ollakin neuvottelukysymys, samoin esim. se, mitä korjataan mitenkin (maalataanko kate, tilataanko uusi, jne).

Mutta se, lunastaako vakuutusyhtiö vaikkapa 20 tonnin pyörän 4-5 tonnin vauriolistalla, ei ole neuvottelukysymys, tai sitten olet paras neuvottelija, jonka olen ikinä tavannut.

Tulee viimeviikolta mieleen tapaus kun oltiin radalla menossa niin siinä pari jannua kikseriä tankkasi ja miehekkäästi keulapystyssä lähdettiin esson pihalta, samat sankarit sitten olivat nopeassa ryhmässä pujottelu keppeinä....
Hep Hep.  
062802jumpie_prv.gif
Sehän olin taatusti minä.  
En ole tosin vetomies, mutta keulin kyllä joka paikassa pakonomaisesti, varsinkin tuppukylien huoltsikoiden pihoilta lähtiessä, olipa mopopoikia näyttämässä merkkiä tai ei. Pahoittelut kuitenkin moisesta lapsellisesta käytöksestä ja yritän parantaa tapani, mutta kun se on vaan niin kivaa.  
biggrin.gif

Radalla toimin tosin pujottelukeppinä hitaassa ryhmässä, en nopeassa, aivan kuten ratanyybien kuuluukin.  

Ps. Kuinka lujaa pitää muuten kemorassa mennä että voi keulia ilman vetomiehen viittaa, vai onko se kiellettyä kokonaan? Kaveri ajoi jotain 1.15.xx aikaa kilpipelillään eikä ollut enää kovinkaan kovasti pujottelukeppinä, mutta keulii sekin kyllä pentele joka paikassa kadulla ja vielä aikuinen mies... Ilmeisesti jo kuitenkin ihan sallittua sitten tuolla vauhdilla, vai pitäisikö vielä heristää sormea ja käskeä menemään radalle opetteleen ajamista ettei tarvitse kadulla keulia ja vouhottaa. (Taitaa tosin mennä käskemättäkin...)

Mutta se, lunastaako vakuutusyhtiö vaikkapa 20 tonnin pyörän 4-5 tonnin vauriolistalla, ei ole neuvottelukysymys, tai sitten olet paras neuvottelija, jonka olen ikinä tavannut.
No sitten pitää neuvotella se vauriolista vaikkapa sinne kymppitonniin, tuskin kovin vaikeaa jos näkyvistä vaurioistakin saa kasaan jo puolet.

No sitten pitää neuvotella se vauriolista vaikkapa sinne kymppitonniin, tuskin kovin vaikeaa jos näkyvistä vaurioistakin saa kasaan jo puolet.
Eli kymppitonnilla luopuisit 20te:n pyörästä.... Kyllä se on kuule niin, että sulle jää tossa luu käteen, sehän sulle tarjotaan.
Niitä 5000€ "piilovaurioita" kun harvemmin tosta vaan löytyy, niitä kun ei ole.
Todellisessa elämässä pyörän katoaminen maksaa aina vähintään omavastuun verran... Ja arvon alenemisen verran. Tokihan on saatavilla uuslunastusturvia, tms.

Taitaa tuon tason neuvottelussa olla kyse siitä, että potkitaan pyörää itse lisää ennen vakuutustarkastajalle menoa, jossei vauriot näytä riittävän muuten... Näinhän ei saa tehdä eikä kukaan teekään, eihän?
omg.gif

Liittyyköhän keskustelu enää ollenkaan (Poliisi luopui takaa-ajosta) aiheeseen.  
033102ass_1_prv.gif
Liittyyliittyy!!!
smile_org.gif

Ku mä kerran hidastin virkamiehen merkistä ja sit tuli perässähiihtäjät paikalle, niin heti olivat nutussa kiinni.
Siihen tosin auttoi, kun sanoin tosi autoritäärisesti, että HETI IRTI MINUSTA.

Se on kato vaan kiinni siitä, miten käskee, niin konstaapeli tottelee..
smile_org.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back