• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Poliisi kolaroi

Jos haetaan todellista kokemusta hälytysajoon niin sitä löytyy ambulanssipuolelta.  Siellä niitä lähtöjä tulee vähän eri tahtiin.

Toivottavasti oli jepeillä todellinen häly päällä eikä vain kiire vaihtoon.
kattokaappa muuten tuota lanssipuolen hälyajoa.
harvemmin vetävät simona päin punasia. ja kun ajavat niin mielestäni erittäin varovasti. miksiköhän?

Jos haetaan todellista kokemusta hälytysajoon niin sitä löytyy ambulanssipuolelta.  Siellä niitä lähtöjä tulee vähän eri tahtiin.

harvemmin vetävät simona päin punasia. ja kun ajavat niin mielestäni erittäin varovasti. miksiköhän?
Yksi osasyy voi olla että puikoissa on 18v hoitajatyttönen joka on juuri saanut kortin. Ja silti niillä on lupa vetää Sprintereillä sopivaksi katsomaansa nopeutta.
smile_org.gif

ELI,lainsäädäntö kertoo että ei pidä väistää/antaa tietä hälytysajoneuvolle jos et pysty sitä tehdä täysin laillisesti,muuten tulee vähintään sakot!
Kuinka monta kertaa olette esimerkiksi väistänyt katkeamattomien viivojen yli hälytysajoneuvoa?
Itse olen montakin kertaa,mutta eiköhän sekin lopu jos siit tuomitaan kun yrittää tehdä helpomaksi hälytysajoneuvojen päästä minne ovat menossa!
EN jaksa googlettaa onko suomessa sama läinsäädäntö kun ruotsissa tässä tapauksessa,mutta epäilisin että on?

Tieliikennelaki sanoo: Säädettyjä ääni- ja valomerkkejä antavalle hälytysajoneuvolle sekä sanottuja merkkejä antavan poliisiajoneuvon vetämälle saattueelle on liikenteen ohjauslaitteilla annetuista ohjeista riippumatta annettava esteetön kulku. Tällöin on tarvittaessa väistyttävä syrjään ja pysähdyttävä.

Selvää tekstiä minun mielestä eli lain mukaan pitää väistää valkoisen viivan yli.

tapahtunutta ei saa takaisin ja vahinkohan se on.

eiköhän se iltalehti hoida tässä maassa paskanjauhannan ihan tarpeeksi hyvin, kannattaako sitä täällä enää jatkaa..

ja jos joku oikeasti haluaa tehdä jotain asialle tai edes yrittää, ni tekee sitten rikosilmoituksen, se voi sentään vaikuttaa, turha jauhanta ja yllytys täällä ei mitään vaikuta..

Yksi osasyy voi olla että puikoissa on 18v hoitajatyttönen joka on juuri saanut kortin. Ja silti niillä on lupa vetää Sprintereillä sopivaksi katsomaansa nopeutta.  
smile_org.gif
totta turiset..tuokin on täysin mahdollista.onko sitten järkevää.

vahinkoko tuo oli? millä perusteella.

päin punasia toisen kylkeen on typeryyttä.ei muuta.

Kysymys: Kuinka moni teistä katsoo vasemmalle ja oikealle, kun jatkatte matkaa vihreän valon palaessa?

Itse tulee pyöriteltyä päätä todella paljon. Ja tämä pään kääntö pelasti viime viikolla kahden nuoren tytön loukkaantumisen. Tytöt ajoi pyörällä(toinen kyydissä) alamäkeä pitkin. Heille paloi punainen valo suojatiellä ja minulle vaihtui vihreä. Kerkesin jo hieman liikahtaa autolla, kun havaitsin tytöt. Jarrut pohjaan ja tytöt vilahti pyörällä keulan ohi. Jos en ois vilkaissut, niin kylkeen ois kopsahtanu!

Ei tuo onnettomuus ole nopeuden syytä. Ei kukaan yleensä pälyile missään risteyksessä mihinkään suuntaan, jos vihreät palaa.
Jaa ei vai?

Varsinkin 2-pyöräisellä liikkuessasi, ja kyllä itse asiassa ihan millä tahansa kulkuneuvolla (tai vaikka jalan), niin suosittelen kyllä lämpimästi opetella varmistamaan, ettei sieltä ole tulijoita.

Totta on sinänsä, että osa porukasta ei katso, mutta he menevätkin sitten ihan tuurilla, joka voi joskus loppua. Se valo tolpan nokassa ei takaa yhtään mitään.

Kaikista luuloista ja ns. varmoista tiedoista huolimatta poliisi istuu käräjillä ja syyte törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sekä kuolemantuottamuksesta. Lukee muuten näissä iltapäivälehdissä.
Riippuen mitä nopeutta on käyttänyt lähestyessään risteystä syyte voi mennä myös läpi. Työtäänhän hän on vain tehnyt, mutta vahingoista päätellen on koheltanut ajaessaan päin punaisia valoja.
Vaan hyvähän se on täällä omia traumojaan purkaa, ettei tarvitse tuolla ulkona pahassa maailmassa.
Mutta näin asia etenee, niinkuin aina ennenkin vastaavissa tapauksissa.

Ei tuo onnettomuus ole nopeuden syytä. Ei kukaan yleensä pälyile missään risteyksessä mihinkään suuntaan, jos vihreät palaa.
Jaa ei vai?

Varsinkin 2-pyöräisellä liikkuessasi, ja kyllä itse asiassa ihan millä tahansa kulkuneuvolla (tai vaikka jalan), niin suosittelen kyllä lämpimästi opetella varmistamaan, ettei sieltä ole tulijoita.

Totta on sinänsä, että osa porukasta ei katso, mutta he menevätkin sitten ihan tuurilla, joka voi joskus loppua. Se valo tolpan nokassa ei takaa yhtään mitään.
Minä ainakin katson hyvinkin tarkkaan,jos ylitän risteävän tien
ensimmäisenä valojen vaihduttua vihreäksi.
Jonon puolivälissä voi ottaa hieman rennommin.

Jaa ei vai?

Minä ainakin katson hyvinkin tarkkaan,jos ylitän risteävän tien
ensimmäisenä valojen vaihduttua vihreäksi.
Jos on aikomus vielä joskus päästä eläkettäkin nostamaan (en puhu nyt sairaseläkkeestä!) niin ympärilleen katsomisesta on syytä tehdä itselleen tapa.

Tuon soisi löytyvän aikalailla listan kärkipäästä ihan jokaisen motoristin ´survival´-strategiassa. Senhän ei pitäisi olla epäselvää, ketä ainakin sattuu, jos tulee osumia.

mitenköhän olisi käynyt kuskille, jos törmäys olisi mennyt poliisiauton kylkeen ja poliisi olisi kuollut.

samantien linnaan ja hirvee syyttely.

Kusipää on kusipää univormussa tai ilman. Aika usein näkee varsinkin kyttien käyttävän holtittomia ylinopeuksia ns. hälytysajossa; paljon hyötyä keikan kannalta kun ruumiita tulee jo matkalla. Minusta murhasyyte olisi paikallaan tuolle pandamondeon kuskille - ja tuomio sitä myöten. Näinhän se menee sivareillakin kun kyttiä kolhasee.

aika lujaa täytyy ajaa kylkeen et henki lähtee. Toki jos on paska säkä niin lyöt pääsi sopivasti ja henki lähtee pienestäkin. Mutta kun ajat autoa kylkeen niin sen renkaista irtoaa pito ja auto antaa ikäänkuin periks. Itse olen ajanut 40km/h kylkeen ja se oli mitätön paukku. Joten voisin veikata että punasia päin on ajettu 80-100 km/h ja sitä ei voi hyvällä tahollakaan väittää varovaiseksi punasia päin ajoksi. Toivottavasti poliiseilla oli videokamera päälkä. Tosin veikkaan että se "hajosi" kolarissa.
biggrin.gif

aika lujaa täytyy ajaa kylkeen et henki lähtee. Toki jos on paska säkä niin lyöt pääsi sopivasti ja henki lähtee pienestäkin. Mutta kun ajat autoa kylkeen niin sen renkaista irtoaa pito ja auto antaa ikäänkuin periks. Itse olen ajanut 40km/h kylkeen ja se oli mitätön paukku. Joten voisin veikata että punasia päin on ajettu 80-100 km/h ja sitä ei voi hyvällä tahollakaan väittää varovaiseksi punasia päin ajoksi. Toivottavasti poliiseilla oli videokamera päälkä. Tosin veikkaan että se "hajosi" kolarissa.
biggrin.gif
Paas kerran viel

IL kerranki kirjotti asiallisesti mut tässäpä näyte vartin sivuilta...
P*rkele!

Mies kuoli kolaroituaan hälytysajossa olleen poliisin kanssa
HS.fi
pääkaupunkiseutu

Vuonna 1965 syntynyt mies kuoli henkilö- ja poliisiauton rajussa kolarissa Tuusulassa perjantai-iltana. Onnettomuus sattui Tuusulanväylän ja Fallbackantien risteyksessä kello 20 aikaan.

Päivystävän palomestarin mukaan poliisiautossa olleet poliisit selvisivät kolarista lievin vammoin. Molemmat autot romuttuivat pahoin.

Kolari sattui, kun hälytysajossa ollut poliisiauto ajoi Tuusulanväylää pohjoiseen. Risteyksessä poliisien eteen ajoi oikealta henkilöauto, jonka kylkeen poliisiauto törmäsi.

Poliisiauto törmäsi myös risteyksessä olleisiin valo- ja liikennevalopylväisiin, jotka molemmat katkesivat.

Risteyksessä on valo-ohjaus, joka oli toiminnassa onnettomuuden sattuessa.

Palomestari arvioi, että henkilöauton kuljettaja ajoi risteykseen vihreiden valojen palaessa, eikä huomannut vasemmalta kovaa vauhtia tullutta poliisiautoa.

IL kerranki kirjotti asiallisesti mut tässäpä näyte vartin sivuilta...
P*rkele!

Mies kuoli kolaroituaan hälytysajossa olleen poliisin kanssa
HS.fi
pääkaupunkiseutu

Vuonna 1965 syntynyt mies kuoli henkilö- ja poliisiauton rajussa kolarissa Tuusulassa perjantai-iltana. Onnettomuus sattui Tuusulanväylän ja Fallbackantien risteyksessä kello 20 aikaan.

Päivystävän palomestarin mukaan poliisiautossa olleet poliisit selvisivät kolarista lievin vammoin. Molemmat autot romuttuivat pahoin.

Kolari sattui, kun hälytysajossa ollut poliisiauto ajoi Tuusulanväylää pohjoiseen. Risteyksessä poliisien eteen ajoi oikealta henkilöauto, jonka kylkeen poliisiauto törmäsi.

Poliisiauto törmäsi myös risteyksessä olleisiin valo- ja liikennevalopylväisiin, jotka molemmat katkesivat.

Risteyksessä on valo-ohjaus, joka oli toiminnassa onnettomuuden sattuessa.

Palomestari arvioi, että henkilöauton kuljettaja ajoi risteykseen vihreiden valojen palaessa, eikä huomannut vasemmalta kovaa vauhtia tullutta poliisiautoa.
Lue tämä oikein, törmää ensin autoon ja sitten tolppaan ....!! Jonka jälkeen tolpat katkeilee... !! huhhuh!
Tällaiset Poliisit kuuluu niihin jotka tulee panna viralta saman tien, ensiarviolta se on SIKA- POLIISI
tounge.gif
vaikka ei naurata kun miettii tapahtunutta!
crazy.gif
crazy.gif
crazy.gif

Olisi mielenkiintoista tietää, onko poliiseille tai ambulansseille jotain rajoja, miten kovaa saa/pitää ajaa hälytysajossa. Pakkohan siihen on olla jokin säännöstö. Onko se esim. rajoitus+30 tai jotain vastaavaa.

Back