Ensinnäkään poliisi ei tehnyt tutkimusta itsestään, vaan sen tekivät muut.
Toisekseen siinä tutkittiin kaikkia poliisin virka-ajoneuvoille sattuneita onnettomuuksia, ei ainoastaan punaisia päin ajamisista seuranneita.
Kolmanneksi tutkimuksen nimessäkin mainitaan, että se koskee vuosia 1998-2001.
Neljänneksi sieltä näkee suhteellisen ripeästi, että näiden 4 vuoden aikana poliisin kanssa kolaroimalla kuoli 1, ja loukkaantui vakavasti 6 henkilöä (ja näistäkin puolet taisi kyllä itse asiassa olla poliiseja).
Mistähän tuli kipinä moiseen tutkimukseen?
Eli koskee vuosia -98-01...mikähän olisi tilanne tänään?
ei ole rahaa tutkia asiaa.
viidenneksi näkee..kauhee saivartelija olet
Kuudenneksi näkee, että ainakin tuohon aikaan on ollut huomattavasti realistisempaa pelätä joutumista kolariin rattijuopon kanssa, kuin hälytysajossa olevan viranomaisen kanssa. Suhdeluku on itse asiassa monikymmenkertainen.
Mutta ei siinä, jatka vaan pyhää julistamistasi siitä, miten merkittävä riski viranomaiset ovat liikenteessä. Kyllä nettiin saivartelua mahtuu
ei siinä mitään pyhää ole jos ei ymmärrä kuinka lakia valvovat eivät välttämättä osaa asioita joita heidän pitää valvoa.
ja kyseessähän on myös heidän oma työturvallisuus.
jatketaan pois, omine mielipiteitten kera.
ymmärrän hyvin kantasi.kaikkia pitää rankaista ja viranomaisten pelottelu ja loppauspuheet kamalista uhkista on uponneet suhun täydellisesti.
yleensä ottaen liikenteesä pelkääminen on turhaa.siinä ei päde todennäköisyyslaskenta millään tavoin. paitti jos olis kissi kera yhdeksän hengen. silloin voisi olla huolissaan kuinka monta henkeä menee viranomaisten toimesta ja kuinka moni kaaharin/rattijuopon toimesta.
niin kauan kuin käytettävissä vain yksi henki pitää ottaa huomioon se pienikin mahdollisuus.
melko naivia on sanoa, jotta joku teki vain työtään. se, että joutuu rattijuopon tms ruhjomaksi on jonkun välinpitämättömyyttä, itsekkyyttä,typerien riskien ottamista,huonoa tuuria ja osaamattomuutta.
niin kauan kuin valtioillista pyövelinvirkaa ei ole perustettu ei pidä hyväksyä sitäkään jotta työn seurauksena joku kuolee.
viimeistään silloin pitää miettiä keinoja millä vastaavat tapahtumat estetään.
jokainen voi miettiä henkilökohtaisesti hyväksyykö itse viranomaisilta välinpitämättömyyttä,itsekkyyttä,typerien riskien ottamista ja jotta asioita hoidetaan tuurilla tai osaamattomasti.
tuo vähättelysi asian suhteen perustuu mututietoon.asioitten vääristelyyn ja harhailuun itse aiheesta.keskustellaan erillisen hälytysajokoulutuksen tarpeellisuudesta.
kerro perusteluita miksi sitä sinun mukaan ei tarvita?
ei ole olemassa mitään ajantasolla olevaa tilastoa esim.poliiseille sattuneista liikennevahingoista.