Ajelin eilen Kuopioon ja Kuopion moottoritiellä oli sitten oikeen talkoot tutkajepeillä. Jäi vaan vaivaamaan sellainen seikka, et kumpikohan siellä vaaransi liikenneturvallisuutta enemmän, poliisin toiminta, vai muutama ylinopeutta ajava? Ei meinaan oikein turvalliselta vaikuttanut varsinkaan sen poliisihemmon homma, joka ohituskaistan puolella seisoskeli keskikaiteen vieressä. Siinä kohden kun ei ollut edes välialuetta, oli vaan se keskikaide. Takana liikenne meni p..settä viistäen ja edestä lähes vapaitten yli. Tavallinen hemmo jos menee moottoritielle, viedään heti pois, puetaan pakkopaitaan ja lätkäistään sakkoja tonneja, liikenteen törkeästä vaarantamisesta. Poliisin tehdessä saman, se sit tuotaa turvallisuutta. Ja mikä vaikutus toiminnalla oli liikenteeseen. Pupuhousukuskit alkoi heti puskee ohituskaistalta oikeanpuolen kaistalle pollliisia piiloon, jarruvalot välkkyi ja vain kesäkeli pelasti peräänajoilta. Mietin vaan mitä tapahtuu, jos oikeesti pitäis poliisin komentaa vasemman kaistan kuski oikeelle kaistalle ja pysähtymään muutaman kymmenen metrin matkalla, tien pientareella odottavien maijojen kohdalle. Riskit oli kyllä melkoiset.
Minulla kun on sellainen käsitys, ettei moottoritiellä juurikaan tapahdu muita onnettomuuksia kuin peräänajoja ja tätä riskiä kyllä poliisien toiminta tuotti oikein urakalla. Ja ennen tätä hässäkkää, joka poliisin toiminnasta syntyi, liikenne soljui ongelmitta kahdessa jonossa, toinen ajoi vähän alle 100 km/h ja toinen pikkuisen yli sen. Ei siellä oikein mahtunut sen kummemmin kaahaamaa perjantain liikenteessä.
Onkohan oikeesti sakkokertymä noin tiukalla, että pitää jo tuottaa enemmän riskejä, kuin turvallisuutta, sakkorälssejä kerätessä. Pikkuisen vois harkintaa käyttää.
pöliisille tuosta.
Ei en minä saanut sakkoja, en minä sen takia purnaa, mut tunsin itseni heikoksi prätkälläni jonojen pumppauksessa, Tuusulantie tuoreessa muistissa kun oli.
Tää on näitä maailmankaikkeuden kysymyksia, joita minun pieni mieleni ei ymmärrä, juttu joka mattimeikäläisen (Ei MattiR:n
)tekemänä aiheuttaa karmeen rangaistusvaatimuksen, onkin pollliisin tekemänä turvallisuutta lisäävää toimintaa.
On niitä paljon muitakin juttuja, mut tää tuli nyt mieleen.
Minulla kun on sellainen käsitys, ettei moottoritiellä juurikaan tapahdu muita onnettomuuksia kuin peräänajoja ja tätä riskiä kyllä poliisien toiminta tuotti oikein urakalla. Ja ennen tätä hässäkkää, joka poliisin toiminnasta syntyi, liikenne soljui ongelmitta kahdessa jonossa, toinen ajoi vähän alle 100 km/h ja toinen pikkuisen yli sen. Ei siellä oikein mahtunut sen kummemmin kaahaamaa perjantain liikenteessä.
Onkohan oikeesti sakkokertymä noin tiukalla, että pitää jo tuottaa enemmän riskejä, kuin turvallisuutta, sakkorälssejä kerätessä. Pikkuisen vois harkintaa käyttää.
Ei en minä saanut sakkoja, en minä sen takia purnaa, mut tunsin itseni heikoksi prätkälläni jonojen pumppauksessa, Tuusulantie tuoreessa muistissa kun oli.
Tää on näitä maailmankaikkeuden kysymyksia, joita minun pieni mieleni ei ymmärrä, juttu joka mattimeikäläisen (Ei MattiR:n
On niitä paljon muitakin juttuja, mut tää tuli nyt mieleen.