• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pohjolan teho/paino-suhteutettu vakuutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Veikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Fennian täti meinas et perässä tulevat...
Jos oikeen käsitin niin AKE on ilmoittanut että moottoriajoneuvojen seisonta poistuu kokonaan. Tämähän tarkottais sitä et kilpi pitää viedä pois jos meinaa "seisottaa" ajoneuvoa... tiiä sitten mutta ilmeisesti myös muitakin muutoksia vakuutuksiin tulossa ois mukava ku vaan joku informois kunnolla eikä ois pelkkiä huhuja roppakaupalla.

Itse olen töissä vakuutusalalla ja täytyy sanoa, että mielenkiinnolla odotan kuinka "halpa" Pohjola tulevaisuudessa korvaa prätkävahinkoja kun tiedän että tälläkään hetkellä tuskin yhdenkään yhtiön maksutulot riittävät korvaamaan täysin prätkien korvauksia ja kuluja.

Veikkaisin että lunastuksissa saa kuluttaja vääntää kättä yhtiön kanssa entistä enemmän.
Vale, Emävale, Tilasto tai jotain...

Moni motoristi ajaa kesässä vain muutaman kuukauden, jolloin vakuutusyhtiö ei saa paljoakaan noilta asiakkailta. Uuden vakuutuksen myötä "pakotetaan" kaikki maksamaan koko vuoden vakuutukset, jolloin jollain matematiikalla tulot saattavat noustakkin. Eivät nuo yhtiöt varmaan hyväntekeväisyytä tee. Vakuutusmatemaatikoilla ollut varmaan hauskaa leikitellä erilaisilla parametreillä  
cool.gif

033102ass_1_prv.gif
vaimon 250cc virago -93 on varmaankin iso riski suurten tehojensa takia kun pohjola tarjoaa laskurilla 533,48 e/vuosi!
veryangry.gif
En ole oikein vakuuttunut tuosta vakuutuspolitiikasta kun isompi pyörä 10*tehoilla olisi halvempi?
Ja juuri vakuutusten takia tuli tuo joskus ostettua.
nixweiss.gif

Toivottavasti muut yhtiöt pistävät paremmaksi sillä ifin nykyinen 540e/6kk ei myöskään ole halvimmasta päästä...
(laskin 0% vaikka pyörässä onkin 70%)

No ensimmäisenä vuotena pääsee vähän säästämään tällä uudella systeemillä sentään.
Henk. koht vakuutuskausi loppuu 6.11-06, josta alkaa ensivuoden vakuutuskausi. Tänä vuonna kun laittaa pyörän teho/paino-suhde vakuutukseen sitten vasta kun ottaa pyörän ajoon niin säästää muutaman kuukauden maksut. Eli jos otan pyörän vasta 1.4 ajoon niin maksan tämän vuoden maksuja 1.4 - 6.11 = n.7 kk --> pari sataa säästyy silkkaa rahaa.
wink.gif

Pohjolan kuukausimaksut ovat painottuneet kesä ajalle. Eli paljon säästöä ei tule. Talvikuukaudet ovat halpoja, eli käytännössä maksat melkein seisonta maksua, mutta saat ajaa jos tarkenet. Kesällä taas käytännössä maksat melkein normaalia kuukausimaksua.

Hmmm... Tapiolassa (vanha vakuutus) n. 185 € touko-lokakuu ja nyt Pohjolassa koko vuosi vähän alta 170 €. Taitaapi tulla vaihto eteen, ei tarvi miettiä noita seisonta-aikoja. Nämä hinnat siis pelkälle liik.vakuutukselle ja 70% bonusta.

Niin, Ifillä olis vastaava reilusti yli 200 €...

No jaa... kaskon kanssa ero häviää lähes kokonaan Tapiolan ja Pohjolan väliltä (mutta ajoaika ei!)

Pohjolan kuukausimaksut ovat painottuneet kesä ajalle. Eli paljon säästöä ei tule. Talvikuukaudet ovat halpoja, eli käytännössä maksat melkein seisonta maksua, mutta saat ajaa jos tarkenet. Kesällä taas käytännössä maksat melkein normaalia kuukausimaksua.
En mä kyllä tollasesta ole koskaan kuullutkaan, eikä ne konttorillakaan siitä mitään sanonut vaikka tänään asiasta kävin kysäisemässä. Milläs laskutavalla noi kuukadet sitten hinnoitellaan?

Empä osaa tarkkaa kaavaa sanoa, mutta talvikuukaudet ovat halvimmat ja keskikesän kuukaudet kalleimmat. Siis jollakin tilastollisella logiikalla ne on hinnoiteltu sen mukaan miten paljon pyörän ovat ajossa/seisonnassa ko vuodenaikaan. Näin se myyjä aikanaan sanoi. Sanoi ettei kannata ihmetellä sitä talven pientälaskua. Esimerkiksi marras-helmikuun lasku on paljon pienempi kuin kesä-elokuu. Jos tietenkin koko vuoden kerralla maksaa niin sitten sillä ei mitään väliä ole.

Pohjolan liikenne + kaskovakuutus -05 R1:lle ~1450€ vuosi. Ei mahdollisuuta seisontavakuutukselle. Tostahan ei tule kuin noin 120€ / kk ja ympärivuoden!!  
mad.gif

Tapiolan ja Turvan sivuilla annetaan ymmärtää, että uusi vakuutus on tuloillaan ulos ja IFF:kin kuulemma lupaa kovasti ennen huhtikuuta kajahtavan. . On ehkä viisaasta pitää nyt pelit visusti seisonnassa ja kilpailuttaa kaikki yhtiöt maaliskuun aikana. Kilpailuttaa oikeasti, eikä vajavaisiin/keskeneräisiin laskureihin luottaen.

Soitin just äsken IFiin ja täti kertoi laskurin olevan valmiina maaliskuun puolessa välin. Tarttee odottaa sen aikaa, kun voihan se hinnoittelu olla vaikka edullisempikin kuin pohjolassa. Tosin jos lähtee pyörien vakuutukset, niin siirtyy myös kaikki muutkin mukana. Pohjola on ottanut pienen spurtin ennen muita...
sport05.gif

Empä osaa tarkkaa kaavaa sanoa, mutta talvikuukaudet ovat halvimmat ja keskikesän kuukaudet kalleimmat. Siis jollakin tilastollisella logiikalla ne on hinnoiteltu sen mukaan miten paljon pyörän ovat ajossa/seisonnassa ko vuodenaikaan. Näin se myyjä aikanaan sanoi. Sanoi ettei kannata ihmetellä sitä talven pientälaskua. Esimerkiksi marras-helmikuun lasku on paljon pienempi kuin kesä-elokuu. Jos tietenkin koko vuoden kerralla maksaa niin sitten sillä ei mitään väliä ole.
Mulle ei tänään mainittu mitään noista maksujen summista, sanottiin vaan että jos kolmessa osassa ottaa niin laskut tulevat helmi-,heinä- ja marraskuussa. Mutta ajattelin kyllä että jos maksun kolmeen osaan ottaa niin kaikki ovat sitten yhtä isoja nuo osat, koska se vuoden kokonaismaksu niille jaetaan. Pitäisköhän taas käydä kysäsemässä...
confused_orig.gif

joo, ei ne erät ole saman suuruisia, mulla menee karkeesti jotenkin näin:

joulu, tammi, helmi 46eur
maalis, huhti, touko 158eur
kesä, heinä, elo 323eur

jatkosta ei ole vielä tietoja, vuosi maksu blackbirdille oli kuitenkin vähän alle 700eur

Että olis kannattanu odetella kevättä niin olis jotain säästäny. Mutku aina on hoppu
smile_org.gif

120e/kk vakuutus
250e/kk pyörän lyhennys
100e/kk ajovarusteet
100e/kk bensaa
100e/kk huoltoa ja renkaita
30e/kk kahvia
-----------------
600e/kk jos ei viritä, ostele tehoputkia, aja radalla eikä saa sakkoja. ja tämä on laskettu alakanttiin.

Pohjolan liikenne + kaskovakuutus -05 R1:lle ~1450€ vuosi. Ei mahdollisuuta seisontavakuutukselle. Tostahan ei tule kuin noin 120€ / kk ja ympärivuoden!!
mad.gif
Onko pakko omistaa tollanen ylikiree kyykky jos niin paljon vituttaa maksut? en tiedä minkä ikäinen olet ja mitkä boonukset sulla on mutta esim Bandit 1200 kustantaa n. 650€ täydellä kaskolla ympärivuoden
smile_org.gif
mä joudun pulittamaan -95:sesta bladesta likenne+kasko 760€/v, en valita kun joku ajaa jollain pannarilla maksaen 300€/v,itse valitsin kyykyn ja maksan sen tariffin mukaan.
062802moto_prv.gif

Tänään tuli tarjous Pohjolasta, liikennevakuutus 136,11€ bonus 70%, isokasko 349,59€ bonus 70%.

Eli 485,70€/vuosi, ei paha ja pyörähän oli toi FZS1000-05
tounge.gif

mä joudun pulittamaan -95:sesta bladesta likenne+kasko 760€/v, en valita kun joku ajaa jollain pannarilla maksaen 300€/v,itse valitsin kyykyn ja maksan sen tariffin mukaan.
062802moto_prv.gif
Kannattaako yli 10 vuotta vanhassa pyörässä pitää kaskoa, kun siitä ei kuitenkaan enää korvata kauhean paljoa? Toisaalta korvaahan toi kasko (ehkä) ajovarusteita ym. ym. pyörän lisäksi
confused_orig.gif

062802moto_prv.gif
Kannattaako yli 10 vuotta vanhassa pyörässä pitää kaskoa, kun siitä ei kuitenkaan enää korvata kauhean paljoa? Toisaalta korvaahan toi kasko (ehkä) ajovarusteita ym. ym. pyörän lisäksi
confused_orig.gif
en ole pitäny kaskoa,ihan osakaskolla vaan mennään! mut silti tekee liikenne 492+osakasko muistaakseni 90€ yhteensä 582€ vuosi,eli ero johonkin esim 1200 bandittiin täyskaskolla on vaivaset n. 50€. koitin vaan tälle vittuuntuneelle kaverille havainnolistaa asiaa..

Back