• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pohjolan teho/paino-suhteutettu vakuutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Veikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näimpä joo. Omaan AT:n pelkän liikennevakuutuksen kokovuosi hinnaksi muodostuu noin 260 euroa.

Täytyy sanoa että nyt ois pikkuhiljaa aika jo muittenki yhtiöiden reagoida tähän hommaan. Muuten häipyy paljon vakuutuksia hukkaan. Joku kuukausi sitten kysyin Fennialta mutta ei siellä vielä tiedetty mitään tuommosesta jutusta.

Itse olen töissä vakuutusalalla ja täytyy sanoa, että mielenkiinnolla odotan kuinka "halpa" Pohjola tulevaisuudessa korvaa prätkävahinkoja kun tiedän että tälläkään hetkellä tuskin yhdenkään yhtiön maksutulot riittävät korvaamaan täysin prätkien korvauksia ja kuluja.

Veikkaisin että lunastuksissa saa kuluttaja vääntää kättä yhtiön kanssa entistä enemmän.
baaa.gif
Tuli vaan mieleen,että miten tappiollista mp-vakuuttaminen oli ennen? Vakuutusmaksut on noussut säännöllisesti joka vuosi 2-10% ja pyörien määrä moninkertaistunut ja suhteessa henkilövahingot vähentynyt.
nixweiss.gif

baaa.gif
Tuli vaan mieleen,että miten tappiollista mp-vakuuttaminen oli ennen? Vakuutusmaksut on noussut säännöllisesti joka vuosi 2-10% ja pyörien määrä moninkertaistunut ja suhteessa henkilövahingot vähentynyt.
nixweiss.gif
Ei kai nyt puhutakaan henkilövahingoista pelkästään? Pyöriä tuntuu kaatuvan aika paljon ja korjaukset maksaa maltaita. Mutta täytyy muistaa että yksi henkilövahinko saattaa maksaakin vakuutusyhtiölle ihan helkutisti kun ottaa huomioon päivät teholla, päivät sairaalassa, kuntoutuksen jne...

En kuitenkaan ihan nielemättä usko että vakuutuksia on nykyäänkään myyty ihan tappiolla. Voi olla että vakuutusyhtiöt sanoo että prätkävakuutukset eivät ole kannattavaa liiketoimintaa mikä tarkoittaa sitä ettei voittoa tule vähintään 200 prosenttia. Ja toiminnanhan saa laskettua vaikka tappiolliseksi helposti - riittää kun osaa hieman liike-elämän pelisääntöjä. Kaiken bisneksen voi laskea ihan miten haluaa - jos haluaa. Tehdään vähän poistoja ja investointeja ja hups!

veryangry.gif
, nyt on kyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin firmalla, jos R1:sten jne. vakuutukset halpenee silmissä ja 600 kuutioisen löysän peruspyörän vakuutus jonka teho/paino suhde on moninkertainen, ei muutu mihinkään.  
033102ass_1_prv.gif
Kysyin omaan -05 R1:seen tarjouksen ja eipä taida mulla yhtiö/vakuutukset muuttua minnekkään...

Lähivakuutuksella täys vakuutus 150 euroa kk, ja Pohjolan tarjous koko vuodeksi 865 euroa.

Ajan vuodessa n.5kk, joten eipä ainakaan hyötymään pääse jos vaihtais.

Niin ja bonukset:
-Liikenne 25%
-Kasko 70% (Lähivakuutuksella 60%)

veryangry.gif
, nyt on kyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin firmalla, jos R1:sten jne. vakuutukset halpenee silmissä ja 600 kuutioisen löysän peruspyörän vakuutus jonka teho/paino suhde on moninkertainen, ei muutu mihinkään.
033102ass_1_prv.gif
Kysyin omaan -05 R1:seen tarjouksen ja eipä taida mulla yhtiö/vakuutukset muuttua minnekkään...

Lähivakuutuksella täys vakuutus 150 euroa kk, ja Pohjolan tarjous koko vuodeksi 865 euroa.

Ajan vuodessa n.5kk, joten eipä ainakaan hyötymään pääse jos vaihtais.

Niin ja bonukset:
-Liikenne 25%
-Kasko 70% (Lähivakuutuksella 60%)
Laskitko seisonta-ajan mukaan? Silloin on kasko osin voimassa ja maksaa siis jonkun verran, mutta unohtuu usein laskuista.

Näyttäis menevän niin, että kyykyillä hintaluokka pysyy samana ja muilla laskee melko selkeästi. On se vaan kummallista miten mp-vakuutustoiminta on ollut niin kannattamatonta puuhaa viime vuosina.

no niin.soitin just äsken lähivakuutukseen ja sieltä kerrottiin että on tulossa muutos vakuutuksiin.eli muuttuu teho/paino suhteutettuun tämän vuoden aikana.ei osannu sanoo tarkkaan millon,mutta epäili että ennen ajokauden alkua.ja tässäkin tapauksessa siis poistuu seisonta-aika eli vakuutus on ympärivuotinen.
syy miksi tähän rumbaan sotkeuduin oli se että pohjolasta tarjottiin vakuutusta ku olen osuuspankin omistajajäsen.eivät tosin vielä kertoneet paljonko siitä op: jäsenyydestä hyötyy

toivottavasti tulee tänne keskisuomeen tollanenkin, teho/paino suhteutettu vakuutus. kuivapaino 211kg ja heppoja 49, niin vois maksut ehkäpä vähän helpottaa.

Onkos jollain tietoa muuttuuko Pohjolassa olevat vakuutukset automaattisesti tähän uuteen systeemiin, eli säilyykö vanha "seisonta-aikavakuutus" firmojen tuotekataloogissa? Voiko ehtoja noinvain mennä muuttamaan yksipuolisesti?

Helpoimmalla pääsis ku kysyis suoraa Pohjolasta, mutta kun näillä jutuilla on niin kiva spekuloida
tounge.gif

nyt on ollu pari viikkoo pyörä ajossa ja eka laskukin tuli koko jossa lukee et koko vuodelta vakuutus maksu 400cc supermotossa täyskaskolla 260e
062802jumpie_prv.gif

Eipä tullu koko ketjuu käytyy läpi, mut onkohan joku koittanu siihen pohjolan laskuriin isoja paino eroja? Menee meinaa aika mielenkiintoseks, pitäis vissii heittää tosta pyörästä kaikki ylimääränen pois ja katsastaa uudelleen, kun tarpeeks tiputtaa painoo ni hinta tippuu PALJON enenmän ku jos sitä vastaavasti lisää..  
nixweiss.gif
Aika outoo..

Esim.

Kilo gsxr 04

paino 193kg / teho 121kw, nämä rek otteessa

Liikennevak 607,06e
Autovak 693,75e
= 1300,81

Nostetaan painoo jos hinta tippuis

paino 300kg / 121kw

Liikennevak 591,46e
Autovak 621,36e
=1212,82 hinta tippu vajaa satkun

Lasketaan painoo ja katotaa paljon hinta nousee

Paino 100kg / 121kw

Liikennevak 490,05e
Autovak 270,28e
=760,33!!! TÄH... Hinta putos tollaset 540 erkkii, nyt mää ei ymmärrä. On tosi teho/paino suhde vakuutus...

Ei muuta kun joukolla mopoja keventämään  
tounge.gif

Itse ihmettelin samaa, ei taida laskuri pelaa ihan oikein , no odotellaan vielä IF muuttaa tai tiedottaa helmikuun loppuun mennessä heidän muutoksista.

nyt on ollu pari viikkoo pyörä ajossa ja eka laskukin tuli koko jossa lukee et koko vuodelta vakuutus maksu 400cc supermotossa täyskaskolla 260e
062802jumpie_prv.gif
onko toi vakuutus sun nimissä vai?onko sulla paikkakuntana tampere? miten helvetissä se voi olla noin vähän toi vakuutus,vaikka jätkä on 18v.? mä olen sua 10 vuotta vanhempi ja asun tampereella,kasko töysi 70% enkä pääse millään enskalla alle 400 euron liikennevakuutukseen (kaikki alennukset mukana)
sad_orig.gif
firebladeen liikenne on 490€/vuosi kasko + n.270€.

itsellekkin antaa tuo nettilaskuri täyskaskolle ja liikkennevakuutukselle yhteis hinnaksi reilut 500e että se ei taida olla ihan täysin toimiva ihmettelin itsekkin sielä konttorilla kun oli niin halpaa verrattuna siihen mitä netissä laskuri antoi. en tiedä sitten vaikuttaisiko pyörän  merkki ja mallikin kun itsellä niin harvinainen tuo pyörä että niillä ei varmaan ole kolaroitu ollenkaan ja täten turvallinen merkki
tounge.gif
ja ihan omissa nimissä on pärrä ja tampereella ja 18v ikää. Kannattaa käydä siellä pohjolan konttorilla kyselemässä noita vakuutuksia itsellä tuo laskuri antaa vieläkin jotain reilua 500e vakuutusta vaikka todellisuudessa puolet siittä

itsellekkin antaa tuo nettilaskuri täyskaskolle ja liikkennevakuutukselle yhteis hinnaksi reilut 500e että se ei taida olla ihan täysin toimiva ihmettelin itsekkin sielä konttorilla kun oli niin halpaa verrattuna siihen mitä netissä laskuri antoi. en tiedä sitten vaikuttaisiko pyörän merkki ja mallikin kun itsellä niin harvinainen tuo pyörä että niillä ei varmaan ole kolaroitu ollenkaan ja täten turvallinen merkki
tounge.gif
ja ihan omissa nimissä on pärrä ja tampereella ja 18v ikää. Kannattaa käydä siellä pohjolan konttorilla kyselemässä noita vakuutuksia itsellä tuo laskuri antaa vieläkin jotain reilua 500e vakuutusta vaikka todellisuudessa puolet siittä
Mulla on kaikki mahdolliset alennukset pohjolalta ja silti toi laskuri antaa tolle mun cbr:lle miltei saman hinnan kun tarjouksessa ainuastaan joku ihme ekstra alennus minkä pohjola mulle nytten myönsi laskee n. 6€ tosta laskurin 492€. mikä pyörä sulla on? paljon tehot/paino? himottaisi nimittäin laittaa tollanen enska/supermoto ton katuratsun kaveriksi mikäli vaan vakuutus olisi tota sinun mainitsemaa luokkaa.. onko toi sun vakkari siis ihan normaali liikennevakuutus+kasko,vai onko toi joku speciaali enska vakuutus?

pyörä on ccm 404e (varmaankin suomen ainoa) kuutioita 400cc painoa 120kg ja täydet 8kw papereissa
tounge.gif
ja vakuutus on ihan normaali liikennevakutuus+täyskasko.

Eipä tollasessa enskassa kannata pitää täyskaskoo... Jos kippaa, niin uudet muovit saa alle omavastuun hinnalla
smile_org.gif

Back