sanoi:Nuo tuossa ylempänä lasketut tarjoukset ovat uusilla systeemeillä (paitsi turva, joka muuttaa systeemiään 1.5.)
onko kellään tietoo miten TURVA aikoo hinnoitteluaan muuttaa? pohjolan systeemiinkö
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:Nuo tuossa ylempänä lasketut tarjoukset ovat uusilla systeemeillä (paitsi turva, joka muuttaa systeemiään 1.5.)
sama tilanne minulla tänään tuli "vanha"mallinen vakuutusmaksu kuitti vaikka olin vaihtanut reilu kuukausi takaperin tuohon ympärivuotiseen,eikun soittamaan.Tässä on nyt kolmen kuukauden aikana soiteltu Pohjolan kanssa enemmän tai vähemmän aktiivisesti.
Taustaa sen verran, että pohjolan aateekoo ei osaa laskea bonusten kertymiä. Tämä on nyt korjattu ainakin omalta kohdaltani, 4 päivän aikana kuuntelin varmasti pari-kolme tuntia yhteensä sitä jonotushissijazzia. Seuraava askel oli vakuutustyypin vaihto tähän uuteen hässäkkään. Sovimme puhelimitse, että uusi vakuutus alkaa maaliskuun alusta kun vanhan vakuutuksen laskutuskausi loppuu (optimismia). Helmikuun aikana sain postitse kirjeen, jossa kerrottiin, että vakuutus on irtisanottu.
Tänään töistä tullessa bongasin pari pyörää ajosta ja kuumehan pomppasi välittömästi pintaan. No kai tässä nyt hetki vielä kärvistellään ennen ensistartteja, mutta tulipa mieleen, että eipä ole Pohjola muistuttanut minkäänlaisella dokumentilla, laskulla tms:lla. Siispä taas puhelin käteen ja kyselemään. Meinasin tuolilta pudota kun virkailija kysyi, että oletko myynyt pyörän kun vakuutukset on irtisanottu helmikuussa!Sen verran paljon näitä asioita on nyt vatvottu, että meinasi käämi kärähtää välittömästi, mutta purin hammasta ja selvitin kuinka tilanne viimeksi sovittiin. No uudesta vakuutuksesta ei kuitenkaan ollut hajuakaan, ainakaan aateekoolla. Taas kuunneltiin hetki sitä tutuksi tullutta odotuslinjabiisiä kun virkailija lähti selvittämään tilannetta. Sitten virkailija sanoo, että vakuutusta ei ole ehditty syöttämään "kantaan". Eli kiirusta on pitänyt, ymmärrettävää sinällään. Miksiköhän ihmeessä sitä ei syötetty "kantaan" silloin kun se vanha vakuutus irtisanottiin ja uuden tiedot otettiin ylös ja laskettiin jne? Aikaahan operaatiosta on nyt kulunut parisen kuukautta.![]()
Minulle kyllä kerrottiin, että vakuutus on jo voimassa, että ajoa vaan. Hieman silti hiertää ajatus esimerkiksi tilanteesta, jossa tuota vakuutusta mahdollisesti tarvitsisi, eikä mistään löytyisi mustaa valkoisella, ei merkin merkkiä, ei edes bitin bittiä. Kyselin, että koska saan vakuutustiedot kotiin tai edes sen laskun, niin ei mitään tietoa kenelläkään.
Tulipa avauduttua, mutta ei voi kuin ihmetellä kuinka persiöstä tuollaisen firman tietotekniset ratkaisut (jos tämä se syy nyt sitten on) voivatkaan olla.
Mulle kävi ihan sama juttu. Jos haluan bonukset niin vanhaa vakuutusta täytyy pitää 1.4. asti, jotta tulee vuosi täyteen.sama tilanne minulla tänään tuli "vanha"mallinen vakuutusmaksu kuitti vaikka olin vaihtanut reilu kuukausi takaperin tuohon ympärivuotiseen,eikun soittamaan.
selvisi että oli jäänyt "tarjous" asteelle eikä ollut lyöty eteenpäin
selvisi myös että "joudun" pitämään vanhaa vakuutusta 1.5 asti
jos mielin saada bonus nousun 5%,ja jos otan käyttöön ennen tuota
menee maksu (ajetut päivät) vielä tuohon vanhan vakuutuksen piikkiin.
Minulla hässäkkä johtui myös siitä, että vaihdoin pyörää, jolloin joku saaterin "bonuksen tarkistuspäivä" pompsahti toiseen paikkaan. Tilanne siis voi olla esim sellainen, että jos tänään ostan uuden pyörän, niin bonukset jää saamatta, mutta jos ostankin pyörän vasta huomenna, niin ongelmaa ei ole. En ymmärrä miten tuo järjestelmä voi olla noin kankea.Mulle kävi ihan sama juttu. Jos haluan bonukset niin vanhaa vakuutusta täytyy pitää 1.4. asti, jotta tulee vuosi täyteen.sama tilanne minulla tänään tuli "vanha"mallinen vakuutusmaksu kuitti vaikka olin vaihtanut reilu kuukausi takaperin tuohon ympärivuotiseen,eikun soittamaan.
selvisi että oli jäänyt "tarjous" asteelle eikä ollut lyöty eteenpäin
selvisi myös että "joudun" pitämään vanhaa vakuutusta 1.5 asti
jos mielin saada bonus nousun 5%,ja jos otan käyttöön ennen tuota
menee maksu (ajetut päivät) vielä tuohon vanhan vakuutuksen piikkiin.
Olisin halunnut pyörän liikenteeseen 25.3. alkaen, mutta silloin olisi pitänyt lopettaa seisonta, ajaa viikko vanhalla vakuutuksella ja vaihtaa sitten uuteen. En jaksanut alkaa leikkimään vakuutusyhtiön lippulappujen kanssa vaan päätin kiltisti odottaa kuun vaihteeseen. Enää ei tosin vituta yhtään, eipä tässä olisi ajamaan päässytkään vaikka olisikin ollut vakuutukset voimassa.
Tämä yleinen sekoilu ei kyllä liity uudistuksiin mitenkään, vaan siihen että Pohjolan asiakassysteemit ja tietokannat on ilmeisesti pöllitty Tutankhamenin sarkofagista tai veistetty Nooan arkin kölipuusta.Mutta pienellä taistelulla, maalaisjärjen mukaisella rautalangan väännöllä sain kuin sainkin mielestäni ansaitsemani bonukset. Tai mä mitään ole saanut, vielä - ainakaan mustaa valkoisella, mistä sen tietää vaikka mulla ei olisi vakuutusta ollenkaan. Eihän Pohjolakaan asiasta aivan varma ole. Huoh.
Mulla on aina ollut kahdessa osassa, jotta voin maksaa keväällä koko kaudesta kerralla ja syksyllä voi jättää maksamatta kun pyörä menee seisontaan.onkos kukaan saanu vielä maksulappuja kyseisestä vakuutuksesta, että onko minkä suuruisia ollut näin kevät talvella ja mitä mahtaa olla loppuvuottakohden mennessä?
monessako erässä lie kannattais maksaa ettei tule isoja paukkuja kerralla?
Mulle tuli eka ja painotus näyttäis olevan mukana laskussa, eli eka lasku, joka käsittää 4kk (aikaväli 14.3.-13.7.) näyttäis olevan 435e mikä on melkein puolet koko vuodesta (906e). Kattelin kuukausien "painotuksen" mukaan, että jaksossa näyttäis olevan mukana yli puolet "painotetusta" ajasta. Täysiä kuukausia ovat touko-, kesä-, heinä- ja elokuu. Eli viittais siihen, että seuraava lasku on vähän pienempi ja sitä seuraava loppusyksystä hyvin lähellä nollaa.onkos kukaan saanu vielä maksulappuja kyseisestä vakuutuksesta, että onko minkä suuruisia ollut näin kevät talvella ja mitä mahtaa olla loppuvuottakohden mennessä?
monessako erässä lie kannattais maksaa ettei tule isoja paukkuja kerralla?
Kyllä ne mun tietääkseni on eri vakuutuksia, eli onnistuu.voiko liikenne ja kaskon ottaa eri firmoista, vai ovatko ne naimisissa keskenään. Koitin soittaa, mutta eihän siellä jaksa odottaa linjoilla, kun ei ole mitään kiireellistä asiaa
voiko liikenne ja kaskon ottaa eri firmoista, vai ovatko ne naimisissa keskenään. Koitin soittaa, mutta eihän siellä jaksa odottaa linjoilla, kun ei ole mitään kiireellistä asiaa
Aika heikosti tuntuu olevan vanhoilla asiakkailla tinkivaraa tähän uuteen systeemiin siirtyessä.pohjolan kaunis ääninen neitokainen soitti ja kertoili että tulisi K5 1000 gixulle (vm.05) hintaa täys kaskolla(60%) ja liikennevakuutus(25%) niin n.1040e... olisi 60e halvemmat kun nykyään... taitaa jäädä kylläkin vaihtamatta. toistaiseksi...
Kyllä voi!voiko liikenne ja kaskon ottaa eri firmoista, vai ovatko ne naimisissa keskenään. Koitin soittaa, mutta eihän siellä jaksa odottaa linjoilla, kun ei ole mitään kiireellistä asiaa