Juu, mä tiedän ton ja tunnustan kaikella tavalla.Kyllä nää "gepsu-sekoilut" ovat ihan puhtaasti - anteeksi vaan Masa - ns. user erroreita![]()
Mapsourcea ja itse navigointisoftaa kun ei saa millään asetuksilla käyttämään tasan samoa reitinlaskentaparametrejä (kokeiltu on..), joten jos reittipisteitä on tökitty liian harvakseltaan, niin yllätyksiä tulee varmasti.
Juurikin tuon takia reitti pitäis käydä siirron jälkeen läpi itse laitteessa ja verrata ero suunniteltuun reittiin. Tarvittaessa sit lisää reittipisteitä ja uusi yritys. Tätä tehdään niin kauan kunnes reitti on 100% sama kuin mapsourcessa![]()
Tuo toimii noin ihan kivasti, mutta jos matkalla haluaakin muuttaa reittiä, niin vaikeaksi menee ja silloin perinteiset kartat hakkaa gepsit mennen tullen.
User Error!
Gepsu on loistava laite, kun haluaa matkan sujuvan, mutta tuo tarkistuksen tarkistus, se olisi pitänyt tehdä paremin. Mä muutin reittiä edellisenä iltana kulkemaan Hasariin, joten niitä Bugeja pääsi tulemaan kartalle. Sen alkuperäisen reitin mä kävin testaamassa, mutta tehtiin reitin muutos Hasariin...
Nyt tulevaisuudessa mä käytän reitin suunnitteluun seuraavaa järjestystä, kun mennään kinttupoluille:
1. Map source (alustava suunnittelu)
2. GT-kartta (tarkistus, onko mahdollinen)
3. Map source (korjaukset)
em. luuppi toistetaan niin monta kertaa kuin mahdollista ja reittipisteitä kaikkien katujen varsille riittävän monta, jos itse Gepsulla on mitään mahdollisuutta ohajata reiitiä muualle.
4. Gepsun antama "Preview"-näkymän tarkastus.
Tämä on olenaisen tärkeää näköjään, kun vie tiet aivan pienimmille kiharoille. Gepsulle annetaan MapSourcella sellainen vapaus valita mitä hyvänsä, kun MapS:lla suunnittelee reittiä.
-M