En mä nyt tähän provoon flametuksesta tartu, sorry. Joka tapauksessa itse olen saanut Pohjolalta erinomaista palvelua vahinkotapauksissa.Siksi onkin absurdia ajatella että liiketoiminnan ala jossa voittomarginaali perustuu maksimaaliseen kassavirtaan sisäänpäin, ja minimaaliseen ulospäin, ei vedätystä kotiinpäin tapahtuisi.
Esimerkkitapauksia:
1. Auto raavittiin toisen auton puskurilla omassa kotipihassa, omassa parkkiruudussa koko kyljen matkalta. Vahinkoilmoitus, kuvat vakyhtiöön. Seuraavana päivänä soitto, jossa vakuutuskäsittelijä kovasti pahoitteli ettei tätä nyt ilkivallan piikkiin saada, kun toisella ajoneuvolla ajamalla aiheutettu. Omaan kaskoon siis, kun tekijää ei kiinni saatu. Vahinkotunnus, auto omavalintaiselle korjaamolle ja homma selvä.
2. Muksu kaatoi colat 3kk vanhan miniläppärin päälle. Vahinkoilmoitus puhelimitse, käsittelijä kysyi mitä nestettä kaatui ja kuultuaan että limpparia totesi "hapokas neste, ei edes yritetä korjata". Pyysi vain kuvan läppärin pohjassa olevasta tyyppinumerosta, uusi täsmälleen vastaava saapui kotiovelle alle viikossa. Vanha jäi minulle, josta vielä paljon käyttökelpoista "varaosaa".
3. Pyörälipat pari viikkoa takaperin. Vahinkoilmoitus puhelimitse. Vahinkotunnus ja pyörä omavalintaiselle korjaamolle, jossa otettiin kuvat vaurioista. Korjaamo lähetti osalistan ja kuvat perjantaina, maanantaina saapui korvauspäätös. Pyörä pääsi pajalle jo samana torstaina. Kypärän osalta korvattiin "vuoden vanhasta" Raid 2:sta edullisin käypä uuden vastaavan hinta (MCScatterin hinta 290e). Kuvat kypärän naarmuista ja katkotuista kypärän remmeistä riitti liitteeksi.