• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK Rookie letka-ajo 12.5.12 klo 11:00

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Valiant sanoi:
Eipä tässä mullakaan lähde kuin toinen kausi ja ensimmäinen kokonainen kesä ruorissa. Tuskin mikään taituri vaikkei ehkä ihan toivotonkaan. Tässä oli vaan kiva ajella kun ei tarvitse mennä ihan pimeästi mutkiin tai muuallekaan. Vauhti pysyi paremmin yllä kun edessä on kavereita :)

Jep, todella hauskaa oli ja on. Yritin tuohon rivien väliin laittaa hienovaraisesti, jotta tänään mentiin todella hiljaa. Jos tuosta vielä itse hiljennän niin kellahdan kyljelleen....:D

Reiska_SB sanoi:
Tomppa kontaa siinä edessä. ym:

:grin: mä taas joudun himmailemaan vaan siks että Reinon korvat alkaa tinnittää ja valkoinen kaulaliina tummuu aina ku SuperHerttua yskäisee edessä :grin:

GuessWho sanoi:
:grin: mä taas joudun himmailemaan vaan siks että Reinon korvat alkaa tinnittää ja valkoinen kaulaliina tummuu aina ku SuperHerttua yskäisee edessä :grin:

Niin.... ja etupyörä pompaa aina pystyyn...
Älä ole huolissasi, kyllä minä turvaan selustan :grin:

Tärkeintä ei ole letka ajelu vaan se jälkipeli :p

puuwe sanoi:
"Video ei ole käytettävissä" ilmoittaa uutuubi

Kyllä mulla ainaki menee justii pätkä pyörii.. en tiiä sitte muista, kommentteja toimiiko?
juutuubin mukaan ainaki 25hlöä on saanu katottua sen.

Viimeksi muokattu:
Kyl täällä toimii. On se jännä miten videol nopeus näyttää kaksinkertaselta todellisuuteen nähden. Vai tuliks jälkimmäinen letka keulilta ohi jossain vaiheessa? En ainakaan huomannu... ;)

W-P sanoi:
PK- ajoissa jannut on on melkosen kokeneita ja alaa pitkään harrastaneita; osa kilpaillut eri lajeissa tai muuten vaan rataillut.

No tää on kyllä ihan bullshittiä.. Ihan tavallisia motoristeja näissä PK-ajeluissa pyörii eikä mitään puolijumalia. Toki monella on kilsoja takana melkoisesti, mutta kyllä siellä pärjää kuka tahansa jos perus käsittelytaidot on hallussa, eikä pelota ajaa normiliikenteen mukana ja letka-ajo-ohjeet on sisäistetty. Ei tää mitään rakettitiedettä ole. Ja kyllä noi rataheebot on ratakärpäsen pureman jälkeen pääsääntöisesti jääneet sinne radalle kun siellä voi ajaa oikeasti kovaa.

Jos tällä reissulla pelotti, tuli oho-tilanteita tai rako edellämenevään tuppasi vaan jatkuvasti kasvamaan etenkin mutkaosuksilla, niin ihan oman harrastamisen mielekkyyden takia kannattaa osallistua orgin järjestämiin ajotaito 1 ja 2 -kursseille. Ajotaito 1 -kurssi järjestetään kesäkuussa kolmena iltana ja sinne kannattaa mennä jos on vähänkin epävarmuutta omassa ajamisessa. Lisätietoa löytyy foorumin koulutus-osiosta.

Reiska_SB sanoi:
Kyllä mulla toimii...

Yllättävän tasiainen ja hyvä kuva.
Mitkäs vehkeet ne on ?

Gopro hero 2 motorsportti
_small.jpg

Joo, kyl näin on. Henk. koht 2-3 kesää vähän aktiivisemmin peekoissa mukana ollu, enkä oo ikinä käyny radalla. Enkä kilpaile, se on vaarallista. ;)
Pitäis se ratakin kyl käydä testaamassa, sais oikeesti vetää niin paljon ku uskaltaa.

riisor sanoi:
No tää on kyllä ihan bullshittiä.. Ihan tavallisia motoristeja näissä PK-ajeluissa pyörii eikä mitään puolijumalia. Toki monella on kilsoja takana melkoisesti, mutta kyllä siellä pärjää kuka tahansa jos perus käsittelytaidot on hallussa, eikä pelota ajaa normiliikenteen mukana ja letka-ajo-ohjeet on sisäistetty. Ei tää mitään rakettitiedettä ole. Ja kyllä noi rataheebot on ratakärpäsen pureman jälkeen pääsääntöisesti jääneet sinne radalle kun siellä voi ajaa oikeasti kovaa.

Jos tällä reissulla pelotti, tuli oho-tilanteita tai rako edellämenevään tuppasi vaan jatkuvasti kasvamaan etenkin mutkaosuksilla, niin ihan oman harrastamisen mielekkyyden takia kannattaa osallistua orgin järjestämiin ajotaito 1 ja 2 -kursseille. Ajotaito 1 -kurssi järjestetään kesäkuussa kolmena iltana ja sinne kannattaa mennä jos on vähänkin epävarmuutta omassa ajamisessa. Lisätietoa löytyy foorumin koulutus-osiosta.

Mua on huijattu:D No, anyway; yritin kokemattomana vastailla kokemattomalle kun muhun viitattiin mukanaolleena ja Tourinkeihin osallistuneena:itkupilli: Mut joo, olen nuo kaikki kurssit ite käyny läpi ja tosi hyviä ovat....:thumbup:

Kyllä sä W-P oot oikeessa koskien pk:n etenemistä ja onhan siellä niitä ratailijoitakin ja/tai muuten vaan hiton ripeitä heppuja jotka helposti katoo horisonttiin. Mutta kuten riisor toteaa ei nekään lie puolijumalii. Tai minen ainaskaa niitä kumartele :bye:

GuessWho sanoi:
Tässä on hyvä letkapointti. Tottumattomuuden piikkiin menee osa mutta tässä on myös yksi syy miksi esim peekoilla moni ajaa tutussa paikassa,mtuttujen kavereiden välissä. Oppii tuntemaan rytmin, vauhdin ja luottaa edellämenevän ja takanatulevan kykyihin. ...

Kiitos, tämä viesti avarsi maailmankatsomusta letka-ajelun suhteen. Eipä tullut rookiella ja rookielle mieleen, että niiden muiden ajolinjoista tms. vois olla hyötyä :bisseä:

Toisaalta rookielle ei voikaan olla kun on rookie eikä ketään tunne, eli siinä mielessä ihan oikein.

-Anu- sanoi:
Kyllä sä W-P oot oikeessa koskien pk:n etenemistä ja onhan siellä niitä ratailijoitakin ja/tai muuten vaan hiton ripeitä heppuja jotka helposti katoo horisonttiin. Mutta kuten riisor toteaa ei nekään lie puolijumalii. Tai minen ainaskaa niitä kumartele :bye:

Mä olen aina ollut ateisti...:bisseä:
Taitoa tosin olen oppinut kunnioittamaan.....:WAZAAP::bye:

riisor sanoi:

Viime kesänä VMatin kanssa muisteltiin kun Kelvoton oli veturina... Jeesus sentään...
Kyyti karkasi ihan toisiin lukemiin ja kotiin palatella piti pari olutta ottaa että sai unta :)-
Kelvoton jäi myös radalle. Hyvä näin ihan terveydellisistä syistä..
Mutta lämmin muisto jäi kuitenkin näistä PKista :grin:

Reiska_SB sanoi:
Tämä on kylmä totuus..

Veturilla on suurin riski vetää pimeeseen mutkaan.
Kakkosella on jo paljon helpompaa, varsinkin kun tietää etummaisen ajotyylin ja osaa sitä lukea...

Esimerkki: Minulla jos jarruvalo palaa mutkaan mennessä yli 2 sek on siellä jotain edessä (hiekkaa, ihmisiä, hirvi, tai Tomppa kontaa siinä edessä. ym)
Jos jarruvalo palaa alle 2 sek, otetaan sillä suurin vauhti pois, jotta päästää mutkan puolessa välissä avaamaan kaasu..

Jos mutkassa on yllättäin hiekkaa, yritä nopeasti valita puhtain ajolinja jos sellaista on ?
Tai valitse kaistan vasen ajojoura, se on todennäköisesti puhtain, ja pysy siinä..
Tai aja tarkalleen edellä ajavan pyörän ajourassa, jos se pysyi pystyssä, pysyt sinäkin...

Kun perässä ajava on tuttu, niin tiedän missä kohdassa ja kuinka kaukana se kaveri takarenkaasta, katsomatta peiliin :right:

Kannattaa opetella "lukemaan" edellä ajavaa. Tästä syystä hakeudutaan tuttujen kavereiden väliin :thumbup:

Tossa on muuten se totuus, ihan oikeesti, kokemuksen tuoma totuus.

Ja jos tohon lisätään samaisen reiskan tuoma totuus niin siinä on sitten se koko "totuus" :D
"Pahin on vielä edessä...
Kuin teille saapuvat nuoret pyöräilevät naiset, shortsit ja toppi vaatetuksena..
Alkaa katse harhailee ja lepikko ropisee"

Hahaaa...

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back