Tässä on hyvä letkapointti. Tottumattomuuden piikkiin menee osa mutta tässä on myös yksi syy miksi esim peekoilla moni ajaa tutussa paikassa,mtuttujen kavereiden välissä. Oppii tuntemaan rytmin, vauhdin ja luottaa edellämenevän ja takanatulevan kykyihin. Toki tässä on sekin riski että kun kallistuskulma pimeään mutkaan haetaan kaverista, saattaa kaverin virhe tuplaantua kun toinen seuraa virheen sattuessa samasta reiästä ulos. Itse kun olen ajanut 90% letkoista samojen miesten ja naisen ympäröimänä niin ei edes haittaa vaikka toinen olisi takakontissa kiinni. Luotto kaveriin on riittävä. Eri asia on se onko siinä järkeä vai ei. Itse en hae letkoilta järkeä vaan elämyksiä, yhteenkuuluvuutta ja adrenaliinia elämään.
Mutta ennenkuin tähän päästään, tulee letkametrejä kertyä aika tavalla tuttujen kavereiden seurassa. Vauhti ei ole läheskään yhtä tärkeä asia letkassa kuin samanoloinen ajorytmi, mielestäni. Kos kaveri tinttaa jarruvalot päälle aina siinä kohtaa mutkaa kun itse avaat hanat, on käsissä todella epämielyttävä asia. Vie viihtyvyyden ja lisää riskejä.
Yksi letkoille ominainen piirre Monille on se että jos kuski menettää näköyhteyden edelläajavaan, vauhti putoaa dramaattisesti. Tämä sama asia tekee vetämisestä usein tavattoman paljon fyysisemmän kuin letkan keskellä ajo. Veturilla kun ei ole kallistusmallia tuntemattomaan mutkaan, eikä kukaan ole varottamassa hiekasta, koirista, traktoreista, routareiistä, etc..