• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Meeting To 26.7.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvät oli mutkat joo...mä vedin sitä viimeistä letkaa kun ei saatu sitä punaista bussia kiinni, Hyvinkään abc:n kohdalla oli se tietyö ja jouduttiinsiinä jonkin aikaa ootteleen vastaantulevia autoja, näin kyllä että joku letka meni motarin yli ja lähdettiin sit perään kunnes huomattiin ettei ketään näy missään....no parkit junaradan viereen nesteelle ja uusi suunnitelma, villevallen vedolla mentiin sit loput 15 pyörää hyvät mutkat, välillä oltiin jo vähän hukassakin mut tiet oli hyviä....kotiinkin pääsin vasta nyt kun ajolenkin varrella piti käydä kaverilla saunassa....piiitkä ja kiva reissu
062802jumpie_prv.gif

Tänks juu kaikille vaan taas kerran. Loistavat pätkät ja sopiva vauhti. Turvallisesti kotona, vaikka meinasinkin Shelli jälkeisen pikkutien jälkeen risteyksessä heittää levyks. Oli pirusti hiekkaa. Paparazista tulee kuvat, kunhan ehdin muokata.
062802jumpie_prv.gif

Oltiiks me tuolla ja tohon aikaan, ainakin tohon suuntaan mentiin?? Voipi olla. Oookkona hommannun taas mopottimen? Muistaakseni joskus taannoin myit silloisen, kämpän rahoitukseen??
sport05.gif

Mukavaa oli taas, tai siis toisen kerran jopa... Piti poistua siellä, en edes tiedä missä mutta kuitenkin, siellä missä huoltsikalle hyvinkään lähelle pysähdyttiin, kun piti simpsons - the movien yöennakkoon lähteä baarin valmistautumaan.

Aivan fantastinen elokuva! Maha ja pää kipeinä nauramisesta ja epäilemättä pää vielä huomennakin kipeä johtuen loppuillan lääkityksestä...

edit: Manalassa on varmasti maan paras chicken caesar salad, ja keittiö neljänpilkkuun asti auki. Suosittelen!

piiiitkä letka tuli vastaan Porvoon motarilla Helsingin suuntaan about klo 22:30 , olittekote?

sport05.gif
kyllä me sillä suunnalla oltiin myös, mut jotenkin tuntuu et ei ihan tohon aikaan vielä. Meitä oli porvooseen asti reilut 10 pyörää kuitenkin, et kyllä meidät tietenkin saatto huomata.  
tounge.gif
Kiitoksia myös täältä päin, kivaa oli
smile_org.gif
Hyvin tuo ikiliikkuja vielä jaksaa näemmä mutkiin taittua... Olin himassa 23:08, joten porvoon motarilla oltiin vähän ennen yhtätoista..., veikkaan että ei ollut meitin letka, jos tuo 22:30 on tarkka aika...

Pr*kle et harmitaa et taas katkes letka, ei sen pitäis olla vaikeeta et seuraa jokaisessa risteyksessä et takan  tuleva näkee minne käännytään.
Ohje kannattais laittaa jatkossa sen ketjun avaukseen jossa tapaamispaikka kerrotaan. Melkein tärkeämpi kuin se "täytä tankki - tyhjennä rakko"; yksi voi vaikuttaa ison porukan ajeluiden onnistumiseen. Moni joka ekaa kertaa / harvoin käy, ei välttämättä oo hiffannut koko asiaa, tai sitten pelkää että ei se oma edessäajava ei kuitenkaan jää odottamaan joten painelenpa varmuuden vuoksi tukka putkella perään.

Eikä haittais vaikka ohje ois jossain lakanassa mitä lähtövaiheessa vilauttais koko letkalle... kukahan tollasen sais painettua....

Mukavampi ois päästä koko porukalla maaliin saakka.

Kiitokset mukavista mutkista ja turinoista. YAMMUTAR näytti että osaa käyttää zoomia... pitääkin nyppiä noi nenäkarvat.

Oltiiks me tuolla ja tohon aikaan, ainakin tohon suuntaan mentiin?? Voipi olla. Oookkona hommannun taas mopottimen? Muistaakseni joskus taannoin myit silloisen, kämpän rahoitukseen??
sport05.gif
Itseasiassa ajelin vastaan 20minuttia vanhalla FR leonilla.. Oston jälkeisellä ajelulla olin..

22:30 ei oo tarkka aika, 22:42 tuli yks puhelu ja olin sillon vielä motarilla eli enne yhtätoista kuitenkin...

Niin ja extra kiitokset mun tangentin kiinnittäjälle, on se kumma ettei kenelläkään ole enään nippusiteitä mukana - te ette jätkät osaa ennakoida
biggrin.gif
Ei muuten kuulunu kertaakaan ääntä mun luureista, kerran kuulu linja kiinni bliippaus kun ilm painelit nappuloita mutta muuten ihan hiljasta, yritin eksymisen jälkeen huudella moneen otteeseen raadioon mut sä vaan mökötit
biggrin.gif

Jeh, kiitos ajeluista alussa ja lopussa. Olin siellä 15 viimeisen ryhmässä, joka onnistui eksyttämään etupään Hyvinkäällä
tounge.gif
ajeltiin vissiin liian pienellä vaihteella rajottimien mukaan
lookaround_orig.gif
Mut oli hauskaa ja hyviä teitä.

Niin ja extra kiitokset mun tangentin kiinnittäjälle, on se kumma ettei kenelläkään ole enään nippusiteitä mukana - te ette jätkät osaa ennakoida
biggrin.gif
Ei muuten kuulunu kertaakaan ääntä mun luureista, kerran kuulu linja kiinni bliippaus kun ilm painelit nappuloita mutta muuten ihan hiljasta, yritin eksymisen jälkeen huudella moneen otteeseen raadioon mut sä vaan mökötit  
biggrin.gif
Eipä kuulunut mullakaan mitään.

Hyvät oli mutkat joo...mä vedin sitä viimeistä letkaa kun ei saatu sitä punaista bussia kiinni, Hyvinkään abc:n kohdalla oli se tietyö ja jouduttiinsiinä jonkin aikaa ootteleen vastaantulevia autoja, näin kyllä että joku letka meni motarin yli ja lähdettiin sit perään kunnes huomattiin ettei ketään näy missään....no parkit junaradan viereen nesteelle ja uusi suunnitelma, villevallen vedolla mentiin sit loput 15 pyörää hyvät mutkat, välillä oltiin jo vähän hukassakin mut tiet oli hyviä....kotiinkin pääsin vasta nyt kun ajolenkin varrella piti käydä kaverilla saunassa....piiitkä ja kiva reissu
062802jumpie_prv.gif
juu....täähän oli tää .ORG in alajaoston: "Kadonneet mutkat" tahi "Se, joka toiselle mutkaa etsii, ajakoon sinne itsekin" ehkä liturgisemmin "Kadonneet lampaat" tahi "ohjaustanko on minun paimeneni" -ajelu. Eli.....siis Hyvinkää-Jokela-Perttu-Nukari-Nurmijärvi-
Hongisoja-Nummenpää/Selki-Lepsämä-Klaukkala-Kivikko?-Seutula.

Eikä oltu hukassa (eikä Sudessa). Tähän vaikutti osaltaan äidiltäni perimä selvännäkijän kyky ja osiltaan muutamat hetket eteläisen suomen teillä. Toki, vahvalla arvailulla ja auringosta suunnistamisella oli osuutensa perille pääsemisessä.
biggrin.gif

Itse olisin ehkä kaivannut letkan "kokoonkasaamista" (hyvänä esimerkkinä vetäjistä "jii-äm" ja "shvaanm") esim ennen kytäjälle kääntymistä. Letkahan joka tapauksessa näin monen pyörän kanssa hajoaa, koska ajonopeudet ovat NIIN erilaiset.

Toiset ajavat rajoitusten ja toiset rajoittimien mukaan
tounge.gif

Vetäjänkin olisi syytä muistaa....... ?

Olisiko ajatusta siinä, että jaetaan porukka heti kahteen osaan tyyliin (Heippaa ? lainatakseni) "Hot Pants" ja "Not So Hot Pants" ? Etupään ja takapään vetäjä voisivat käydä reitin läpi..ja sopia muutaman pysähtymispisteen, joissa porukka voi sitten kokea yllättävää jälleennäkemisen riemua ?

Näillä pysähtymisillä voisi olla myös se etu, että ryhmä "Hot Pants" voisi vaihdella kuluneet polvipalansa, lääkitä asfaltissa naarmuttuneet kyynärpäänsä ja vaihtaa renkaat, polttaa askin tupakkaa, grillata, perustaa perheen jne....aikaa varmasti on ?

Tai sitten reilusti laittaa kaksi ryhmää, eiköhän täältä löydy muutama henkilö, jotka johonkin löytää/ajeluttaa......eikä kenenkään tarvitse kokea pahaa mieltä, miksei pysy perässä tahi saako edelläajavia enää kiinni. Tietysti polvipalojen hankaumia intiaanityyliin "haistellen" voi vielä jäljet löytää

ORG. in jäsenmäärähän / ajeluihin osallistujien määrä on jo aika korkea ja näin ollen ehkä muutoksiakin on tehtävä näihin ajeluihin, koska tämä letkan katkeaminen on nykyään enemmän tapa kuin poikkeus ?

Ellei kysymyksessä ole sitten ORG. in Orwelilainen malli: "kaikki ovat tasanopeita, toiset vaan nopeampia kuin toiset"

mutta....kivat oli pätkät, kun sain itse valita (arvata)
biggrin.gif

edit: typot

Olisiko ajatusta siinä, että jaetaan porukka heti kahteen osaan tyyliin (Heippaa ? lainatakseni) "Hot Pants" ja "Not So Hot Pants" ? Etupään ja takapään vetäjä voisivat käydä reitin läpi..ja sopia muutaman pysähtymispisteen, joissa porukka voi sitten kokea yllättävää jälleennäkemisen riemua ?
Loistoidea! Kannatetaan!  
062802jumpie_prv.gif

(siltä varalta, että jos siis kuitenkin joskus sattusin pääsemään mukaan niinku oikeesti...)

juu....täähän oli tää .ORG in alajaoston: "Kadonneet mutkat" tahi "Se, joka toiselle mutkaa etsii, ajakoon sinne itsekin" ehkä liturgisemmin "Kadonneet lampaat" tahi "ohjaustanko on minun paimeneni" -ajelu.

...

Näillä pysähtymisillä voisi olla myös se etu, että ryhmä "Hot Pants" voisi vaihdella kuluneet polvipalansa, lääkitä asfaltissa naarmuttuneet kyynärpäänsä ja vaihtaa renkaat, polttaa askin tupakkaa, grillata, perustaa perheen jne....aikaa varmasti on ?

biggrin.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
Eipä kuulunut mullakaan mitään.
confused_orig.gif

Noh mun tarvii ruveta tutkimaan mikä vaivaa - alku suvesta tuo toimi loistavasti.. harmi ettei nyt kuulunut, mä teille laulelin kauheesti hyvää musiikkia
biggrin.gif
biggrin.gif

ens kerralla paremmalla onnella...

zapsterin äänen mä kyllä kuulin siellä mylliksessä
smile_org.gif
siis ihan pmr:än kautta..

No niin, mä pääsen taas esittämään bravuurini, eli näsäviisaiden vasta-argumenttien esittämisen ja ideoiden alasampumisen
tounge.gif

Itse olisin ehkä kaivannut letkan "kokoonkasaamista" (hyvänä esimerkkinä vetäjistä "jii-äm" ja "shvaanm") esim ennen kytäjälle kääntymistä. Letkahan joka tapauksessa näin monen pyörän kanssa hajoaa, koska ajonopeudet ovat NIIN erilaiset.
Mä en oo koskaan vetänyt yli 20 pyörän letkaa... mut voisin kuvitella et sellasen kokoomista ja odottelua ei ihan joka bussipysäkillä ja risteyksessä voi tehdä. 10 pyöräähän nyt mahtuu helposti johonkin levikkeeseen odottelemaan viimeisiä...

Ja tohon letkan hajoamiseen ei oikeasti tarvita edes sitä vauhtieroa, yhdet liikennevalot, tai se yksi kotilo sopivaan kohtaan niin ettei siitä vaan pääse ohi riittää.

sanoi:
Vetäjiäkin on monenlaisia, toiset (niin kuin mä) tykkää suunnitella reitin valmiiksi (tosin yleensä eksyn silti omalta reitiltäni, ja joudun etsimään sen uudestaan, ette vaan oo huomanneet koskaan
wink.gif
). Ja sitten niitä (esim. RIMMON) jotka menee puhtaasti fiiliksellä sinne mihin etuvalo näyttää.

Jos noita välietappeja ym. ruvetaan etukäteen sopimaan niin siinä on sitten se huono puoli että reittiä ei voi kesken kaiken muuttaa vaikka lumisade alkaisi, tai edessä olisi 10 kilsan päällystetyö. Tai siis voisi toki, mutta sitten olisi taas eri ryhmät hukassa. Ja sitten soiteltaisiin ja odoteltaisiin vastauksia ym. Ja yleinen hämmennys olisi vähintään samaa luokkaa kuin eilen...

sanoi:
Tai sitten reilusti laittaa kaksi ryhmää, eiköhän täältä löydy muutama henkilö, jotka johonkin löytää/ajeluttaa......eikä kenenkään tarvitse kokea pahaa mieltä, miksei pysy perässä tahi saako edelläajavia enää kiinni.
Tossa sitten taas vähän häviää se koko kimppa-ajelun idea, IMHO...

sanoi:
ORG. in jäsenmäärähän / ajeluihin osallistujien määrä on jo aika korkea ja näin ollen ehkä muutoksiakin on tehtävä näihin ajeluihin, koska tämä letkan katkeaminen on nykyään enemmän tapa kuin poikkeus ?

Ellei kysymyksessä ole sitten ORG. in Orwelilainen malli: "kaikki ovat tasanopeita, toiset vaan nopeampia kuin toiset"

Jotain tarttis tehdä joo, se on totta. Voitais tietty määrätä sanktiot sille jonka perästä letka katkeaa, esim. ilmaiset pullakahvit kaikille ensi kerralla , tai 20 raipaniskua, tai jotain...

Sekin tietty vois olla hyvä, että siinä vaiheessa kun peilistä näyttää että takanatulevat alkavat jäädä niin himmaa sitä omaakin vauhtiaan ja jättää enemmän väliä edellä menevään. Näin letka venyy muttei katkea kokonaan.

Vaihtoehtoisesti alettiin eilen Oitissa visioida koko homman kääntämistä ihan päälaelleen: eli tavoitteena olisikin yrittää pudottaa takanatuleva kyydistä. Ja se joka viimeiseksi jää jäljelle voittaa, ja saa mainetta ja kunniaa
biggrin.gif

ed. Niijjoo. Kiitti vaan kaikille, kivaa oli taas pitkästä aikaa. (Ja anteeksi mahdolliset mökägixun aiheuttamat kuulovauriot
lookaround_orig.gif
)

Back