Hyvät oli mutkat joo...mä vedin sitä viimeistä letkaa kun ei saatu sitä punaista bussia kiinni, Hyvinkään abc:n kohdalla oli se tietyö ja jouduttiinsiinä jonkin aikaa ootteleen vastaantulevia autoja, näin kyllä että joku letka meni motarin yli ja lähdettiin sit perään kunnes huomattiin ettei ketään näy missään....no parkit junaradan viereen nesteelle ja uusi suunnitelma, villevallen vedolla mentiin sit loput 15 pyörää hyvät mutkat, välillä oltiin jo vähän hukassakin mut tiet oli hyviä....kotiinkin pääsin vasta nyt kun ajolenkin varrella piti käydä kaverilla saunassa....piiitkä ja kiva reissu
juu....täähän oli tää .ORG in alajaoston: "Kadonneet mutkat" tahi "Se, joka toiselle mutkaa etsii, ajakoon sinne itsekin" ehkä liturgisemmin "Kadonneet lampaat" tahi "ohjaustanko on minun paimeneni" -ajelu. Eli.....siis Hyvinkää-Jokela-Perttu-Nukari-Nurmijärvi-
Hongisoja-Nummenpää/Selki-Lepsämä-Klaukkala-Kivikko?-Seutula.
Eikä oltu hukassa (eikä Sudessa). Tähän vaikutti osaltaan äidiltäni perimä selvännäkijän kyky ja osiltaan muutamat hetket eteläisen suomen teillä. Toki, vahvalla arvailulla ja auringosta suunnistamisella oli osuutensa perille pääsemisessä.
Itse olisin ehkä kaivannut letkan "kokoonkasaamista" (hyvänä esimerkkinä vetäjistä "jii-äm" ja "shvaanm") esim ennen kytäjälle kääntymistä. Letkahan joka tapauksessa näin monen pyörän kanssa hajoaa, koska ajonopeudet ovat NIIN erilaiset.
Toiset ajavat rajoitusten ja toiset rajoittimien mukaan
Vetäjänkin olisi syytä muistaa....... ?
Olisiko ajatusta siinä, että jaetaan porukka heti kahteen osaan tyyliin (Heippaa ? lainatakseni) "Hot Pants" ja "Not So Hot Pants" ? Etupään ja takapään vetäjä voisivat käydä reitin läpi..ja sopia muutaman pysähtymispisteen, joissa porukka voi sitten kokea yllättävää jälleennäkemisen riemua ?
Näillä pysähtymisillä voisi olla myös se etu, että ryhmä "Hot Pants" voisi vaihdella kuluneet polvipalansa, lääkitä asfaltissa naarmuttuneet kyynärpäänsä ja vaihtaa renkaat, polttaa askin tupakkaa, grillata, perustaa perheen jne....aikaa varmasti on ?
Tai sitten reilusti laittaa kaksi ryhmää, eiköhän täältä löydy muutama henkilö, jotka johonkin löytää/ajeluttaa......eikä kenenkään tarvitse kokea pahaa mieltä, miksei pysy perässä tahi saako edelläajavia enää kiinni. Tietysti polvipalojen hankaumia intiaanityyliin "haistellen" voi vielä jäljet löytää
ORG. in jäsenmäärähän / ajeluihin osallistujien määrä on jo aika korkea ja näin ollen ehkä muutoksiakin on tehtävä näihin ajeluihin, koska tämä letkan katkeaminen on nykyään enemmän tapa kuin poikkeus ?
Ellei kysymyksessä ole sitten ORG. in Orwelilainen malli: "kaikki ovat tasanopeita, toiset vaan nopeampia kuin toiset"
mutta....kivat oli pätkät, kun sain itse valita (arvata)
edit: typot