• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Meeting 14.6. klo 18.00

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tarttee sanoo vaan letkan vetäjälle ettei ajeta pidempään ilmans tankilla käyntiä
smile_org.gif
Uusille heeboille tää ei olekaan aina ihan helppo rasti. Siis että käy kysymässä vetäjältä erinäisiä juttuja. Ite oon ollu parilla ajelulla, mut ei kyllä ole vieläkään hajua about kenenkään nickeistä, oikeista nimistä puhumattakaan. Yritä nyt sieltä sitten löytää se vetäjän näköinen sälli, varsinkin kun sekin on joka torstai eri tyyppi
smile_org.gif

Kyselemällähän siitä usein selviää, mutta kuinka monta "en tiedä"-vastausta pitää kuunnella ennen kuin tärppää? Sitäpaitsi eihän suomalainen mies koskaan kysele neuvoja
smile_org.gif

Kyllähän se vetäjä usein aika pian lähdön jälkeen selviää, mutta silloin se voi olla jo myöhäistä. Ehdotankin jotain hyvää tuntomerkkiä kulloisenkin ajelun vetäjälle. Esim. sellainen tosi hieno neonkeltainen liivi
tounge.gif

...Ja kuinka ollakaan vapaaehtoisten vetäjien määrä juuri romahti
biggrin.gif
biggrin.gif

Noh sovitaankos että tullaan sanomaan mulle niin mä metsästän sen letkanvetelijän ennen liikkeelle lähtöä
smile_org.gif

Meikkis nyt on lähes aina mukana siellä missä tapahtuu...

Mut tunnistaa ehkä helpoiten siitä että mun pyörässä lukee heti rekkarikilven alla Yammutar
biggrin.gif

tai sitten siitä etten ole juuri koskaan hiljaa
lookaround_orig.gif

edit: jos noita liivejä ruvetaan käyttämään niin mä vähän luulen ettei saada letkaan ikinä ketään vetäjää
biggrin.gif
biggrin.gif

juu tosiaan itseäkin kiinnostais jos näin eka kertalaisena tulisin messiin niin miten myöhään nää "sprintit" yleensä kestää ihan vain töiden puolesta haluan tietää kun aamuvirkku en ole
blush.gif

eikä kesken lenkin viitti poistua...niin ja kannattaako ottaa kauniimpi osapuoli mukaan vai jättää suosiolla kotiin
pftroest.gif

juu tosiaan itseäkin kiinnostais jos näin eka kertalaisena tulisin messiin niin miten myöhään nää "sprintit" yleensä kestää ihan vain töiden puolesta haluan tietää kun aamuvirkku en ole
blush.gif

eikä kesken lenkin viitti poistua...niin ja kannattaako ottaa kauniimpi osapuoli mukaan vai jättää suosiolla kotiin
pftroest.gif
kyllä siellä pärjää matkustajan kanssa ihan hyvin jos keulassa pelottaa niin jää taaemmas letkassa ni ei tarvii pelätä niin paljon...

noista letkoista kyllä löytyy vauhtia jokaisen makuun kärjestä enemmän ja takaa yleensä vähemmän eli kaikille kaikkea...

nimim. viime torstaina pakettimatkalla

blush.gif

eikä kesken lenkin viitti poistua...
Riippunee aika paljon siitä missä päin pyöritään ja missä itse asuu. Viime viikolla kun pörrättiin siellä Porvoo-Myrskylä-akselilla ja kun tappiin asti piti vetää, niin olin yhdentoista aikaan himassa
tounge.gif
Tosin kotimatkaankin meni joku 1½h..

Mutta ainahan voi jättää leikin kesken, jos vain malttaa..

blush.gif

pftroest.gif
Yritetään olla viimeistään kymmenen maissa takas kehä III sisäpuolella
tounge.gif
En mäkään oo mikään aamuvirkku ja töihin pitää mennä kuitenkin.

itteäki kyl kiinnostaa tuo lenkin pituus ja suunta
biggrin.gif
pyörä kun vielä sisäänajossa pienen mäntätapaturman johdosta ja kulutuskin sitä luokkaa että 150 kilsaa tankilla jo hyvää tuuria
baaa.gif

Ei taida ehtiä, pitää mennä Raumalle.
confused_orig.gif

Minne menettekin, niin älkää kääntykö Lopentieltä Kytäjäntielle jos siihen suuntaan satutte. Hieno mutkapätkä, mutta soraa on reippaasti ensimmäiset 6-7 km.

tarttee sanoo vaan letkan vetäjälle ettei ajeta pidempään ilmans tankilla käyntiä
smile_org.gif
Uusille heeboille tää ei olekaan aina ihan helppo rasti. Siis että käy kysymässä vetäjältä erinäisiä juttuja. Ite oon ollu parilla ajelulla, mut ei kyllä ole vieläkään hajua about kenenkään nickeistä, oikeista nimistä puhumattakaan. Yritä nyt sieltä sitten löytää se vetäjän näköinen sälli, varsinkin kun sekin on joka torstai eri tyyppi
smile_org.gif

Kyselemällähän siitä usein selviää, mutta kuinka monta "en tiedä"-vastausta pitää kuunnella ennen kuin tärppää? Sitäpaitsi eihän suomalainen mies koskaan kysele neuvoja
smile_org.gif

Kyllähän se vetäjä usein aika pian lähdön jälkeen selviää, mutta silloin se voi olla jo myöhäistä. Ehdotankin jotain hyvää tuntomerkkiä kulloisenkin ajelun vetäjälle. Esim. sellainen tosi hieno neonkeltainen liivi
tounge.gif

...Ja kuinka ollakaan vapaaehtoisten vetäjien määrä juuri romahti
biggrin.gif
Just noin!
biggrin.gif
Mullaki on vain 10-litranen tankki, jotta tarttis välillä tankata. Mitä jos JOKA LENKILLÄ otettas huomioon, että aina joukossa on joku, jol on pieni tankki, ja pidettäs tankkaustaukoja sopivin väliajoin, reilun 100 km:n jälkeen nyt ainaki tai tossa 120-130 km:n kohdalla??
withstupid.gif

Luulis, et aina on joukossa joku muuki ku minä ja riisor...

Yleensä tankaausmahdollisuus on järjestynyt n. 100 km ajon jälkeen, jollei jopa aikaisemminkin. Mutta tankki pitää (pitäisi) olla täynnä ajoon lähtiessä.
Jos on pieni tankki, kannattaa vetäjille jo alussa vinkata, että pysähdytään tankkaamaan riittävän ajoissa/usein.

Ja jos et tiedä kuka on vetäjä, kysy joltain, niin varmaankin joku sinua neuvoo.

Jos mä lähen mukaan ajelemaan, ni takaan että niitä huoltsikoita löytyy aika tiuhaan. 100 km:n välein on melkeis pakko pysähtyy puuteroimaan nenä.
tounge.gif

Nii, sit jos tuun, tuon vähän tavaraa mukana. Annan ne sit oikeille omistajille
biggrin.gif

Tämän näköisiö sällejä on yleensä ollut vetämässä letkaa RIMMON    Jens Viime vuona letkat veti lähes pokkeuksetta Petri12r
Nämä on lähes poikkeuksetta kyllä paikalla, elikkä nyt on ainakin kuvan nähnyt joten tunnistaminen on helpompaa. rumiahan noi kaikki on mut älkää pelästykö.  
tounge.gif
"En ole paha, olen ruma" osuu varmaankin meihin aikas hyvin.  
smile_org.gif

edit: jos noita liivejä ruvetaan käyttämään niin mä vähän luulen ettei saada letkaan ikinä ketään vetäjää
biggrin.gif
biggrin.gif

Koskaan en mihinkään ajoihin ole osallistunut, mutta olisiko esimerkiksi hihanauha katu-uskottavampi vaihtoehto?

Tai hemmettivie - lyhyt ryhmäkokous ennen lähtöä, jossa vetäjä ja peränpitäjä ilmoittautuvat ja jos kenelläkään on mitään erityistoivomuksia (pieni tankki, jää pois matkan varrelta tms) tai kysyttävää esim. reitistä, niin tuossa vaiheessa nämä voisi selvittää. Tai jotain.
smile_org.gif
Vai joko näin on tapana tehdä?

EDIT: Tai jos vetäjä on etukäteen tiedossa, niin tällaisessa ajosta kertovassa ketjussahan on tietenkin hyvä kertoa tuntomerkit (kuten RIMMON tuossa edellä demonstroi).

smile_org.gif

lyhyt ryhmäkokous ennen lähtöä, jossa vetäjä ja peränpitäjä ilmoittautuvat ja jos kenelläkään on mitään erityistoivomuksia (pieni tankki, jää pois matkan varrelta tms) tai kysyttävää esim. reitistä, niin tuossa vaiheessa nämä voisi selvittää. Tai jotain.
smile_org.gif
Vai joko näin on tapana tehdä?
Tapana ei ole pahemmin ollut, poikkeuksia lukuunottamatta. Syynä varmaankin 50 hengen yhteen kasaan ja vielä äänen kuuluviin saaminen on joskus vaan mahdotonta.
Reitti muotoutuu usein vasta matkan saatossa, tai lähdön hetkillä. Perusrunko on tietty reitistä kasassa, mutta toiveita ja kokemuksia otetaan vielä viimehetkilläkin huomioon.

sanoi:
Tapana ei ole pahemmin ollut, poikkeuksia lukuunottamatta. Syynä varmaankin 50 hengen yhteen kasaan ja vielä äänen kuuluviin saaminen on joskus vaan mahdotonta.

Pystyisikö tuollaista lössiä jotenkin jakamaan pienempiin porukoihin? (esim. vetomiehet ja kukkahatut)
tounge.gif
Voi tietty olla hankalaa sekin, eikä halukkaita vetäjiäkään välttämättä ole ylenmäärin? Mutta-mutta, kuulostaa näin foorumimotoristina ettei noissa ajoissa ole erityisiä ongelmia organisoinnin suhteen, joten miksi koskea toimivaan reseptiin.

Tämän näköisiö sällejä on yleensä ollut vetämässä letkaa RIMMON    Jens Viime vuona letkat veti lähes pokkeuksetta Petri12r
Nämä on lähes poikkeuksetta kyllä paikalla, elikkä nyt on ainakin kuvan nähnyt joten tunnistaminen on helpompaa. rumiahan noi kaikki on mut älkää pelästykö.  
tounge.gif
"En ole paha, olen ruma" osuu varmaankin meihin aikas hyvin.  
smile_org.gif
Aika pahoja kyllä, kieltämättä... Näinköhän sitä uskaltaa tullakaan...
wink.gif

Me noviisit tässä vaan ollaan nyt niin hemmetin huolissamme, ettei osata käyttäytyy, ymmärtäkää meitä "lapsia" (!!!) te kokeneemmat. Mut kai mekin opitaan vielä käyttäytyy, kunhan vähän koulutatte...  
baaa.gif

Ai muuten, kun en jaksa/ehdi lukee viestiletkaa alusta loppuun: onks jotkut lähdössä esim. Lahnuksen Shelliltä (sieltähän pääsee Rinnekodin ja Lepsämän kautta tosi kaunista reittiä Nurmijärvelle) yhdessä poppoossa? Jos en saa ajoseuraa tääältä, ni voisin tulla sieltä messiin.  
smile_org.gif

sanoi:
Me noviisit tässä vaan ollaan nyt niin hemmetin huolissamme, ettei osata käyttäytyy,
RIMMON, Petri12r ...... käytöskouluttajina  
tounge.gif
lukisit edes ton Petrin tittelin, ja se ei todellakaan tarkoita et sais muita hävetä.  
tounge.gif
Myötäpeä on kuulunut muille. "kiitos ja anteeks"

Back