• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-ajelu (Rookie) Petikon ABC 25.5 klo 13.00

Eiköhän siinä kaffet ensin hörpitä, ni ei me heti 13 reikä reikä startata
tounge.gif

Ja mynningöllehän se vähän meni taaaaaaaaas kerran siitä syystä, että ei jääty odottamaan letkan käännöspaikkaan hitaammin ajavaa kaveria! Hävetkää edes muodon vuoksi! Tämähän oli nimenomaan köröttelyajo! Vetoporukalle risuja, että innostuitte luukuttamaan liikaa! Meitä jäi 6 mopoa jälkeen. Jouduimme toteamaan, että homma jäi kesken meidän osaltamme. Vastuu takimmaisen letkassa pysymisestä on häntä edeltävällä mopolla! Hänen velvollisuus on jäädä odottamaan siihen paikkaan, mistä letka kääntyy! Kyllä tästä on jauhettu ziljoona kertaa!

Terv. Peräsmies ttuttu

Olin eka kertaa mukana.

Tasoero oli kova.

Taidan kaivata merkittävästi lisää ajokokemusta Rossi-Rookie-ajoihin.

Yksi kuudesta hukkuneesta veljestä ja siskosta
wink.gif

Kiitos perämiehelle pitkämielisyydestä.

Jep , ehdin mukaan... mutta nyt olis sellasen rakentavan kritiikin paikka.

Ja ettei jää epäselväksi , niin mulla ainakin oli kivaa sekä letkassa-ajon ajan , että myös sen jälkeen.

Yksinkin on kiva ajella, on rata auki eikä määränpäästä tietoo.

Mutta asiaan , eli otsikkohan oli "PK-ajelu (rookie) Petikon..." mutta letkassa huomasi että meitä rookieporukkaa taisi olla vain alle kolmannes.

Siellä me sitten yritettiin epätoivosesti "roikkua" osaavampien perässä.

Tämä oli mun eka kerta letkassa kun en siihen torstain kertaan päässyt.

Jälkikirjoittelut siitä ajosta oli niin kehuvia että ihmetys oli suuri kun tää tänpäivänen ei oikein vastannut odotuksia.

Eli eikös nopeilla kuskeilla ole se tavallinen PK-ajelu , missä päästellään menemään
confused_orig.gif

Nyt me rookiet ei oikeen pysytty messissä ja tarkoitushan kai alunperin näissä rookieajoissa oli , että mekin päästäis vähän sisään tähän toimintaan ja ajelun hurmaan.

Alussa meni ihan kivasti kun meitä hitaampia oli siellä puolivälissä , mutta kun siirryttiin pikkuhiljaa peräpäähän , niin kärki kaikkos johonkin kauas.

Viimenen niitti oli , kun eräässä risteyksessä ei sitten enään olutkaan merkkaajaa odottamassa ja suunta jäi meille peräpään kuskeille arvoitukseksi.

Olinpa itse siinä risteyksessä ekana ihmettelemässä ja otin loppupään kasaan.

Peränpitäjä oli sitä mieltä että jatketaan eteenpäin , mutta heti seuraavassa risteyksessä sama juttu, ei ketään odottamassa.

Eli eksyksissä oltiin !!

Ajeltiin vielä vähän matkaa letkana, mutta kun motari tuli vastaan vedettiin sivuun ja peränpitäjä lähetti meidät kotiin.

Kiitos hänelle kuitenkin kun jaksoi roikkua meidän perässä.

Kiitoksia myös veturille ajon vetämisestä , vaikka näin nyt kävikin.

Tiedän / arvaan ,että kokeneemmalle kuskille on rasittavaa "körötellä" juuri harrastusta aloittelevien kuskien edellä , mutta eikös se kuitenkin kai ollut tänpäiväsen tarkoitus.

Ja se joka unohti jäädä risteykseen , niin elkää häntä kuitenkaan hirteen vetäkö , erehdyksiä sattuu itsekullekkin. Näistä vaan pitää ottaa oppia.

Kaikesta huolimatta , aikomus olisi kyllä uskaltautua vielä uudestaan mukaan.

Mutta , olisko mitenkään mahdollista , jotta ensikerralla rookieajelu kanssa olisi rookieajelu ??

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Vihreä kuski vihreällä pyörällä ilmoittautuu
confused_orig.gif
Mä sain kunnian olla hidasteena siellä, mutta ajoin kyllä mielestäni rajoitusten mukaan. Ei siinä mitään, kiitos kuitenkin etu- ja takapään miehille vaivannäöstä ja toivotaan että kaikki pääsis ajelemaan nopeudeltaan tasoisessaan seurassa.

Toivottavasti mä en nyt ollut se ongelma siellä? Tuntui vaan siltä että edellä mennään aika lujaa. Jos vauhti oli normaali niin sittenpä tiedän kerätä kokemusta ennen kuin yritän uudestaan.

Noup , sun vauhti oli just hyvä mun taidoille (-:

Oli vaan ikävää että sit myöhemmin eksyttiin letkasta.

Ehkä jo ensikerralla menee paremmin.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Normaaleissa torstaisissa pk-ajeluissa on mukana ihan kaiken tasoista ajajaa. Nopeimmat menee kärjessä ja hitaat tulevat perässä. Kukaan ei jää hunningolle mikäli jokainen pitää huolen että risteyksissä oottaa takana tulevaa. Se on ihan se ja sama mikä rossi siellä letkaa vetää..

Tän päiväsen ajelun perusteella kysyntää tuntuisi olevan letkalle, jossa ajellaan vähintään 20km/h alle rajoitusten.
Jos pyörän käsittelytaidot ovat sitä luokkaa ettei suorallakaan uskalla kuuttakymppiä päästellä, niin autokoulusta saa kyllä preppaustunteja.

Ottaa vaan päähän tää uutena ilmiönä tullut kitinä näistä ajeluista, ja kun vika on mukamas aina vetäjässä..
Sillon kun jossain kokoonnutaan ja vetäjää peräänkuulutetaan, niin eipä moni ilmottaudu vapaaehtoiseksi. Joten sieltä vaan rohkeesti ei-niin-rossi vetämään, ja johan ajaa koko letka sinun tahtiasi.

TeeÄrrälle kiitokset vedosta; vauhti oli sopivaa maisemien katselua
biggrin.gif

Ens kerralla sitten vaan ne makkarat mukaan, niin aika kuluu kivemmin ootellessa..
tounge.gif

Valitusta , vikinää... (-:

Niinkun mainitsin , mun eka letka-ajo , joten ei ihan ollut tiedossa mitä olis vastassa.

Kaikki me on joskus oltu aloittelijoita.

Kyllä se taito tästä kaikilla paranee.

Enskerralla jo tietää kui tää käytännössä menee.

062802moto_prv.gif

Eikös se mee niin että jos risteyksessä ei oo merkkaajaa niin siitä ajetaan suoraan? Jos letka on kääntynyt niin sillon siihen se viimenen jää ja kattoo että seuraava näkee minne on menty.

Enpä ole samaa mieltä Ärrättären kanssa hänen kommentistaan: (paste-copy-paste)

-------------------------------------------------------------
Tän päiväsen ajelun perusteella kysyntää tuntuisi olevan letkalle, jossa ajellaan vähintään 20km/h alle rajoitusten.
Jos pyörän käsittelytaidot ovat sitä luokkaa ettei suorallakaan uskalla kuuttakymppiä päästellä, niin autokoulusta saa kyllä preppaustunteja.

Ottaa vaan päähän tää uutena ilmiönä tullut kitinä näistä ajeluista, ja kun vika on mukamas aina vetäjässä..
Sillon kun jossain kokoonnutaan ja vetäjää peräänkuulutetaan, niin eipä moni ilmottaudu vapaaehtoiseksi. Joten sieltä vaan rohkeesti ei-niin-rossi vetämään, ja johan ajaa koko letka sinun tahtiasi.
-------------------------------------------------------------
Mielestäni ko. kommentin antaja ei ollut oikeassa ryhmässä ajamassa!? Olihan tarkoitus ollakin rookie/köröttelyryhmä. Ko. lady ajaa radallakin sangen taidokkaasti eli sellaisen ajajan paikka on jossain muualla kuin aloittelevien motoristien porukassa!?
Tuollainen kommentti ei ole hyvää mainosta .ORGin kimppa-ajoista aloitteleville motoristeille. Jokainen siis laittakoon ko. kommentin omaan ööö.... "mieleiseen kategoriaansa"!
Jokainen ajaa omien taitojensa mukaan. Jos omaa ajokortin, hänellä on oikeus ajaa liikenteessä mieleistään nopeutta omien ajotaitojensa puitteissa. Tämä koskee (IMHO) myös .ORGin "Köröttelyajoja"! Sellaisestahan oli nytKIN kyse!
Toivottavasti rookiet eivät tästä säikähtäneet. Toivotaan että Rimmon jaksaisi vielä vetää rookie ajoja. Määkin voisin harkita, jos kelpaan moiseen, mutta siellä sitä vasta hiljaa mentäisiinkin!
tounge.gif
Oma aika viikolla menee kaivannaisteollisuuden jatkuvuuden hyväksi, mutta eiköhän sitä joku la-su löytyisi aikaa?
Ei kuitenkaan ruveta tukkanuottasille, vaan ajellaan sillee että henkikulta ja terveys säilyy! Kivaahan tämä joka tapauksessa on.
smile_org.gif

Ei tässä nyt vetäjää/nopeampaa letkaa varmaan kannata syyttää, joku tyrä vaan unohti risteykseen jäädä venttaamaan.

Oli mun toinen ORG ajo ja meno oli kyllä raisumpaa kuin viime Torstaina
biggrin.gif
Vauhti oli ihan hyvä mun mielestä ja korostan vielä että mulla on kortti ollu vasta vajaa 3 viikkoa. Toi oli ihan hyvä että on kaks letkaa, hitaampi ja nopeampi.

Kärkiletkan "luukutus" ei ketään pudota kärryiltä. Jos vaan kaikki luottais että siellä risteyksessä kyllä odotetaan!

Edit: Kiitti vaan vielä vetäjälle! Kiva että reitit tuntevat lähtevät ohjastamaan cityjuntteja mutkateille
tounge.gif

Toivottavasti rookiet eivät tästä säikähtäneet. Toivotaan että Rimmon jaksaisi vielä vetää rookie ajoja. Määkin voisin harkita, jos kelpaan moiseen, mutta siellä sitä vasta hiljaa mentäisiinkin!
tounge.gif
Oma aika viikolla menee kaivannaisteollisuuden jatkuvuuden hyväksi, mutta eiköhän sitä joku la-su löytyisi aikaa?
Ei kuitenkaan ruveta tukkanuottasille, vaan ajellaan sillee että henkikulta ja terveys säilyy! Kivaahan tämä joka tapauksessa on.
smile_org.gif
Olen ilmeisesti ymmärtänyt väärin sen, että Rookie-ajeluiden piti olla olla vain yksi tapahtuma, jonka jälkeen kyseisten aloittelijoiden on helpompi tulla normi torstai-ajeluille..
Suurin osa porukasta joka päivittelee orgin letkojen vauhtia, ei ole torstai-ajeluilla edes käynyt. Eikös se ole omiaan nostamaan kynnystä tulemaan paikalle, kun aloittelijat täällä päivittelee kamalia matkavauhteja.

Eikä mun kanssa tarviikaan olla samaa mieltä, enkä vedä siitä herneitä nenään, enkä myöskään kirjoita tätä paskanjauhantaan. Tätä menoa nää ajeluketjut voisi kaikki siirtää suoraan sinne. Alkaa ihan tosissaan mennä maku näistä ajeluista..
sad_orig.gif

En tiedä mikä on oleellisesti muuttunut, mutta aiemmin kaikki oli suht tyytyväisiä.

Ja sivuhuomautuksena; en edes ajanut itse tänään. Oltiin miehen kanssa ensimmäistä kertaa treenamassa kaks päällä ajoa.

Niin... vapaaehtoistahan tämä kaikki on - niin ajelut kuin tänne kirjoittelukin. Mää harrastan mopoilun lisäksi aika montaakin muuta juttua. Kun mopoilu ei nappaa, teen sitten jotain muuta. Vaihtelu virkistää.
Ja vielä vähän rookieajoista; jos sellaisiin on tarvetta, niin viestiä vaan tänne. Markkinatalouden lait yltänevät tännekin?
wink.gif

Back