• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-ajelu 17.7 klo 17.38

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tr3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, mut Hyryläspäs on lähitienoon edukkain benziini
smile_org.gif

Uskaltaako ujo pikkupoika osallistua tällaiseen ajeluun, vaikkei mopossaan olisikaan yhtäkään .ORG! -tarraa?

Morjens KariFi + kumppanit.

Kiitti kovasti, kun otat asiaa esille, onhan tämä kuitenkin meidän kaikkien asia.
tounge.gif
Nou hätä, mulla ei ainakaan iske paniikki, jos keskustellaan asiallisesti, mitä nyt ikinä liittyykään tän asian tiimoille.

Minäpä yritin tuossa viimeisellä kahdella torstai-vetovuorollani vastata tähän kysymykseen, jossa lähdettäisiin keskemmältä Uuttamaata ja ajettaisiin enemän itää kohti. Nyt muutamana kertana kun olisi lähtö enemän lännestä, toivoisinkin nimeltä mainitsemattomien konkarien suusta tukevia lausuntoja lähtöpaikkojen vaihtelulle, eikä piipitystä omista lähtökohdista (ei kuitenkaan RIMMON, vaan hyvin hänen läheltä). Ja varsinkaan, kun ei itse tule paikalle, kun lähdetään melkein kotiovelta
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Me juteltiin tuossa alkukesästä, kun aloin junahommia omalle kontolleni ottamaan, että suuntaisin matkat enemän kohti itää. Itselläni on myös sama ongelma, kuin idästä länteen ajavilla, mutta päinvastoin. Itse asun Kauklahdessa, josta on helvetillinen matka itään, varsinkin kehä III:n ruuhkissa. Aina joutuu sumplimaan, että kerkee viedä koiran, ruokkia penskat, jne...

Itse teen tätä myös harrastuspohjalta ja yritän joustaa asian suhteen. Sen takia myös tein viime vuorollani kyselyn siitä, minne porukat haluaa mennä. Itse asiassa tuli vain 4 vastausta, 2 itään ja 2 ihan minne vaan. Se on huono otanta 43:sta matkaan lähteneestä pyöräilijästä, mitä he oikeasti haluaisivat. Sen takia kuitenkin tein reitin 2:n halukkaan suusta kuuluneelle äänelle, että enemän itään päin.

Ei oisi mikään mahdottomuus, että tekisimme kaksi eri vetoryhmää, enemän länteen ja enemän itään. Siitä sitten voisi kukin valita haluamansa. Mutta, kun oikeasti ongelmana on se, että niitä vetäjiä ei tahdo löytää. Minkäs hitto teet, jos kokeneet kaverit ei halua ruveta vetämään porukkaa, on vaan tyydyttävä siihen mitä on. Niin mielläni näkisin teitä kokeneita, KariFi + co, että tekin ottaisitte vetohommia kontoillenne ja laittaisitte ajeluita sinne pohjoisempaan ja enemän itää kohti.

Nyt varsinkin, kun kesä alkaa tummentua kohti loppukesää, illat lyhenee ja samalla valoissassa ajettavat turvalliset ajot. Sen takia olisikin kiva juttu, että te kokeneet siellä omilla kulmillanne ottaisitte enemän vastuuta tässä asiassa, muuten me "Länkkärit" joudumme tekemään omia päätelmiä asiassa ja toteuttamaan ajeluita enemän omista lähtökohdistamme.

Keskustelua voisi jatkaa tästä.

wink.gif

-Masa

Mites se entinen tyyli, lähdettiin lännestä ensimmäinen ryhmä ja haettiin (tai viime kerralla, ei haettu) se toinen ryhmä? Eli tavattaisiin jossain keskimatkassa sitten muutaman mutkareitin jälkeen, tai hieman myöhemmin toinen ryhmä.

Eiköhän lyhyen matkan vetäjiä löydy helpommin kuin koko reitin. Ei siihen tarvitse kummoisia navigaattoreita.

Piti vielä sanoa muutama sana harrastuspohjalta tehtävään ohjaajatyöhön. (Omista lähtökohdista).

Mulla itselläni on pitkä historia lennonopettajana ja olen kouluttanut 21 henkilöä omille siivilleen. Mä käytin siihen oieasti koko mun nuoruuteni, ihan vaan palvellakseni muita ja auttaakseni muita. Samalla sain lentää aivan mielettömiä määriä, mikä onkin ilmailijalle se kaiken suola.

Sit kun homma alkoi kääntyä siihen, että opettajia oli vain entistä vähemän ja vähemän, alkoi henkilökohtainen alamäki. Olet aina muiden käyettävissä ja aina kun olet paikalla joku vaatii, että olet käyetteävissä. Tulee jopa valituksia siitä, että asiat ei toimi ja ikäänkuin se olisi mun syy.

Uskon, että täälläkin Orgin vetäjissä on sellaista kokemusta, että tilanne on suorastaan tulehtunut heidän kohdallaan. Vaatimuksia, vaatimuksia ja kukaan muu ei halua ottaa vastuuta asiassa. Se torstaiajelu, kun lankeaa liian monta kertaa yhden ihmisen vedettäväksi, alkaa ikäänkuin "palamaan loppuun" sellaiselle kivalle yhteiselle harrastukselle.

Minä ainakin sanon näin yleisesti: Niin kauan, kun yksikään valittaja ei itse vedä reissua, kannattaa olla suu kiinni ja mennä mukana. Jos reitti tai lähtö ei kiinnosta tai sovi, älä siirrä vitutstasi niille ihmisille, jotka tekee tätä vapaaehtoisesti. Siinä saattaa käydä niin, että valittajille jää "luu käteen", kun vetäjät loptettaa koko homman. Mieti ennen, kuin sanot mitään vaatimusta tai astut kenenkään varpaille.

Mulla itselläni on tullut sellainen valkoiseksi maalatun lasi/hiilikuidun allergia korvien väliin. Se allergia on niin paha, että jos joku sanoo mulle lentokone, takapenkki, opettaja... Mulla nousee iho kananlihalle. Mä toivoisin, että jokainen täällä olija ja lukija ymmärtäisi nämä lähtökohdat, että vetäjä on ihminen, joka tekee tätä asiaa ihan omasta hyvästä tahdosta ja ettei siihen sekaan sovi ruikuttaminen ja typerät vaatimukset.

Mä katson sitä hetkeä kauhulla jo, kun ihmiset tottuu siihen, että mun ajeluiden jäljiltä on kartaa sun muuta tarjolla... Mitäpä Masa silloin tekee...?

Kuitenkin vielä innoissaan,

062802moto_prv.gif

-Masa

Aamen
bowdown.gif

Mä vetelen kyllä taas heti kun on joku mopo alla
talktohand.gif

Masa pisti sen nyt hyvin sanoiksi, mitä olen koittanut porukalle sanoa jo vuosia tästä vapaaehtoistyöstä. Tuntuu välillä että torstaivedot / muu toiminta orgin ympärillä kaikkine kommervenkkeineen katsotaan joidenkin henkilöiden työksi ja jollaintavalla esim ajot "ammattimaisesti järestetyiksi", joihin tullaan asenteella "minä olen asiakas, minä määrään".

Kaikki työ tehdään täysin ilman korvausta, palkintona ainoastaan se ilo mitä saa siitä kun näkee että jengi viihtyy. Kitisemällä ja valittamalla / vaatimalla sitä ja tätä taataan se että jossain vaiheessa henkilöt palavat loppuun ja lopettavat hommansa. Mikä sitten on juurikin sellainen "Luu käteen" tilanne mitä Masa tuossa yllä jo mainitsikin.

Mä olen välillä ihmetellyt miten pitkään ihmiset ovat jaksaneet erimuotoista paskaa niellä, mutta onneksi myös sieltä toiselta kantilta kiitostakin tulee.

Lenkkien vetureita ei ole koskaan liikaa, jos joku katsoo hallitsevansa homman nykyisiä paremmin, niin ei kukaan estä vetelemästä lenkkejä.

KariFi:lle erittäin isot propsit asiallisesta palautteesta. Ja kaikille vetureille suuret kiitokset jaksamisesta
smile_org.gif

omg.gif

sanoi:
Minäpä yritin tuossa viimeisellä kahdella torstai-vetovuorollani vastata tähän kysymykseen, jossa lähdettäisiin keskemmältä Uuttamaata ja ajettaisiin enemän itää kohti. Nyt muutamana kertana kun olisi lähtö enemän lännestä, toivoisinkin nimeltä mainitsemattomien konkarien suusta tukevia lausuntoja lähtöpaikkojen vaihtelulle, eikä piipitystä omista lähtökohdista (ei kuitenkaan RIMMON, vaan hyvin hänen läheltä). Ja varsinkaan, kun ei itse tule paikalle, kun lähdetään melkein kotiovelta
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ihan kun mä olisin kussu sun murokuppiis nyt jotenkin
mad.gif

Mennään tasamaalle tappelemaan jumalauta - mun ego on isompi ku sä!!
Ei vaan ketähän sä tolla tarkotat
biggrin.gif
sen kerran kun mulla oli se viikon kesäloma niin oikeesti harmitti että missasin ton hyrylän lähdön
bawling.gif

ja sitten:
sanoi:
Niin mielläni näkisin teitä kokeneita, KariFi + co, että tekin ottaisitte vetohommia kontoillenne ja laittaisitte ajeluita sinne pohjoisempaan ja enemän itää kohti.

TADAA mennään suvirantaan

Oikeesti on hienoa että jotkut näitä järkkäilee - tosi kiva että lähdette sieltä espoosta.
Se meni vaan sillain että sä matti aloit itte tossa provoilemaan jotain mutkista
biggrin.gif

joka vittuilun aloittaa saa sitä sitten takasin häh - jotenkin oon sen huomannu
biggrin.gif

ei mulla taas muuta *halauksia kaikille ja matille kans*
biggrin.gif

Vasta tänä kesänä mukana olleena ei mua noi lähöpaikat ole hirveesti vaivannu.

Ajelen ite täältä itävantaalta , eikä se kehän ruuhka kiva oo, mut voi voi , ei aina voi olla helppoo.

Mukaan tuun aina kun vaan mahdollisuus on (uuden harrastuksen alkuintoa).

Vetohommiinkin oon joutunu pariinotteeseen mun nopeuden ( hitauden...
tounge.gif
) takia siellä jälkipäässä , vaan eipä nuo mun takana tulleet oo valitellu.

Oikeeksi veturiksi ei kyl oo asiaa , kun noi mutkatiet on mulle viel kaikki niin uusia , ettei perillepääsystä olis takeita.

Eli , kaikki jotka vetureina viittii olla , iso kiitos
buttrock.gif

Ja tietty , lisäjoukkojen liittyminen siihen hommaan olis kyllä toivottavaa.

Eikun baanalle
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Onko reitistä mahdollista saada jotain karttaa tms. jos ei ehdi lähtöön mukaan niin voisi koittaa ottaa matkalla kiinni.. PM:llä voi laittaa tai muilla tavoin..

-TC

Onko reitistä mahdollista saada jotain karttaa tms. jos ei ehdi lähtöön mukaan niin voisi koittaa ottaa matkalla kiinni.. PM:llä voi laittaa tai muilla tavoin..

-TC
Eipä se taida nyt olla juuri mahdollista työpaikalta käsin.

Tuu Someron ABC:lle illalla, kun tulemme sinne. Sen verran voi etukäteen sanoa. Laske siitä, että kun ajamme normiajoa koko 280 reissun ja ao. paikka on puolivälissä ja että lähtö on suunnilleen 17.38, niin milloin olemme siellä.

Matkan keskivauhti on yleensä ollut noin 60 kmh.

Onnistuuko?

-Masa

Päätöksiä päätöksiä...

Suvirantaan - lännenruuhkaan...

Suvi - länsi...

Sadetta pakoon kotiin - ajelulle...

huoh..
tounge.gif

Eipä olis varmaan hullumpi idea jättää tuo Someron lenkki toiseen kertaan, ja suunnata Espoostakin Suvirantaan.
Onhan se kiva, että ajeluita (ja vetureita) on moneen lähtöön, mutta miksi pitää kilpailla osallistujista ja pitää ne samana päivänä?
crazy.gif

Eipä olis varmaan hullumpi idea jättää tuo Someron lenkki toiseen kertaan, ja suunnata Espoostakin Suvirantaan.
Onhan se kiva, että ajeluita (ja vetureita) on moneen lähtöön, mutta miksi pitää kilpailla osallistujista ja pitää ne samana päivänä?
crazy.gif
ei kilpailua - suviranta sattuu vaan olemaan torstaisin... ja justiinhan tossa mietittiin jos lähtöjä olisi idästä ja lännestä?

Terveisiä perseestä, mielestäni noista torstai ajeluista on puhuttu usein että ei muodosteta 2 letkaa,, mutta ihan miten vain ja viimeiset 4 viikkoa ollahan ajeltu ihan muualla kuin lännessä, ja kaikkein suurimmat valittajat ei ole olleet mukana.

Sinne tuusulaan on ihan sama matka meiltä ja stadista, kun teillä arvon herrat ja rouvat, tänne. mutta ihan sama mulle.

Ja viittaus viimevuoteen , aina kun sieltä lähdettiin , niin yöllä painettiin motaria 100 km takas himaan,, et sillai.

Jos lenkki suuntautuu someron takamaille niin eihän nyt kukaan lähtöpaikaksi laita tuusulaa...

Rehellisesti vitu##aa tuollainen leiri vittuilu......

No toivottavasti sataa ihan perkeleesti ni ei tartte kenenkään mennä minnekkään.. voi vaikka piipittää netin ääressä.

minusta näiden torstai ajeluiden parasta antia on kun iso porukka samoilla intresseillä kiertelee suomen kauniita kujia...

ja eipä muuta kuin herneet nenuun ...

on kivaa järjestää yhteisiä juttuja..
mad.gif

Back