• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Ajelu 12.4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svahnm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep, eksyneet lampaat löysivät letkan ilmeisesti sattuman kaupalla..  
thumbs-up.gif
Eli tämänkin ajokerran jälkeen voidaan periaatteessa sanoa että on tällä kaudella pysyny letka 100% katkeamattomana!?
cool.gif

Juu kivaa oli ja kiitos taas kerran Mikolle vetomiehen hommista.
smile_org.gif
370 kilsaa tuli mittariin eli nyt on eka tonni mopon mittarissa. Muutama sekoilu siellä tuli, mutta jos aina menisi ihan suunnitelmien mukaan, niin tylsää olisi!
tounge.gif
Mulla saattaa tulla pikkasen taukoa kimppa-ajoihin, kun maastohommat kutsuu.

Saitteko letkan takasin kasaan ku meinas tulla vissiin hiukan näkemyseroja suunnan suhteen
033102bebe_1_prv.gif
Jep, eksyneet lampaat löysivät letkan ilmeisesti sattuman kaupalla..  
thumbs-up.gif
Sattumaa. pyh!
Koko ajan tiedettiin missä karkurit (mahdollisesti) ovat.

Tuulta kyllä lopussa piisasi. Sai oikein kunnolla painautua...
hmm?... painautua, kun ei tossa mitään katteita minkä taakse piiloutua.
biggrin.gif

Ainakin korvatulpat oon teille velkaa.
tounge.gif
Mitä? Sori en kuullu ku meni kuulo yhellä eekoolla
tounge.gif

Ei vainen. Kivahan se oli talven karstat poltella pois rööreistä.

Suuren suuri kiitos taas svahnm:lle mukavista reiteistä
thumbs-up.gif

Ja koko muulle revohkalle myös
062802moto_prv.gif

ps. Mites tähän pystys liittämään jonnii valokuvatuksen retkestä ku mulla semmosia onpi
withstupid.gif

Joo, Pusulan kohdilla tais vähän reitit peräpäässä hajaantua, mutta hyvin löysitte Saukkolaan.
Joo, jäin sen stoppimerkkiristeyksen jälkeen vilkuileen peileistä (sen mitä niistä nyt näkeekään) kuinka loppuporukka pääsee risteyksetä kun olivat jonkun kotilon takana. Edellämenevät katos sitten mun tuurilla saman tien, enkä huomannut kun käännyitte...
sad_orig.gif
Onneks huomattiin teidät sitten Saukkolassa.
smile_org.gif

Mukava oli mutkateitä ajella, kiitoksia vetomiehelle! Itse lähdin myös Lohjalta kotiinpäin, kilsoja mulle kertyi 270km.

Häätyypä lähtee joskus toistekin mukaan...
062802moto_prv.gif

Noniin, mukavat ajelut teillä ollut. Mikäs näin mukavana lauantaina onkin ajella.

Me (mä ja jens) ei keritty vielä tällä kertaa mukaan, käytiin hakemassa yamaha kaupasta ja renkaanvaihtopuuhilla aloitettiin kausi. Kävin ottamassa pikatyypit jumpan jälkeen ja voi perkule kuinka mukavalta peliltä se tuntuukaan...
062802jumpie_prv.gif

Seuraavalla kerralla tuon sen sitten näytille
smile_org.gif

jepaa.. Mulle kerty noin 400km, joista 200 letkan mukana.. kiitokset vetäjälle.. Nyt vähä palautusjuomaa nestetasapainon palauttamiseks
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
ja leffaa...

Joo kiitoksia vetäjälle ja peränpitäjälle..
033102beer_1_prv.gif
.
Mä lähdin puujahkeen kanssa samaan aikaan samaan suuntaan, oikaisin vaan sitten Selkin kohdalta mutkatietä Jäkeen (kävin siinä välissä yhdellä kaverilla).
Lopussa tota tuulta tosiaan oli ihan kiitettävästi et tälläiselle vähemmän ajaneelle tuli mutkistakin mutkaisempia kun ei ennakot olleet kohillaan
eek.gif
.
Taidanpa ensi kerralla jäädä suosiolla hiukan taaemmaksi kun tuo alkupään vauhti oli sen verran kovaa ettei perässä pysynyt
062802moto_prv.gif
.
Aamukahvia juodessa pohdin että tarttee varmaan ne korvatulpat mutta kun olin päässyt Jäkestä Tuusulaan johtavalle tielle huomasin että eihän ne mukaan tulleetkaan. No kuulipahan paremmin luonnon ääniä
biggrin.gif

Se muuten täytyy sanoa, että ttuttulla on kyllä nopeus lisääntynyt viime vuodesta. Onkohan bemussa tarkempi mittari, vai mistä lie johtuu.

Kattelin kartasta et mistä suunnilleen mentiin..Lepsämä-Perttula-Klaukkala kulmat tuttuja ku oon syntyisin sieltä  mutta aika paljon mutkatietä suunnassa jonne lähettiin siitä Hyvinkaan kupeesta Vanhamyllyn kohdalta...
crazy.gif
sinnehän voisi vaikka eksyä. No onneksi ei ryhmäajossa tartte välttämättä tietää missä päin sitä ollaan
lookaround_orig.gif

tosi hyvä reissu! lohjalta pääsin vielä Virkkala-Siuntio-Lapinkylä mutkatietä kaahailemaan. Mahdanko olla ainoa Suomessa joka herättää pahennusta fluoresenttineonkeltaisissa varoitusväreissä
tounge.gif
kun putki huutaa ja rotsi hohtaa niin on se kumma jos ei tule huomatuksi
biggrin.gif

Jees, suurkiitokset Mikolle vetelyistä
bowdown.gif
Vauhtiakin oli just sopivasti teiden kunto huomioiden. Kotimatkalla onnistuin löytämään vielä "hiekkateitä". Niemenkyläntiellä ja Yöviläntiellä on aika paljon vielä hiekkakasoja ja pari ikävää kraateria, joten niille pätkille ei kannata vielä isommalla porukalla eksyä.

Nyt on äijä sulateltu ja mopo puunattu ja peitelty odottamaan räntäsadetta
biggrin.gif

Nuo letkathan pysyy jatkossakin kasassa, kun jokainen muistaa, ettei aja risteyksestä eteenpäin ennen kuin takana tuleva on perässä kiinni. Tänään oli katkeaminen aika lähellä mut hyvinhän siitä selvittiin
thumbs-up.gif

Lähettiimpäs sitten väärän porukan mukaan siinä aamulla. Mutta eipä haittaa hauska päivä oli ajella. Ensikerralla sitten yritän löytää oikean porukan
Vedittekö supisuomalaiset "minähän en kysy" lähdöt..
033102bebe_1_prv.gif

Taisitte lähtee jo meitä ennen ku oli munki ensikertalaisena vaikee tota letkaa missata sillon ku oltiin lähös.. Sääli ettet mukaan päässy. mulla oli ainaki kivaa..
062802moto_prv.gif
Nähdään ens kerralla!
Todellakin juuri näin. En kysy enkä puhu
smile_org.gif
No seurattiin sitä toista porukkaa ja päädyttiin kaikkien ihme mutkapätkien kautta Kotkaan. Letka taisi lähteä juuri 5 minuuttia ennen teijän letkaa. Tulipas taas tutustuttua uusiin ihmisiin ja hauskaa oli.

Oli tosiaan muutama pyörä siellä Allrighitin pihassa.

Ensi kerralla sitten teitin mukaan.

Taidanpa ensi kerralla jäädä suosiolla hiukan taaemmaksi kun tuo alkupään vauhti oli sen verran kovaa ettei perässä pysynyt
Tosiaan jos tällainen tilanne tulee, niin kyllä siinä letkassa voi ja kannattaa siirtyä taaemmas kesken ajonkin. Eli jos näyttää että oma välimatka edellä ajavaan tuppaa venymään itselleen sopivalla nopeudella ajaessa, niin ei muuta kuin kädellä merkkiä takanatuleville että eikun ohi vaan jos on menohaluja.

Vaikka kyse ei todellakaan ole mistään kilpailusta, niin jono pysyy parhaiten kasassa jos porukka on suunnilleen "nopeusjärjestyksessä". Silloin ei synny turhan pitkiä välejä, joihin kotilot tuppaa helposti jäämään.

Kattelin kartasta et mistä suunnilleen mentiin..Lepsämä-Perttula-Klaukkala kulmat tuttuja ku oon syntyisin sieltä  mutta aika paljon mutkatietä suunnassa jonne lähettiin siitä Hyvinkaan kupeesta Vanhamyllyn kohdalta...
crazy.gif
sinnehän voisi vaikka eksyä. No onneksi ei ryhmäajossa tartte välttämättä tietää missä päin sitä ollaan
lookaround_orig.gif
Loppureitti meni jotenkin seuraavasti: Hyvinkäältä Kytäjä-Läyliäinen-Karkkila-Marttila-Pusula-Saukkola-Lohja-Sammatti-Karjalohja-Pohja(Fiskars)-Karjaa-Vir
kkala-Siuntio-Evitskog (tosin ite kurvattiin himaan Siuntion kohdalta)

Vauhdit oli tosiaan melko leppoisia, kun ei ole tämän vuoden routakuoppien sijainnit vielä tiedossa niin ei viitti urheilla. Lisäksi vetäjänä kokee, että on jonkinlainen vastuu, ettei ajata porukkaa pihalle jossain hiekkamutkassa limiiteillä.
Toivottavasti en ollut jarruna kuitenkaan..
biggrin.gif

Fiskars näytti kyllä nukkuvan vielä talviunta kun ei ollut kuin paikallisia kaljan haussa Siwasta..
tounge.gif

kuulostaa jälleen "normi" meiningiltä, sääli että oli velvollisuuksia. ois kiva ollu
062802moto_prv.gif
.

Back