• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitkillä ajaminen, sakotetaanko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä tuu pitkiä käytettyä mielestäni voisi panostaa enemmin näkyvyyteen...
thumbs-up.gif

Tuskin tulee muuta kuin huomautus.

062802moto_prv.gif
-opettaja sanoi aikanaan, että pyörissä pidetään pitkät päällä päivällä. Täytynee lähettää mahdolliset sakot hänelle jos napsahtaa kohdalle  
tounge.gif

^Mäkin muistan, että autokouluaikana jo pitkien käyttö oli muotoiltu jotenkin tyyliin "olisi kohteliasta laittaa pitkät pois, kun vastaan tulee liikennettä".. Ei tosiaan sanalla kohteliasta, mutta vastaavasti. Eli olen jäänyt siihen uskoon, että pitkät päällä saa kyllä ajaa. Se vain ei ole suositeltavaa, jos vastaan tulee joku.
Pitää varmaan kysästä poliisilta, miten se sitten oikeasti on.
smile_org.gif

Samalla, nykyään opetetaan autokoulussakin että moottoritiellä saa ajaa toisia vastaan pitkät päällä. Siinä olisi toivomisen varaa, ei saisi ajaa, tämä siis minun mielipiteeni.
Ei ne vastaantulijan pitkät moottoritiellä häikäise.

Olisiko muka turvallisempaa ajaa satoja kilometrejä moottoritietä lyhyillä, kun autoja tulee vastaan puolen kilometrin välein?

Eli olen jäänyt siihen uskoon, että pitkät päällä saa kyllä ajaa. Se vain ei ole suositeltavaa, jos vastaan tulee joku.
On se ihan tieliikennelaissa kielletty. Nyt onkin kyse siitä, että tuleeko tosielämässä moisesta rapsut kanssa. Itse en ole kuullut, että kukaan olisi saanut. Enkä tiedä, mitä se hyödyttäisi, tässä jos missä riittäisi valistus.

MP-poliisi vetäs viime kesänä tien sivuun ja totesi, että hyvin näkyy mutta sitten kun ilta alkaa hämärtyä niin ota pitkät pois päältä. Eli 5min jutustelulla meni, ei sakkoja tai huomautusta.

Itseäni kyllä häiritsee vastaantulevat motoristit pitkät päällä. Näkisin, että vanhemmilla pyörillä jostain 80-luvulta oli aiheellista pitää pitkiä päällä näkyvyyden parantamiseksi mutta ei todellakaan nykyvehkeillä. Muutama R1:n tullu vastaan ja kyllä häiritsee. Niissä on muutenki komiat ja hyvin näkyvät valot. Uusissa kustomeissaki on hyvät valot. Mitä niitä pitkiä siihen tarvittee enää. Sakottaa sais. Minu mielipide. Jos pelkää ettei kerää tarpeeksi huomiota puoleensa niin sitten valkonen kypärä, sininen ajoasu ja valkone pyörä niin huomiointi on taattu.

Käyttäkää aivojanne pitkillä ajavat.
jos luulette että puusilmä on tulossa varokaa sitä ja välkytelkää pitkiä on varmasti tehokkaampaa.

Jos ette usko ed. toimivuuteen laittakaa keltainen vikkuvalo kypärään!
(laki ei kiellä sitä ainakaan vielä jos on perusteet käyttää
biggrin.gif
)

062802moto_prv.gif

Back