G
Guest
Guest
Vaan eivätpähän taajamassa välttämättä huomaa vilkkua. Ei muuten erotu.pitkät päällä taajamassa & kaupungissa, moottoritiellä sitten normaalisti lyhyet. huomaavatpahan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaan eivätpähän taajamassa välttämättä huomaa vilkkua. Ei muuten erotu.pitkät päällä taajamassa & kaupungissa, moottoritiellä sitten normaalisti lyhyet. huomaavatpahan.
Tämän kauden ensimmäinen moinen tapaus sattui kauden toisena ajopäivänä (muita en tosin edes muista). Bilteman parkkipaikalta ruilautti valkoinen Lada suoraan eteen, onneksi huomasin jo etukäteen peljätä tuota ratin takana nokkaansa kaivavaa sankaria ja olin jo varautunut jarruttamaan.Käytin ekan kesän kun jotku sitä suosittelivat, en sen jälkeen, nyt ajan kolmatta kesää ja kilometrejä kuitenkin kertyy aika raikkaasti. Vielä ei ole kertaakaan tullut tilannetta jossa autoilija ei olisi huomannut minua edestä päin.
Tuntuu se vastaantulevien silmiin käyvän, vaikka ei olisi niin tehokaskaan valo. Itse kokeilin pitkien käyttämistä viime kesänä valaisuteholtaan todella heikolla 80-luvun prätkällä puolen tunnin ajan maantiellä. Puolen tunnin sisällä kolme tai neljä vastaantullutta autoa väläytti pitkiä (oli hiljainen tie, prosentuaalisesti tuo vastasi ehkä 25%:ia vastaantulleista). Sen jälkeen en ole kokeilua uusinut, olkoon. Vaikka yhden kerran mälli sattui juuri siitä syystä, että vastaantullut "ei nähnyt" minua. Se markkinoille tullut mp-polttimo voisi olla kokeilemisen arvoinen.Jos prätkässä on hyvät tehokkaat valot niin ne häikäisevät päivälläkin sekä vaikeuttavat vastaantulijoilla etäisyyden arviointia.
Kuluttaa. Valoista riippuen enempi tai vähempi. Hoonelosilla ei paljon, kun lähivalojen lanka sammuu samalla kun pitkien syttyy. Vähän kuitenkin sillä pitkät ovat vähän tehokkaammat, enempi watteja. Polttimosta riippuu kuinka paljon.Kuluttaako pitkät enemmän bensaa kuin lyhyet?
Jep.Ai kuten sinäkin?