Pitäisikö moottoripyörässä olla pakki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pitäisikö moottoripyörässä olla pakki? - muissakin kuin "sohvissa"

• Kyllä

Ääniä: 1 50,0%
  • Ei

Ääniä: 1 50,0%
  • Kanada!

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    2
Ei ole ollut tarvetta ainakaan mulla. Toisaalta, jos siitä apuja jollekin olisi, niin lisävarusteena saisi olla.
Mutta se mikä jo menee yli mun ymmärryksen, on mp:ssä peruutustutka  
crazy.gif
Uusimman Bike-lehden LT:ssä oli sellaiset joku rakentanut.

Voisihan tuo tosiaan olla sähköinenkin niin ei sekoaisi vaihteissa. Ja samaan syssyyn myös keskijalka sähkötoimiseksi - tai jos pakki olisikin eturenkaassa, voisi "pakittaa" keskijalalle
idea3.gif

Edit: Niin ja hiukka tuunaamalla siitähän voisi saada jopa 2-vetoisen mp:n vähän samaan tapaan kuin tuleva Peugeot 3008 Hybrid - polttomoottorin pyörittäessä etuakselia normi etuvetoisen auton tapaan, taka-akselia pyörittääkin sähkömoottori ja näin tuo auto on (tietyissä tilanteissa) 4-vetoinen
biggrin.gif

Mielellani ottaisin pakin molempiin pyoriini, vaikka eivat painavia olekaan (100kg & 165kg). Olen aika lyhyt, ja peruuttaminen onnistuu vain varpasillani, joten mielellaan sita peruuttaisi istuen pyoran paalla, eika aina tyontaen.

Myos sen vuoksi olisi hyva olla pakki, etta paasisi edella yllattaen peruuttavaa autoa pakoon... Kerran kapealla tiella edessa oleva naikkonen tankin kokoisella autolla ei paassyt eteenpain, ja paatti peruuttaa takaisin tien alkuun katsomatta peileihin yms. Pakki vaan paalle ja saman tien liikkeelle. Mun toottays ei auttanut, mutta onneksi juuri kun olin aikeissa hypata pyoran paalta pakoon, ohikulkija sai naisen pysahtymaan. Mulle vaan muija huusi 'mikset peruuttanut, kun nait etta mulla palaa peruutusvalo'? Oh, siksi etta en ehtinyt, eika ole pakkia...

Eipä itelle oo sellasta tilannetta eteen tullu, että pakkia tarvis. Kyllä niissä jaloissa sen verta puhtia on. En sit tierä, jos on tosi jyrkkä mäki, mutta kuka sitä nyt ala/ylämäkee uskaltaa mopon parkkeerata.

Eilen olisin tarvinnut pakkia, kun supermarketin parkkipaikalla joku tortto rupesi peruuttamaan jonossa paalle. Olimme kaksi paalla plus ostokset, joten pyora liian painava peruuttaa varpailla, varsinkin kun oli hiekkaa maassa, joten jouduin kaskemaan kyytilaisen pois ja sitten vasta paasin peruuttamaan.

Muutaman kerran sille pakille olisi kyllä omassa "matkalahnassa", ei kuitenkaan sohva
cool.gif
, ollut käyttöä. Täydellä tankilla ja matkavarustuksella on sallittu paino noin 360kg, jota voi vielä täydentää matkustajalla, niin halutessaan. Sopivasti kun on jättänyt pyörän parkkiin niin, että perä edellä pitäisi lähteä, niin on ainakin hien saanut pintaan.

Enemmän dödöä kesällä, niin ei tarvi pakkii  
062802moto_prv.gif

jep ja ilmastointi,kattoluukku,sähkölasit ja peilit
biggrin.gif
eikä visiirin pyyhkijät ja lämmitettävä plexikään olis pahitteeks
062802moto_prv.gif
just joo ei pakkia ainakaan mulle
cool.gif

Jos kuskilla on jotain fyysisiä rajoitteita niin pakki on paikallaan.
Mahdollistaa prätkäilyn jatkamista.

Pyörä miehen (tai naisen) mukaan. Ellei se saakeli pakitta liiku Suomen 5% kallistuksissa vaikka Crocsit jalassa raahaamalla kyljellään ylämäkeen, niin mopo vaihtoon
smile_org.gif

Jos jalat ei yllä kunnolla maahan satulasta niin miksei sitä pyörää voi kiskoa siitä pyörän vierestä niin molemmat jalat on maassa
omg.gif

Luulenpa että on aika välttämätön tuollasissa raskaissa pyörissä, ei kauheasti työntele varmaan sitä..

Voihan se hiukan helpottaa. Mutta...pakki on autoille ^^

Back