• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitääkö kilometrit sittenkin paikkansa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tabuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mistä noita renkait sais hankkii ,kun omat ei taho kestää ku n.8000. merkistä riippumatta enkä oo bombberi
ghostface.gif

JOVAIN NET PITÄÄ...!
sport05.gif

Tai sanotaan näin että miksei pitäisi ?

Omaanikin epäilin vaan kun sitten näin sen niin empäs eppäilly ennää!

Saksmannilla kun on:

-enemmän rahaa
-enemmän huoltoliikkeitä (valinnan varaa & kilpailua)
-paremmat & halvemmat huollot (kts. ed.)
-paremmat tiet (siis ei ole hiekkateiden hiekkapuhalluksia)
-useampi pyörä sekä auto (valinnan varaa millä ajaa...)
-enemmän vaihdokkeja tarjolla

Saksmanni ei näprää eikä edes yritä huoltaa itse kun huoltaminen ja ennenkaikkea, varaosat ja tarvikkeet ovat edullisia. Omassakin (-99) oli työkalut aivan käyttämättä ja silti täydellinen huoltokirja. Omistajana -37 syntynyt herrasmies.

rightbanner.jpg

sport05.gif

En tiedä muista, mutta jos mun pyörän mittariin ei oltu koskettu niin syön hattuni. Ymmärsin kyllä asian jo hankkiessa, mutta en silti ole katunut päivääkään hankintaa.

Tässä syitä miksi:
Pyörän ostaessa ajettu 25tkm
Suomeen tuonut omistaja ajoi sillä muutaman tuhannen, suomeen tullessa jotain 22tkm.
Vuosimalli -92
Huoltokirja löyty, mutta siinä ei ole mitään merkintöjä muuta kuin vuosilta -92-94, viimeisimmässä kohdassa mittarissa oli 15tkm.
Eli 8 vuoden aikana mittariin oli tullut puolet siitä mitä ekan kahden vuoden aikana?

Sit kunto:
Ulkoapäin todella hyvässä kunnossa, mutta, tarkemmin katsottuna rungon alaputket naarmuilla pahasti, katteiden alkuperäisistä ruuveista puolet hukassa. Pyörään oli edellinen omistaja tehnyt moottorirempan ( 22tkm jälkeen?? )
Mittaritaulunkin toinen kiinnitysruuveistakaan ei ollut alkuperäinen
cool.gif

Ketjut oli vaihdettu ainakin kerran tai sit etupään rattaan kiinnitysmutterin varmistus"sokka" oli jotenkin käsittämättömästi revitty palasiksi ihan huvikseen. Ketjut ja rattaat olivat aivan lopussa kun ite pyörän ostin.

Mutta minähän en välitä, minä vain ajelen
062802moto_prv.gif

Tottahan se on, että kusetetuksi voi tulla missä vaan riippumatta kaupankohteen alkuperästä tai myyjästä. Itsellä on yks tekele, jossa ei ajomäärästä hajuakaan, tosin paperit ja kokonaisuuskaan ei ihan täsmää, vaan ei mitään väliä. Kaupaksi menee ja ihan sopivaan hintaan toiselle harrastajalle, joka ei liian tarkka ole pikkuasioitten suhteen.

Ja ennen turhan jeesustelun yms. paskan alkua, niin kyseessä on laillinen mopo ja laillinen kauppa kaikkien osallisten kesken.

Itse olen 5 Germaaniasta ostanut. 2:ssa kilometrit ovat selkeästi pitäneet paikkansa, yksi ainakin oli varmasti paljon enemmän ajettu ja aivan paska. Parissa vehkeessä jootaiei?? On siellä kuitenkin varmasti myös todella vähän ajettuja; kaverini osti vuoden 81 Honda CX 500:n jolla oli ajettu 22 tkm. Pyörässä oli kaikki alkuperäistä renkaita myöten. Poksahtivatkin sitten heti Suomessa vanhuuttaan. Yhtä varmasti on myös paljon ajettuja, mutta ikävä kyllä yli 100 tkm lukemia eivät ole kovin hanakoita kertomaan, jolle vasiten kysy.

Kyllä sitä suomessakin osataan
biggrin.gif
"Kavereilla" oli ammattikoulussa tapana sivupisneksenä ruuvailla asiakkaan mittareihin halutut kilometrit pientä korvausta vastaan
033102ass_1_prv.gif
.

Back