• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitääkö kilometrit sittenkin paikkansa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tabuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkä himmeen takia niitä kilometrejä pitää ylipäätään niin tuijottaa? Itse ainakin katson mieluummin konekokonaisuutta, ei ne kilometrit tai niiden puute yksistään vielä takaa yhtään mitään.
Samaa mietin. Mulla ei ole pyörässä mittaria, joku sigma-tyylinen polkupyörän viritys on joka antaa suuntaa nopeudesta.
Kilometreistä ei hajuakaan. Pääasiahan on, että kone pyörii ja käy
smile_org.gif
Ja jos ei toimi, sen selvittämiseen tarttee jotain ihan muuta kun kilometrilukeman.

Pääasiahan on, että kone pyörii ja käy
smile_org.gif
Ja jos ei toimi, sen selvittämiseen tarttee jotain ihan muuta kun kilometrilukeman.
Juuri näin... siinä vaiheessa jos/kun kone kilahtaa, on aivan herttasen yhdentekevää onko mittarissa viis vai viiskymmentätuhatta kilometriä...

Ja jos käytettyä wanhaa on ostamassa, mieluummin mä ainakin ostan sellaisen jolla on oltu tienpäällä, tietää ainakin että kone on toiminut siihen asti, ja lapsen tauditkin on luultavasti saatu eliminoitua...

Ja sit sakemannilla on ihan erilainen tapa mennä kokoontumisajoon.Monet nostaa pyörän junaan ja matkustaa mukavasti.Sillä pyörällä ajetaan sit niin maar per*sti vasta rallipaikalla...sekin sylki roiskuen.
Toisekseen, sakemanni ei itse osta vanhaa autoa tai pyörää ellei ole pakko.Siksi hinnat tippuvat nopeasti.
Itsekin naureskelevat naapurille, joka tilaa kalliit laukut amerikoista ja sitten ajaa pyörällään juuri noin junakyydillä.
Se on hieno meininki....olispa meilläkin varaa tuohon tavallisella tulotasolla.siis moneen pyörään ja autoon.
Ja kyllä sen oikeasti huomaa, jos pyörä on ollut tien päällä enemmän kuin mitä mittari sanoo.
Kyllä ne maalit alkaa kulua rungosta, ruuvit ruostua kiinni, sähköjohtojen suojat luopua,kromit himmentyä, muovikatteet samoin.Jouset väsyy, penkit kuluu, jalkatuet kuluu...Kyllä käyttö näkyy, jos osaa katsoa.Maalausta alkaa näkyä siellä täällä, ei orkkis osaa...

Minulla on pihassa kaksi Saksasta vuoden sisällä tuotettua mopoa.
Toinen vuosimallin 1992, toinen 1997, toisessa mittarissa 37tkm, toisessa 35tkm. Molemmat pitävät paikkansa. Ja olivat siinä kunnossa ettei kumpikaan olleet juuri sadetta nähneet, ennenkuin Suomeen pääsivät.

Mulla on -97 mopo, tuotu tänä keväänä Sakasta. Ajettu 12 tkm ja pitänee paikkansa (muuten on kyllä ollut vähtiä huoltokirjan ja -kuittien väärentämisen kanssa). Takarengas(kin) kuin uusi ja alkuperäinen...
Tosin, ainakin autoissa tuota huoltokirjan väärennystä harrastetaan. Jobbareilla on erilaisia leimasimia ja ne tekee uuden kirjan. Joku ilmeisesti painaa niitä huoltokirjoja niille.
mulla 32 tuhatta kawa6r paljonko ajettuna tahdot sen ostaa päälle päin kuin uusi ja uudet "alkuperäset renkaat alla" vuosmalli 00 oisko jotain 3 tuhatta hyvä ku alkuperäset renkaatkin vielä on ja jarrupalat jne....vittu onko noita idiootteja vielä olemassa jos on mulla aito suomi pyörä myynnissä sovitaan vaikka 3 tuhatta ajettuna...ollu mummulla kauppaauto pyöränä....  
sport05.gif
062802moto_prv.gif
moni kyselly onko uusi pyörä ja ihmetelly ku ei mitään käytön jälkiä siks aattelin myydä jollekkin idiootille 3 tuhatta ajettuna ku suomen kesä niin lyhyt ja sateinen ja välimatkatkin niin lyhyitä jne. ja alkuperäset renkaat alla ja kaikkee niisähän lukee se kyljessä
smile_org.gif
tounge.gif

mummu vaan kerran viikossa käy kauppaautolla 3km sillä siks vähän kilometrejä ......hei haloo missä se lukee et alkuperäset renkaat yms ?  ite nähnyt hiacen bussin jolla ajettu yli 800000km ja auto ku uus ollu taksina helsingissä olis hyvin voinu myydä 100 tuhatta ajettuna kukaan epäilly mitään.. :tyhmäminä:joo ja kyykyn takarenkaallahan ajaa ainakin 20000km ennen ku ees näyttää kuluneelta

Onko Tompalla huono päivä / paha mieli ?
033102ass_1_prv.gif
Johtuuko kenties Kawan vuotavista venttiileistä
confused_orig.gif
Yritetään silti pysyä aiheessa...
bowdown.gif

Kuule kultaseni, riippuu hiukka ajotyylistä
ghostface.gif
Parhaassa tapauksessa on ajettu yli 20 tkm, kokemusta on!!

Kuten Kawasaki ZL jo mainitsikin germaniassa on aivan toisenlainen mp-kulttuuri kuin täällä härmässä. Prätkällä ajetaan vain auringon paistaessa viikonloppuisin ja sillioinkin vain lähiseudulle - pitemmät matkat prätkä kulkee trailerissa tai junassa. Me härmäläiset taas ajamme viikonloppuisin kokoontumisiin tai muihin kokkareisiin vaikka toiselle puolelle maata ja vielä takaisinkin.

ghostface.gif
kyykyn takarenkaalla 20000km merkki äkkiä tänne.... customin renkaalla ymmärrän noin 8000km mut kyykyn 5.5mm kulutuspinnalla 20000km ...vissiin joku unta nähny ja pahoin
lähemmäs 15tkm on ajettu minunkin takarenkaallani, pintaa on vielä vaikka kuinka koko kumin leveydeltä, leppoisaa matka-ajoa suurin osa mutta eipä ole edes kantikkaan näköiseksi mennyt. Merkki on muistaakseni Metzeler (ei jaksa just nyt mennä pihalle tarkistamaan...). Kyllä tuolla kumilla 20tkm tulee täyteen ja helposti.

--edit -niin ja tänä kesänä on ajettu hieman alle 4tkm reissu kakspäällä kahden laukun ja kahden repun kanssa, eikä kumin kulumassa ennen/jälkeen ollut juuri mitään eroa.

ghostface.gif
kyykyn takarenkaalla 20000km merkki äkkiä tänne.... customin renkaalla ymmärrän noin 8000km mut kyykyn 5.5mm kulutuspinnalla  20000km ...vissiin joku unta nähny ja pahoin
lähemmäs 15tkm on ajettu minunkin takarenkaallani, pintaa on vielä vaikka kuinka koko kumin leveydeltä, leppoisaa matka-ajoa suurin osa mutta eipä ole edes kantikkaan näköiseksi mennyt. Merkki on muistaakseni Metzeler (ei jaksa just nyt mennä pihalle tarkistamaan...). Kyllä tuolla kumilla 20tkm tulee täyteen ja helposti.

--edit -niin ja tänä kesänä on ajettu hieman alle 4tkm reissu kakspäällä kahden laukun ja kahden repun kanssa, eikä kumin kulumassa ennen/jälkeen ollut juuri mitään eroa.
tounge.gif
Battlax 020
tounge.gif
Kaasukäsi varovainen

Tuntuu että ite en pääse takarenkaalla 10 000km vaikka ajasin tyhjäkäynnillä.
smile_org.gif
Nyt oon ajanu 3900km, hyvä jos pääsen 5000km ja noista ajoista on ollu sisäänajoa ne pakolliset vajaa 2000km.

Mutta ajotyylihän se siihen vaikuttaa...

Ei siin tarvi muuta ko jokainen vaihto ylös tai alaspäin pienel nykäsyl, nii ainaki Jamahas meni alta aikayksikön takarenksu, alkuun. Mut sitte ko tottu ja hioskeli ajoo jonkun verran ja tul tutuks pyärän kans nii alko takagummi kestään paremmin. Arvelen.

Back