• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pirelli ja Metzeler renkaiden valmistus Kiinaan.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itte olen töissä firmassa, jonka tuotteita tehdään siellä ja täällä ja vielä muuallakin. Periaatteessa jokaisesta valmistuspaikasta pitäisi tulla suurinpiirtein samanlaista ja samannäköistä tuotetta. Mutta meidän tapauksessa eroja kyllä on, mutta lähinnä kosmeettisia.
Pirelli ja Metukan brändi on sen verran "arvokas", että sitä ei kannata heikolla laadulla pilata. Jos kinukkien valmistamat Pirelli tai Metukka renkaat alkaisivat räjähtelemään ennenaikojaan, menee kyllä koko firman maine samantien. Ei edes kottikärryn pyörät tekisi enää kauppaa.

Tänäpäivänä se on melkein luotettava siihen brändiin, oli tuotteet valmistettu missätahansa. Jos toisessa maassa valmistetut tuotteet on huonompia kuin toisessa, on kyseessä selvä osoitus ko firman globaalin laadunhallinan huonoudesta.
Uskallan ostaa Pirelli renkaat seuraavaksi, koska nyt on alla ko. valmistajan rinkulat ja hyväksi todettu. Ovat kyllä saksalaista alkuperää. Jos seuraavat Pirellit on kiinalaiset ja tulee huonoja kokemuksia, vaihdetaan rengasmerkkiä. Ei se sen vaikeampaa ole. Ostamani Migatronicin RallyMig on kiinalainen vaikka ko. firma on tanskalainen ja hyvin pelittää. Mitä nyt aluksi koko kone tuoksahti normaalilta kiinalaiselta laitteelta.
Tämä nyt on vain sitä kuuluisaa globalisaatiota, johon on vain totuttava.

Aikamme kun tässä ihmetellään valmistusmaata ja rajataan maita pois, niin voi käydä niin että jos haluaa länsi-Eurooppalaisen mp- renkaan, jää ilman renkaita.

Aika monen renkaan kyljessä lukee made in EU, jaa...ja mitäs niitä EU maita olikaan? Perinteisissä länsi Euroopan maissa ei kannata tällaistä bulkkituotetta kuin mp renkaat valmistaa. Ja toisaalta mistä me tiedetään että renkaan kyljessä oleva valmistusmaa on todellinen valmistusmaa? Siellä nyt voi lukea melkein mitä vain.

Muistanpa vielä ajan kun Michelinit valmistettiin Ranskassa, Made in France. Ainut oikea Michelinin valmistusmaa. Mutta kauhistus kun yhtä äkkiä olikin Made in Spain. No siihenkin totuttiin. Sitten luki Made in Brazil, hm... no jaa , onhan sentään Michelin. Nyt voi lukea Made in Vietnam, China, Indonesia jne. Onneksi ihminen sopeutuu.

Piti huvikseen kattoa mistä omat Italialaiset on kotosin:
Edessä pyörivä Rosso II on Saksasta ja takasena oleva Sport Demon on kotoisin Brasiliasta...

Nitrous sanoi:
Eikös ne tehtaat jo ollu Kiinassa? :p

Alihankintana teettävät joissakin tehtaissa, kaikkea ei kannata itse tehdä.
Kovin monimutkaiselta näyttää tuo kauppa, isosta rahasta kun on kyse. Toivottavasti kiinalaiset hallitsevat rahankäyttönsä. Muutama viikko sitten tuli telkkarista dokumentti Kiinan valkaantumisesta, 7% BKT:n kasvu ei riitä Kiinan velanmaksuun, 8,5-9% pitäisi olla. Kaikkea voi ostaa toisten rahalla mutta sitten kun tulee maksun aika.....

Kuluttajalle näistä halpamaihin siirroista jää saldoksi vanha länsimaissa valmistetun tuotteen hinta ja huonompi laatu (Pirellin kanssa jää nähtäväksi). Tietenkin asiassa monta muutakin tekijää mutta loppupeleissä ihmetellään kun Euroopassa ei ole teollisuustuotantoa ollenkaan ja työpaikat hävinnyt.

Justiin tuotiin kotiin Saksasta tilattu Metzeler Z8 Intertacti ja kyllä kyljessä lukee että Made In Germany. Ja kaiken lisäksi rengas on paistettu 0918 eli viisi viikkoa sitten. Että ei ne aina lähetä härmään vanhoja renkaita!

Volvo on Kiinalainen auto ja silti monet niitä ostaa. En minä tietenkään, koska luen .orgia ja pelkään sen takia kaikkea Kiinalaista.

Ja eteenpäin...

Tinde sanoi:
Kyllä mun Volvo on tehty Ruostin Göteborgissa.....
Oisko tuo vielä Kiinaakin pahempi, sillä Ruåtsi on taantuva monarkia kun taas Kiina on edistyvä kansantasavalta??

Mä en ole koskaan edes katsonut, missä mun prätkien renkaat on valmistettu. Hyvin on silti niillä menty. Suomen teiden paska kunto on suurempi haaste kuin renkaan valmistusmaa. Ymmärrän toki, että esim. radalla, kovissa nopeuksissa ja ääriolosuhteissa eroja renkaissa tottakai tulee. Eipä vaan ole tullut käytyä radalla noilla mun mopedeilla. Tuskin tulee mentyä.

Kiinassa tehdyt Tourancet toissa vuonna väänsin vanteille. Toleranssit oli ihan muuta kuin aiemmissa samoille vanteille asennetuissa Touranceissa, siis sai hiki hatussa vääntää, kun aiemmin meni paljain käsin.

Vmpk n foorumilla joku kysyi kokemuksia Touranceista ja kerroin tuon. Ei uskonut, osti kuitenkin kun hänen kaverinsa kertoi että on paras saksalainen rengas, mitä rahalla saa.

Back