• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

pinlockin irrotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yonez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Löysäät vain ne muoviset ruuvit pinlockin päistä irti
062802moto_prv.gif

Ruuvit?

Ei siinä mitään ruuveja ole. Visiiriä hieman suoraksi vääntäen ja samalla pinlockia irti kiskoen pitäisi lähteä. Aika mahdoton saada sitä kalvoa rikki, on niin joustava läpykkä että ei ota osumaa vaikkaa taittuisikin.

Taitaa vastaajat puhua kahdesta eri asiasta? Toinen puhuu pinlockin kiinnitysruuveista ja toinen kalvosta.. Mutta kalvo lähtee ihan hyvin pois eikä ole vaaraa oikeastaan sitä rikkoa
smile_org.gif

Itsellä lähti eilen illalla aika helposti irti, kun laittoi visiirin pöydälle levitetyn mikrokuituliinan päälle (kypärän lakeen päin tuleva visiirin reuna itseenpäin) ja painoi kämmensyrjillä visiirin reunoista varovasti alaspäin ja vipusi pinlockia peukaloilla eteenpäin parin millin verran, jolloin sai sormet pinlockin reunan alle ja se irtosi aika kivuttomasti.

Sen takaisin laittaminen olikin sitten paljon helpompaa: vain pinlockin varovainen taivuttaminen siten, että päiden urat menivät niille tarkoitettuihin tappeihin ja pinlockin lumpsauttaminen paikalleen. Tämän jälkeen pinlock kannattaa asentaa huolella paikalleen siten, että sen reunasilikonit ovat tasaisesti ja kunnolla joka laidasta itse visiiriä vasten. Onnistuu samalla tavalla kuin sen irroittaminen - ilman sitä irroittamista siis.

Lopuksi itse tarkastin visiirin huurteenesto-ominaisuudet siten, että hönkäilin visiirin sisäpinnan ja pinlockin väliselle visiirin kaistaleelle tarkistaen, ettei hengitysilman kosteutta päässyt pinlockin ja visiirin väliin. En ole vielä päässyt käytännössä kokeilemaan, mutta uskoisin sen toimivan.

Toivottavasti oli apua tästä  
thumbs-up.gif

crazy.gif
älä ota irti jos ei oo pakko ... se löystyy ja sitten sitä ei saa takaisin.... mulla nolan kypärä
bawling.gif
ja pinlock irtoilee kun avaa visiirin
withstupid.gif

Ei kannata nastoihin koskea sen jälkeen, kun ne ovat säädössä. Itse laitan visiirin sanomalehden päälle keittiön pöydälle, toisen polven visiirin toisen pään päälle. Sitten painaa toisella kädellä varovaisen jämäkästi visiirin liki suoraan ja nappaa jännityksestä höllenneen pinlockin toisella kädellä veks. Sama toimii toisinkin päin.

-hh-

Onkohan noita pinlockeja eri kokosia vai onko Shoein pojjaat vääntäny ruuvit eri kohtiin? Vaihdoin aikanaan pinlockin alkuperäisestä visiiristä peilivisiiriin ja se välillä "tippuu" sen verran että alareunasta pääsee huurtumaan. Pysyy kyllä paikallaan, mutta aina välillä saa raottaa visiiriä ja nostaa kalvoa sormen päällä...

Minä ostin varmuuden vuksi 2 visiiriä nolaniin, että voi sitten käyttää sitä pinlockilla olevaa kun on tarvis ja muulloin tuota toista.

Saa nut nähdä miten se visiirisysteemi itsessään kestää noita visiirin vaihtoja...

Onkohan noita pinlockeja eri kokosia vai onko Shoein pojjaat vääntäny ruuvit eri kohtiin? Vaihdoin aikanaan pinlockin alkuperäisestä visiiristä peilivisiiriin ja se välillä "tippuu" sen verran että alareunasta pääsee huurtumaan. Pysyy kyllä paikallaan, mutta aina välillä saa raottaa visiiriä ja nostaa kalvoa sormen päällä...
Niitä kiinnitys nastoja pyöräyttämällä kiristyy. Ovat epäkeskot.
Itsellä raid 2 mustassa visiirissä ne nastat tuppaavat pyörimään itsekseen siten että vaikka pinlockia ei irroittaisikaan joutuu nastoja aika-ajoin kirimään. Orkkis kirkkaassa visiirissä nastat on huomattavasti jämymmät ja kerran säädettynä pysyy kalvo tiukasti visiiriä vasten.

crazy.gif
älä ota irti jos ei oo pakko ... se löystyy ja sitten sitä ei saa takaisin.... mulla nolan kypärä  
bawling.gif
ja pinlock irtoilee kun avaa visiirin  
withstupid.gif
ne pinlockin nastat eivät ole täysin pyöreät, eli nastaa ruuvarilla kääntämällä pitäisi kiristyä niin, ettei putoile pois..
mä tuossa ostin kans potan(käytetyn X-lite/Nolan...)jossa pinlock.
hetken kirosin että voi persse kun tää huurtuu ihan osmona mutta sehän oli viturallaan koko kalvo.

Visiiriä ohjeen mukaisesti reilusti suoraksi taivuttaen kalvo pompsahti irti-puhdistus, takaisin paikalleen ja niillä epäkeskoilla ruuveilla tiiviiks ja Avot-eipä huurru enää ja on hyvä!
ruuvit on tosin sellaista muovia että kandee vähän kattoo sopivaa meisseliä millä vääntää jottei murtuile.

Pieni visiirin taivutus ja sitten pinlock lähtee irti ja samalla tapaa takaisin. Jos irtoilee niin kiinnitystappeja vähän kääntämällä kiristyy. Eikä se pinlock mitään löysty vaikka sitä irroitteleekin.

schuberthin nastat taitavat olla hieman erilaiset, ovat kylläkin epäkeskot mutta sen kannassa ei ole mitään uraa josta sitä voisi pyöräyttää, tosin tuntuu pysyvän paikallaan muutenkin

yonez

mites shoein pinlockin kanssa? mulla talven jälkeen pinlockin alareuna alko repsottaa ja huurtuu nyt ku ilmaa pääsee visiirin ja pinlockin väliin. pystyykö sen pinlockin asettamaan uudelleen paikoilleen vai onko siinä joku tarrapinta kuivahtanut?

vai käynkö ostaa uuden pinlockin?

mites shoein pinlockin kanssa? mulla talven jälkeen pinlockin alareuna alko repsottaa ja huurtuu nyt ku ilmaa pääsee visiirin ja pinlockin väliin. pystyykö sen pinlockin asettamaan uudelleen paikoilleen vai onko siinä joku tarrapinta kuivahtanut?

Irrota se kalvo ja kokeile onko siellä "sisäpuolella" oleva silikoni tiiviste vielä sen tuntuinen että tiivistää. Jos se on kunnossa niin säädä sit niitä nappeja, nehän on epäkeskot kuten joku täällä jo mainitsikin. Pinlockin irrotuksesta sen verran, että shoeissa ainakin se kalvo lähtee nätisti pois kun ottaa kynsillä reunoista kiinni ja vetää. Ei tarvi mitään visiirin taivutteluja tai muitakaan kikkoja sen kuin vetasee pois vaan kyllä se joustaa sen verran, ainaski mulla on joustanu.

Tossa oli aikaisemminkin puhetta Shoein kypärien kanssa. Eli mulla ainakin joka kerran kun irroitan visiirin, pinlock löystyy ja joudun noista ruuveista sen uudelleen säätämään, kyseessä Raid II. Lieneekö Shoei ominaisuus, ei tehnyt sitä ihan uutena, mutta sitten se rumpa alkoi.

Itse säädän sen visiiri irti, väätelen ruuveja kunnes Pinlock osuu visiiriin (yleensä siitä alhaalta irti), sitten visiiri paikoilleen ja avot !

Back