• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

pinlockin irrotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yonez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mites shoein pinlockin kanssa? mulla talven jälkeen pinlockin alareuna alko repsottaa ja huurtuu nyt ku ilmaa pääsee visiirin ja pinlockin väliin. pystyykö sen pinlockin asettamaan uudelleen paikoilleen vai onko siinä joku tarrapinta kuivahtanut?

vai käynkö ostaa uuden pinlockin?
Tossa oli aikaisemminkin puhetta Shoein kypärien kanssa. Eli mulla ainakin joka kerran kun irroitan visiirin, pinlock löystyy ja joudun noista ruuveista sen uudelleen säätämään, kyseessä Raid II. Lieneekö Shoei ominaisuus, ei tehnyt sitä ihan uutena, mutta sitten se rumpa alkoi.

Itse säädän sen visiiri irti, väätelen ruuveja kunnes Pinlock osuu visiiriin (yleensä siitä alhaalta irti), sitten visiiri paikoilleen ja avot !
Juuripa Raid II:ssa en ole havainnut vielä kertaakaan pinlockin säätötarvetta, vaan on ruuvien ja holejen suhde pysynyt koko ajan saman nelisen vuotta ja kalvo tiiviisti kiinni. Ehkä johtuu sitten tuosta varovaisesta irrotustavastani, joka ei ehkä muuta säätöruuvien asentoa tai vahingoita silikonia niin kuin muut irrotuskeinot.

-hh-

PS. Kun visiirin päästää takaisin jännityksestä, kannattaa olla tarkkana, että pinlock asettuu luontevasti ja tasaisesti visiirin pinnalle. Jos se jää vinoon, ei varmasti pidä.

Mulla on shoei:n raid2 eikä ainakaan vielä ongelmia pinlockin kanssa, toki kypärä ostettu viime kesänä joten aika näyttää...
nixweiss.gif

vähän aihetta sivuten..oletteko käyttäneet värillisiä pinlockeja? miten ne käytännössä toimii jos esim sellasen tumman vaikka laittas kirkkaan visiirin päälle?

Mulla on shoei:n raid2 eikä ainakaan vielä ongelmia pinlockin kanssa, toki kypärä ostettu viime kesänä joten aika näyttää...
nixweiss.gif
Mulla on..viime kesänä ostettu raidi ja nyt tosiaan ilmaantunut tuo rako alareunaan/yläreunaan mutta aina jompsin kumpsin. Irrotettu/kasattu uudelleen.. ei vaikutusta.
Pitää kokeilla jos niillä nastoilla sais ahistettuu lisää jännitystä siihen kalvoon..

Edit: käänsin nastoja 180astetta niin nyt tuntus tiiviimmältä

Back