• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pinlock vai Fogcity-kalvo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moto^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Tampere
Kumpi on parempi? Mietin vaan et hommaanko Araihin visiirin jossa on nää pinlock-tapit vai tavallise.

Fogcityn kanssa ei tarvi visiiriin porailla reikiä! Mulla toiminu ainakin erinomaisesti. Pistät viellä sen hyper optiks light reactive kalvon.... toimii!

Pinlocki toiminut ensiluokkaisesti, eikä oo tarvinnu porailla kun oli visiirissä jo suoraan tapit mihin pistin kiinni
smile_org.gif

Joskus kesällä pohdin samaa asiaa ja syvällisten tutkimuksien jälkeen päädyin Fogcityyn. Toimivuudesta en osaa sanoa vielä mitään kun kesällä ei koskaan ollut aikaa/mielenkiintoa asentaa sitä paikalleen ja tuolla hyllyssä se roikkuu edelleen. Jos nyt talven aikana ehtisi...

Fogcityn kanssa ei tarvi visiiriin porailla reikiä! Mulla toiminu ainakin erinomaisesti. Pistät viellä sen hyper optiks light reactive kalvon.... toimii!
Mites se light reactive kalvo on ajossa oikeesti toiminut? Voiko ajaa esim. tunneliin ja ulos huoletta? Lisäksi se väri on ilmeisesti sininen, miten havannointi liikenteessä? Optikkojen tietotoimiston mukaan sininen on huonoin väri ajamiseen.

Mullla oli vanhassa Araissa Progripin tummeneva kalvo ja se toimi hyvin. Ei siitä hirveän tumma tule eli pärjää myös tunnelissa, muttei vasta-aurinkoon. Uudessa on fogcity ja siinä on parempi kiinnitys, eikä huurru, mutta kaupungit valot heijastelevat pimeällä todella ärsyttävästi. En tiedä johtuuko jotenkin Arain visiiristä, omista rilleistä vai mistä, mutta aikasemmin en ole vastaavaa huomannut. En voi suositella. Pinlockia en itse ole käytännössä kokeillut, mutta pelkää hyvää kuullut.

Itselläni on ollut kirkas Fogcity kirkkaassa Shoein visiirissä yhden kesän. Toimi varsinkin uutena hyvin ja vanhempanakin vähintään kohtuullisesti.

En usko kuitenkaan hankkivani uutta kalvoa, seuraavaksi kokeilen ehkä Pinlockia. Syynä tähän on se, että joko oman hölmöyden ja/tai laiskuuden seurauksena pesin kalvoa ehkä liian rajuilla aineilla ja eritoten kuivasin sitä talouspaperilla
lookaround_orig.gif
Tästä siis tuloksena varsin naarmuinen Fogcity-kalvo...

Keväällä 2004 ostin FogCity kalvon. Aluksi toimi hyvin, eli piti visiirin melkein aina höyryttömänä. Hiukan häiritsi sen aiheuttamat heijastukset, muttei ne mitään isoja ongelmia olleet.
Mutta kun Saksan matkalla pesin visiiriä moneen kertaan päivässä, alkoi se juuri ennen Limburgia falskata ja päästi pesuvedet sisälleen. Jouduin repimään koko kalvon pois, ja seuraavan aamun sateessa sitten taas muistin miksi sellaista kalvoa tarvittiin.

Tänä vuonna minulla on ollut Pinlock, ja on toiminut ongelmitta. Edelleen matkoilla joudun pesemään visiiriä usein, mutta tuo Pinlock ei ole päästänyt vettä sisälleen eikä ole naarmuuntunut.

Eli minun valinta on Pinlock.

Mutta kun Saksan matkalla pesin visiiriä moneen kertaan päivässä, alkoi se juuri ennen Limburgia falskata ja päästi pesuvedet sisälleen.
Herää kysymys, että miksi visiiriä pitää pestä moneen kertaan päivässä myös sisäpuolelta? Vai minkä vuoksi kalvo alkoi pesuista falskaamaan? Toki likaa kertyy sisäpuolellekin, mutta eipä mielestäni sitä kovin usein tarvi/kannata sisäpuolelta pestä. Omassa visiirissäni on Progripin kalvo (oli halvempi hankkia kuin uusi visiiri pinlockilla varustettuna, pinlockin reikiä en halunnut ryhtyä poramaan vanhaan visiiriin), hyvin on toiminut jo pari vuotta, naarmujakaan ei ole tullut eikä irtoilemaan lähtenyt, kun varovasti on putsannut eikä liottanut kalvollista visiiriä vedessä.

Pisteitä liimattavalle kalvolle, mutta jos vaihtoehtoina olisi jompi kumpi, valitsisin pinlockin: voi vaihtaa visiiristä toiseen, irrottaa, säätää jne.

Pinlock on toiminu hyvin,ei oo huurtunu ja viime talvena tuli kokeiltua kaverin kelkalla ajaessakin ja toimi siinäkin hommassa hyvin.

Joo ja minä olen käyttänyt samaa suihketta mitä hitsaajat käyttää toimii hyvin, ei mene huuruun tosin tarvii aina silloin tällöin toistaa käsittely mutta tulee samalla puhdistettua visiiri

...pesin visiiriä moneen kertaan päivässä, alkoi se falskata ja päästi pesuvedet sisälleen.
Itsellä oli visiirissä tämän kesän Progripin tekemä huurteenestokalvo. Näyttää rakenteeltaan samanlaiselta kuin FogCity. Tuo tummenee myös aavistuksen valaistuksen mukaan.

Itselläni teki pesujen tms. johdosta samoin, että päästi veden lopulta sisään. Itse pesen visiirin useasti irtaallaan fairyn kanssa, joten sekin varmaan osaltaan heikensi liimausta. Vähän räplättyäni meni pätkä liimapinnasta lopullisesti huonoksi ja se on nyt entinen kalvo. Muuten ei ole moittimista tuotteesta.

Huonoa tuossa on myös rakenteen paksuus. Monessa kypärässä saa asetella tarkasti, että tiivisteet ei törmää kalvoon.

itsellä ollut jo monta fogcityn kalvoa ja ovat toimineen loistavasti jollei pesutilanteessa ole tullut naarmutettua..suhde oli kaks kalvoa yks visiiri. tulipa sitten kerran ostettua myös pinloc joka vaihtui kesken kauden takaisin uuteen visiiriin ja kalvoon..mut makuasia.tietysti syntyneeseen inhoon pinlocia kohtaan voi hiukan edes auttaa se että hätäsenä ihmisenä sitä asentaessa sattui pieni hama mikä kostaantui sitten huurruttaen osittain näkökentän..mut muuten varmaan hyvä
biggrin.gif

Mulla ollut molemmat käytössä ja minä puollan ton Pinlock-kalvon hankintaa.Parempi asentaa paikalleenkin mikäli ne tapit on visiirissä ja mukavampi käytössä.

Back