Pakko on vielä kirjoittaa... Itse en ainakaan enää koskaan tule millään "mopokuutioisilla" pyörillä ajamaan. Ensimmäinen mp oli 250 kuutioinen Suzuki GT250 vm -77 ja seuraava Suzuki GSX1400 ja en kyl ole päivääkään katunut.Suuret onnittelut! Onneksi näitäkin ostetaan, tekisi mieli hankkia tuollainen itsekin ihan huvikseen, on sen verran paljon näitä sontaviestejä kuten "osta 600, pienempi jää pieneksi heti". Tosin minun tapauksessani ei tulisi akalle vaan 100 kg ukolle. 250 Viragosta itse asiassa jo kauppaa tuli hierottuakin keväällä.
edit: Ai niin, kortin ajoin 125 Rebelillä ja hyvältä sekin tuntui, joten tuskin 250 ainakaan huonompi olisi.
Kivahan se on 600:lla puhumattakaan "kaks-sataa-viiskytä" kuutioisilla viragoilla päästellä mutta vain jos olet todella arka/aloitteleva/[nainen(ei yleistetä kuitenkaan mutta..)] kuski. Ei voi semmosiin vinkuihin enää istua missä kahvan vääntämisen vaikutukset huomaa n. 5-10 sekunnin kuluttua ja vaihteita saa ropata ees taas.
Ja tässä lisää sontaviestiä osta isompi takaan, että se 600 mopo jää aivan yhtä pieneksi kuin se "pienempi".
EDIT: Ajoin aikoinaan DT 125:lla inssin/kortin ja hyvältähän se tuntui, kun päästelin kortti taskussa ajokoululle "reilua" nopeutta. Mutta miltäpä semmonen moottorisaha tuntuis tänä päivänä.