• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Piki irti putkista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JukiW
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä kun luulin, että alkuperäinen kysyjä meinas hakea kaupasta uudet putket, joihin on kiinnitetty yksi uusi Thunderbird? Ei kai nyt uusissa huiluissa jo pikitahroja ja jos vanhoissa vaihtoon menevissä, mitä väliä?

Ai niin anteeksi, asiaan, tärpättiä olen käyttänyt auton kylkiin. Sitten löytyy niitä tarkoitukseen pyhitettyjä kalliita erikoisaineita, joista ei kokemusta ja melkein kaikkea paitsi asetonia ja hiekkapaperia kannattaa yrittää jos ei muuten lähde.

Kyllä mä vielä edelleen vielä lähestyisin hommaa tuolla saarenmaalla.

Tai oikeestaan mitäpäs tuota noita mokomia pakoputkia viitsii ruveta edes hinkkailemaan. Turhanpäiväisiä elvistely hommia. Ei ne paskat siinä pakarissa vaikuta mitenkään mopon kulkuun.
Tässähän on nyt pitkä talvi aikaa kasvatella partaa ja hankkia itselle terve puna käkätimeen ja hankkia mukava kiilto poskiin että otsaan.

Tankkia voi myös paukutella sopivasti lommolle mahan kohdalta keväällä jos ei kädet meinaa ylettää enää ratille, tai sitten hommata pitemmät kopterisarvet?

Valmiiks denaturoitu äijä heti keväästä, ja oitis valmiina ens kesän seikkailuihin.

Eiköhän lähetä siitä liikkeelle?
033102beer_1_prv.gif
+1
smile_org.gif
Keski-Suomessa osataan
smile_org.gif
tarviskin käydä joku vkl tuolla eteläisessä naapurivaltiossa lataamassa Transportteri viinaksia täyteen niin menee talvi rattosasti
033102beer_1_prv.gif

Mikä materiaali on kyseessä? Kromattu teräs, kiillotettu ruostumaton teräs vai alumiini?
Onko pinta peilikiiltävä vai matta?

Peilikiiltävään ruostumattomaan teräkseen en ainakaan suosittele mitään hankaavia aineita, sama koskee kromia. Elikkäs kaikki sokeritpalat ja patapadat kannattaa unohtaa.

Peilikiiltäville pinnoille:
Autoglymin metal polish:sta olen kuullut pelkkää hyvää, joten kannattaa kokeilla.
Toinen vastaava aine on Mequiar's nxt all metal polysh,
http://www.meguiars-store.fi/product_info.php?products_id=51, jota itse olen käyttänyt paljon ja ollut tyytyväinen. Sisältää oman "vahan", joka suojaa pintaa. Tosin vaimentajat lämpenevät sen vertaa, ettei vahasta ole juurikaan hyötyä.
Juu tuota autoglymin kiilloketta oon itse käyttänyt kromi osiin.

Suunniteltu käytettäväksi vain metalliin, EI maalattuihin tai tms. käsiteltyihin pintoihin!

Pakkauksen kokoon nähden on yllättävän riittoisaa ainetta. Muistaakseni maksoi jotain n. 10 egee tuubi ??
Hankaus pesusienellä, aluksi kannattaa koittaa ensin sillä sileemmällä puolella. Jos ei pelitä niin sitten siirtyy siihen karkeempaan puoleen.
Pyörivällä liikkeelle kevyesti hangaten.
Tekee ihan just niinkuin ohjeessa sanotaan.
Toimiva aine oikeeseen kromiin, eikä siis sovellu siihen kiinalaiseen muovin paskaan, siihen mikä saattaa kauempaa näyttää erehdyttävästi kromilta.
Alkuputsaus paskaisempiin hiluihin kannattaa tehdä pyyhkimällä jollain noista aineista: tärpätti, sinol tai asetoni?

Asetonia ei missään nimessä saa käyttää millekään maalatuille tai lakatuille pinnoille!
Asetonia vain ja ainoastaan oikealla kromille ja pelkästään koviin metalliseos osiin!!!

Muuten on kiilto pois, ja myöskin pysyy poissa ihan lopullisesti! Se on niin kova liuotin että "Polttaa" ja sulattaa maalin että muovin, ja menee huokoisista "silumiini" osista läpi.

Jossain uudehkossa mp-lehdessä oli vinkki, josta en ole aiemmin kuullut. Eli jarrunesteessä kasteltu rätti tahran päälle ja antaa vaan vaikuttaa, niin pitäisi irrota.
Omat pikitahrani olen poistanut WD 40:sellä hyvällä menestyksellä. Tehoaa paljon paremmin kuin vaikkapa tärpätti, asetoni, tai tinneri.

Tai oikeestaan mitäpäs tuota noita mokomia pakoputkia viitsii ruveta edes hinkkailemaan. Turhanpäiväisiä elvistely hommia. Ei ne paskat siinä pakarissa vaikuta mitenkään mopon kulkuun.
Tässähän on nyt pitkä talvi aikaa kasvatella partaa ja hankkia itselle terve puna käkätimeen ja hankkia mukava kiilto poskiin että otsaan.

Tankkia voi myös paukutella sopivasti lommolle mahan kohdalta keväällä jos ei kädet meinaa ylettää enää ratille, tai sitten hommata pitemmät kopterisarvet?

Valmiiks denaturoitu äijä heti keväästä, ja oitis valmiina ens kesän seikkailuihin.

033102beer_1_prv.gif
+1
smile_org.gif
Keski-Suomessa osataan
smile_org.gif
tarviskin käydä joku vkl tuolla eteläisessä naapurivaltiossa lataamassa Transportteri viinaksia täyteen niin menee talvi rattosasti
033102beer_1_prv.gif
Juu, ja noi reissumajoituksetkin löytyy helposti ja saa mukavasti sellasta extremeä matkalle kun ottaa reilusti noita pakoputken kiillotusvermeitä ja liemiä tarpeeksi matkaan.

Ja jos ei huvita alkaa kiillottelemaan sitä pakaria tuolla reissunpäällä, niin sitten voi käyttää ne aineet ihan toisinkin:

Kuset housussa herätys aamulla putkasta, veneen alta, joskus jopa pääsee jonkun paikallisen keikkaruusun hellään huomaan
...tai ...
tutkimattomia ja ah! aina niin uudestaan ja täysin ennalta arvaamattomiahan ne on aina olleet tämänkin herran tiet?

Reissut pitää olla niinkuin kindermuna, että ei koskaan tiedä mitä löytyy sisältä.
062802moto_prv.gif

Tässäpä olis aimo annos tätä kiillotusvinkkiä.
idea3.gif

Mä kun luulin, että alkuperäinen kysyjä meinas hakea kaupasta uudet putket, joihin on kiinnitetty yksi uusi Thunderbird? Ei kai nyt uusissa huiluissa jo pikitahroja ja jos vanhoissa vaihtoon menevissä, mitä väliä?

Ai niin anteeksi, asiaan, tärpättiä olen käyttänyt auton kylkiin. Sitten löytyy niitä tarkoitukseen pyhitettyjä kalliita erikoisaineita, joista ei kokemusta ja melkein kaikkea paitsi asetonia ja hiekkapaperia kannattaa yrittää jos ei muuten lähde.
biggrin.gif
Juu, on se TB vielä vakaassa harkinnassa. Saas nähdä nyt.

033102beer_1_prv.gif
+1
smile_org.gif
Keski-Suomessa osataan
smile_org.gif
033102beer_1_prv.gif
Mä kävin jo pariviikkoo sitte. 1300€:lla tarttu matkaan noita viinaksia ja toivotaa et juhannuksee asti pärjäis, tai edes kevääseen
thumbs-up.gif
Eipä ton jälkee paljoo selviä päiviä ookkaa ollu, syksyn ja kevään väliki tuntuu vaa yheltä yöltä kun ei välistä muista mtn...

Back