Nitrous sanoi:Mamasan.fi mittojen mukaan t-haarallinen letku oli muistaakseni jossain 50-75€ huitteilla kun vuosi sitten viimeksi ostin.
Meidän kylältä löytyi sittenkin letkuntekijä ja letku on hänen hellässä huomassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nitrous sanoi:Mamasan.fi mittojen mukaan t-haarallinen letku oli muistaakseni jossain 50-75€ huitteilla kun vuosi sitten viimeksi ostin.
Juhojee sanoi:Laitetaanpas tänne nyt tällänen kyssäri. Eli olen siis aivan aloittelija moottoripyörän huoltojen kanssa ja ihan ketjujen rasvauksesta kysyisin, että tuleeko ketjut ensin putsata jollain rasvanpoistoaineella? Tuntuu vaan jotenkin hölmöltä että sinne alle jätetään se vanha rasva/hiekkapöly.
JMH sanoi:Kyllä se ketjuöljy niitä putsaa kanssa. Voit käyttää putsaukseen ketjurasvaa ja rättiä, tai vaikka lamppuöljyä. Löytyy myös ketjujen pesemiseen tarkoitettuja harjoja jne. Älä koskaan tee vaihde silmässä.
Itse liottelen ketjut pari kertaa käyttöikänsä aikana renkaanvaihdon yhteydessä purkissa lamppuöljyä. Muulloin se menee painepesurilla sekä rasvalla ja rätillä.
Muista puhdistaa eturattaan koppa myös. Siitä pohjattomasta kaivosta ketju sieppaa paskaa mukaansa.
Silacca sanoi:Onko ideoita mitä kannattaisi lähteä tutkimaan?? Potilas on suzuki gsx 750 -83 ja vikana on että pelkät etu ja takavalo syttyvät kun avainta kääntää. 12.7 Volttia näyttää yleismittari akusta. Voiko silti olla sökö? vai mistä sitten lähtisi katsomaan. Loppukesästä toimi vielä, eikä välissä ole tehty kuin öljynvaihto ja kytkinhuolto.

Kotarikuski sanoi:Ketjujen likaantuminen on ihan kotimainen ongelma. Euroopan reissun jälkeen ketjut kiiltelee puhtaina (ainakin oileria ja kone- tai vaihteistoöljyä käytettäessä. Parin tuhannen kilsan kotimaa-ajelun jälkeen ne on taas smegmassa. En ole juuri ketjuja viitsinyt pestä mutta eturattaan olen vaihtanut siinä 15k paikkeilla. Nyt multissa on 34000 orkkisketjuilla, vielä hyvin toimii.
adenauer300 sanoi:Likaantuu ne muuallakin. 1700km tuli tällä viikolla ajettua Baltiassa ja todella likaiset ketjut.
RaVe sanoi:Autoon vaihdoin talvella jäähdytysnesteet ja punaista motox longlifea sinne laitoin ja sitä jäi vielä sen verran että riittäisi prätkäänkin. Onko joku syy miksi prätkässä ei voisi käyttää samaa nestettä? Toi Motox näyttää olevan etyleeniglykoli pohjaista ja ainakin motonetin mp-jäähdytysnesteet näyttää olevan monoetyleeniglykoli pohjaisia, onko niillä jotain käytännön eroa?
JMH sanoi:Vanhoissa mopoissa noi gkykolipohjaiset, esim. tuo vihreä on OK. Mulla esim. Apriliassa Motonetistä ostettua jotain vihreätä suhteessa 1:1. Sama menee kotariin.
Itse veikkaan, että nesteitä ei ole vaihdettu hetkeen ja vanha kakka siellä vesiä värjää.
Tinde sanoi:Ei sunkaan vain sähkö haise?