• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
s151669 sanoi:
Heh, noissahan on portaaton esijännityksen säätö ja paremmassa versiossa 10mm pituuden säätöä ja paluuvaimennuksellekin säätö. Nehän on paremmat kuin alkuperäiset :)

Tavallaan jopa houkuttaisi tuollainen pituussäädettävä - paitsi että tekeekö sillä säädöllä oikeasti mitään ? Ja mistäs noita saa pl. ebay ? Valmistajan oma lista jälleenmyyjistä vie pääasiassa webbisivuille joissa ei ole kuin puhelinnumero että soita...

Louis myy, sieltä jakelevat uutiskirjeen tilaajille alennuskuponkeja, joiden kanssa hinta jää edullisemmaksi kuin muualla. Ilmankin ihan kilpailukykyisesti hinnoiteltu.

Ja mun ostamissani on tullut mukana säkillinen soviteholkkeja, joten mallin suhteen ei pitäisi olla niin tarkkaa kunhan pituus ja kiinnitykset mätsää ja jousi on sopiva.

http://yss.co.th/downloads/20160226052050.pdf

JMH sanoi:
Ja tosiaan saattaisin jopa juuri ja juuri uskaltautua irroittamaan nuo iskarit pyörästä JOS mulla ois tunkki jolla tukea pyörä rungosta parkkiin siks aikaa ku putket on irti... plus että siinä huollossa pitäis tsekata myös se putkien yhdensuuntaisuus... enkä tiedä miten se käytännössä tehdään, joten jätän sen ammattilaisille kun saattaa olla se oleellisin syy sysipaskaan keulaan.

Kyllä kyllä. Jos on pienet autopukit jalkatappien alle ja alakolmiosta nostava etupukki, niin homma on tuennan kannalta siinä. Muille ideaksi.

JMH sanoi:
Kyllä kyllä. Jos on pienet autopukit jalkatappien alle ja alakolmiosta nostava etupukki, niin homma on tuennan kannalta siinä. Muille ideaksi.

Paitsi jos on oman onnensa seppä jolle sattuu ja tapahtuu (kuten minä) niin kannattaa laittaa vielä varmistuksen varmistus aina kun joku voi kaatua tai tipahtaa :D

Rekkamasa sanoi:
Komento takas löyty ebaystä holkki saksasta ja taas kerran "last one"

Noniin tiiviste tuli. Kumma käikäle, näyttää metalliselta muttei paina just hittojakaan... Melkeen kun joku olis rullannu alumiinifoliota ihan todella tiukalle ja sit sahannu siitä putkesta pätkän.

Rekkamasa sanoi:
Noniin tiiviste tuli. Kumma käikäle, näyttää metalliselta muttei paina just hittojakaan... Melkeen kun joku olis rullannu alumiinifoliota ihan todella tiukalle ja sit sahannu siitä putkesta pätkän.

Osaat siis tehdä niitä läjän lisää, jos on tarvis :grin:

Kiitokset vastauksista,

kakkosen pakoventtiileihin pitää käydä hankkimassa ohuemmat palat.
Melkein kaikki muut on säätötaulukon arvojen alarajoilla.

Tarttis vääntää dragstariin bobber tyylinen penkki. Tilasin jo biltwellin solo2 istuimen mikä on todella tyylikäs mutta kuitenkin hippasen liian pieni pyörän mittoihin nähden. Nyt siis ajatuksena tehdä koko satula itse. Moniko millistä peltiä nuo pannut yleensä on ja millä nahalla päällystys? Mieluiten käyttäisin luonnon nahkaa..

Kyllä siihen pyörän SAA mutta on se kohtuuvittumainen vanerilattialla kun se liukuu eestaas, eritoten ongelmaksi muodostuu pyörän siitä poistaminen kun se tulee puolväkisin mukana jos ei ole vaikka liinattu kiinni. Satunnaiskäytössä menee mut jos usein kuskaa pulttaisin kiinni.

PrivateeR sanoi:
Miten porukka on tollasia käyttänyt? Täytyykö tuollainen mountata lattiaan pysyvillä kiinnikkeillä, vai selviääkö tosta iha liinakiristyksellä tms?

Reilu kymmenen vuotta olen pyörää kuskaillut kärryllä ja pakulla. Alkuun ilman telinettä pelkillä liinoilla, eturengas laitaa/väliseinää vasten ja muutaman vuoden motonetin pukin kera. Ikinä en ole sitä mihinkään kiinnittänyt ja hyvin olen pärjännyt.

Tumppi sanoi:
Reilu kymmenen vuotta olen pyörää kuskaillut kärryllä ja pakulla. Alkuun ilman telinettä pelkillä liinoilla, eturengas laitaa/väliseinää vasten ja muutaman vuoden motonetin pukin kera. Ikinä en ole sitä mihinkään kiinnittänyt ja hyvin olen pärjännyt.
OK. Ite oon tähä mennessä ajanu eturenkaan kii etuseinään ja sitte liinalla kiristäny. Tämänhetkinen järjestelmä ei vain salli yksin lastaamista. Se on täysin mahdotonta saada 2 pyörää yksin kyytiin. Noi etutelakat helpottaa kerrasta homman simppeliksi.

Mulla on Vanissa kaks tämmöstä telinettä. Sen lisäksi että on halvempi, on myös silmämääräisesti arvioiden tukevammin pystyssä pysyvä, niin sillä päädyin tuollaisiin. Ne ovat irrallaan väliseinää vasten, ajavat asiansa ihan täysin niinkin. Välillä tosiaan jää etupyörä kiinni niin että teline lähtee mukaan, mutta siitä selviää kun potkaisee telineen irti etupyörästä.

Mopojen sitominen on noiden kanssa huomattavasti helpompaa kuin ilman, sillä etupyörä osuu aina samaan kohtaan ja pysyy paikoillaan varmasti, vaikka liinoja sitoessa vähän hosuisikin. Kaksi mopoa kulkee melko vaivatta, toki sitominen on jonkin verran ahdasta puuhaa. Vahva suositus tosiaan noille telineille, helpottavat elämää ihan huomattavasti.

Ghostrider sanoi:
Mulla on Vanissa kaks tämmöstä telinettä. Sen lisäksi että on halvempi, on myös silmämääräisesti arvioiden tukevammin pystyssä pysyvä, niin sillä päädyin tuollaisiin. Ne ovat irrallaan väliseinää vasten, ajavat asiansa ihan täysin niinkin. Välillä tosiaan jää etupyörä kiinni niin että teline lähtee mukaan, mutta siitä selviää kun potkaisee telineen irti etupyörästä.

Mopojen sitominen on noiden kanssa huomattavasti helpompaa kuin ilman, sillä etupyörä osuu aina samaan kohtaan ja pysyy paikoillaan varmasti, vaikka liinoja sitoessa vähän hosuisikin. Kaksi mopoa kulkee melko vaivatta, toki sitominen on jonkin verran ahdasta puuhaa. Vahva suositus tosiaan noille telineille, helpottavat elämää ihan huomattavasti.
"Sisämitta: 100 mm."

Eturengas on 120mm .... eihän se edes mahdu tuohon slottiin?

Mulla on kanssa toi käytössä.
Eturengas jumahtaa siihen aika kovin välillä. Saa ihan tosissaan potkia sitä irti.
Joku neuvoi laittamaan villasukkaa tms. väliin, niin pääsee paljon helpommalla purkuvaiheessa.

KawaJava sanoi:
Mulla on kanssa toi käytössä.
Eturengas jumahtaa siihen aika kovin välillä. Saa ihan tosissaan potkia sitä irti.
Joku neuvoi laittamaan villasukkaa tms. väliin, niin pääsee paljon helpommalla purkuvaiheessa.

Tai sit annat renkaiden jäähtyä vähän aikaan ennen kuin työnnät sen telakkaan. :grin:

PrivateeR sanoi:
"Sisämitta: 100 mm."

Eturengas on 120mm .... eihän se edes mahdu tuohon slottiin?
Toi sisämitta tarkoittanee noiden edessä olevien pystyputkien välistä mittaa, sinne ei tosiaan rengas mahdu kokonaan, vaan kiilautuu niiden väliin niin että mopo pysyy pystyssä ja paikallaan. Toi takana oleva, kääntyvä kouru taas on leveämpi, varmaankin saman levyinen kuin siinä toisessa versiossa. Kumpikin telakka siis toimii, lienee enemmän makuasia kumman valitsee.

Back