riisor sanoi:
Itsellä varsin tuore kokemus viime viikolta. Mun ensimmäinen näköhavainto eläimestä oli, kun se oli jo sylissä (ei kirjaimellisesti, onneksi). Kyseessä oli fiksumpien mukaan naaras kauris, eli jonkun sortin onnea tässä kai oli. Isompi olisi varmaan sattunut enemmän. Eikä onneksi jäänyt kitumaan. Mitään ei ehtinyt tekemään eli jarruttamatta päin. Letkassa ajeltiin ja viides taisi olla ensimmäinen, joka ehti nähdä eläimen ennen törmäystä. Kuulemma tien sivusta yhdellä loikalla suoraan mun keulaan ja kaiketi etulokari veti siltä mahan auki, koska se löytyi 5 metrin päästä ruhosta. Ekan näköhavainnon ja tömähdyksen jälkeen seuraava muistikuva on kun yritän ryömiä tieltä pois. En tiedä mihin se tarkalleen osui vai jäikö eturenkaan alle, mutta mopo ei kyllä enää jatkanut suoraan. Mustelmilla ja tikeillä selvittiin, mistä voi kiittää varusteita. Kypärästä laskin ainakin 7 erisuuntaista osumaa mikä ehkä selittää sen, että ukko oli hieman kujalla tuon jälkeen. Onneksi oli ihan tuore ja tasainen asfaltti, niin siinä oli hyvä pyöriä.
Kuvista krediitit ja kiitokset ajokavereille.
katso liitettä 21847
katso liitettä 21848
katso liitettä 21849
Onneksi olkoon vaan

, noin vähällä selviämisellä/hyvästä tuurista!
Taisin jossain välissä joskus mainitakin, että todistin samanlaista hommaa pari kautta sitten
perässä ajellen. Pompulla aivan puskasta keskelle, eikä jarruvalokaan välähtänyt.
Ei siinä vaan kerkeä Lännen nopeinkaan kissaa sanoa kun mäjähtää ja pölähtää.
Lopputulema onkin sitten aika lailla neiti Fortunan hellässä huomassa.... tai sitten ei.
Tuossa on aika lailla yksi lysti, aiheuttaako otukseen törmäys valon nopeudella tapahtuvan, stongan
tappiin kääntävän "vastaohjausliikkeen" itse stongan kautta, vai osumalla etufillariin.
Se lyö joka tapauksessa vehkeet ja ukon tonttiin samoin tein niin että tärähtää, eikä siinä tosiaan
ehdi moista nyanssia välttämättä edes rekisteröidä.
Iltaiset ajelut Uudenmaan teillä ei tosiaan oikein tahdo nykyisin napata, vaikka ei omalle kohdalle
osumaa ole (vielä) sattunutkaan.
Noissa osumissa sinällään kun ei kyydin määrällä välttämättä ole paljoa merkitystä.
Seurauksiin toki saattaa vaikuttaa ja kaventaa sitä neiti Fortunan keinovalikoimaa.
Satunnaiset tappiothan kuuluu joka tapauksessa lajin luonteeseen, eikä maailma pelkäämällä parane.
Niin kauan kun pääsee takaisin radalle kokemusta rikkaampana, kaikki on suht hienosti.