Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tää on just näin! Kun eka pyöräni sattuu olemaan BMW niin kyllä oli opettelemista GoldWingin vasemman käden vilkkuun kun sillä seitsemisen tonnia viime syksynä Jenkkilässä ajoin. Nimenomaan tilanteissa, joissa piti käyttää kytkintä ja vilkkua samaan aikaan, jäi se vilkku yleensä sitten käyttämättä kun ei tuota teleskooppipeukaloakaan ollut...Jotta tämä ei olisi ihan uskonasia, eikä puhdas makuasia, niin on niissä vilkkusydemeissä kuitenkin yksi selvä ero. Japsimallisessa joudun irroittamaan tai ainakin keventämään vasemman käden otetta, jotta saan työnnettyä tai vedettyä peukalolla vikun päälle. Kun ei ole sitä teleskooppipeukaloa, niin ei ole.
Vanhan bemarimallisen saa vilkuttamaan ja palautettua kädet tiukasti kiinni kahvoissa.
Teoriassa bemarin sydeemi on turvallisempi, tosin en ole mistään kuullut, että kukaan olisi menettänyt pyörän hallinnan japsimallisen vilkun käytön takia.
Molempiin tottuu ja saa suuntamerkin annettua, ei ole kynnyskysymys pyörän valinnassa.
Niin no, Harrikalla ajoin muutaman vuoden 15-20tkm vuodessa ja nyt ajellaan K1200RS:llä... vitut minä mistään tiedä, kunhan soitan poskeani^![]()
Eikös se ollut niin, että kunnon pemarimiehellä on kaksi oikean käden peukaloa?
Noin muuten vaan en oikein ymmärrä tätä yleistä foorumiporaamista BMW:n kolmen napin vilkkusysteemistä. Siinä ei ihan oikeasti ole mitään hankalaa, jos vaan motoriikka taipuu samanaikaiseen purkan jauhamiseen ja kävelemiseen. Sitä kannattaa kokeilla ihan käytännössä ennen kuin itkee foorumeilla systeemin ylivoimaisesta vaikeudesta.
Juuri niin. Tämä ei ole sellainen kohde, jota olisi varsinaisesti ollut tarve mennä keksimään uudelleen, ja varsinkin ´sekakäyttäjille´ (monella on tänä päivänä useampia pyöriä) se on ihan turha häslingin aihe.Henk. koht mua närästää eniten tuossa "standardin vastaisuus". Ei autoissakaan turhaan se vilkkuviiksi ole vasemmalla puolella (melkein) kaikissa autoissa. Jos kaikki arpoisivat hallintalaitteita samalla logiikalla, olisi joissain pyörissä kaasu vasemmalla, takajarru oikealla kahvalla jne...
Sama juttu, HD ja Buell on erillaisilla vilkku jutuilla, tulee Buellissa starttia paineltua vahingossa.Molemmat ovat toimivia ratkaisuja. Bemarin hässäkän kanssa oppii elämään ja sillä on jopa joitain hyviä puolia. Henk. koht mua närästää eniten tuossa "standardin vastaisuus". Ei autoissakaan turhaan se vilkkuviiksi ole vasemmalla puolella (melkein) kaikissa autoissa. Jos kaikki arpoisivat hallintalaitteita samalla logiikalla, olisi joissain pyörissä kaasu vasemmalla, takajarru oikealla kahvalla jne...
Ite kun hyppii kahden pyörän loukussa Hondan ja Puimurin välillä, niin kyllä sylettäää. Pari ensimmäistä risteystä menee aina orientoituessa alla olevan pyörän vilkkuihin.
Sitten se on varmaan suunniteltu päin p****ä...Mutta täysin "tunnoton" on tuo yksi ainukainen nappi, eli vain mittaristosta sen näkee jotta oliko se nyt ON vai OFF![]()
Juuvain..suurimmassa osassa 1-nappisia joilla olen ajanut, tuntee kyllä peukalollaan ihan mainiosti, milloin on painettu vilkku pois päältä.
Paskan siitäkin sitten tekivät!Juuvain..suurimmassa osassa 1-nappisia joilla olen ajanut, tuntee kyllä peukalollaan ihan mainiosti, milloin on painettu vilkku pois päältä.
![]()
Eli et sitten biimerin yksnappista ollut kokeillu ....
Niih... ku haluaa kääntyä vasemmalle niin ekaks vasenta peukkua ja sitten perään oikeaa peukkua sammuttaaksesi vilkun... ja jos kääntyy oikealle niin ekaks oikeaa peukkua ja sitten perään taas oikeaa peukaloa mutta toiselle napille... loogista ja näppärää eikö totta?Heh... hienoja juttuja![]()
Itellä eka Bemu ja ainakin minun peukalot löytävät oikeat napit
Kyllä Baijerin poika tiesi mitä teki vilkkujen kanssa...
Kaikki napit oikeis paikois....
![]()
"Jottei elämä olisi tylsää"
Voipi se olla et pieni jousto tuossa loogisuusajattelussa on ihan paikallaan, ettei palautusnappi ole keskellä stongaa. Silloin joutuis irrottamaan käden kun haluaa vilkun pois. Mut onhan se nyt paljon loogisempi kuin japsinystyrä. Kun haluat vilkun vasemmalle, yrität kohmeisella peukalolla vetää nystyrää ittees päin, kun haluat vilkun oikealle, yrität työntää nystyrää eteenpäin ja kun haluut vilkun pois, painat samaa nystyrää. Minusta ei oo kyllä logiikka kovin kohillaan...Niih... ku haluaa kääntyä vasemmalle niin ekaks vasenta peukkua ja sitten perään oikeaa peukkua sammuttaaksesi vilkun... ja jos kääntyy oikealle niin ekaks oikeaa peukkua ja sitten perään taas oikeaa peukaloa mutta toiselle napille... loogista ja näppärää eikö totta?Heh... hienoja juttuja![]()
Itellä eka Bemu ja ainakin minun peukalot löytävät oikeat napit
Kyllä Baijerin poika tiesi mitä teki vilkkujen kanssa...
Kaikki napit oikeis paikois....
![]()
"Jottei elämä olisi tylsää"
Ja paskat.
Muuten kyllä ihan kiva laite![]()
Omituista. Omissa Japanin pyorissani sita siirretaan vasemmalle, kun sinne vilkutetaan ja oikealle, kun halutaan vilkuttaa oikealle. Sitten se nystyra palautuu itsestaan keskelle ja vilkku pois sisaan painamalla. Mielestani loogista ja helppoa.Mut onhan se nyt paljon loogisempi kuin japsinystyrä. Kun haluat vilkun vasemmalle, yrität kohmeisella peukalolla vetää nystyrää ittees päin, kun haluat vilkun oikealle, yrität työntää nystyrää eteenpäin ja kun haluut vilkun pois, painat samaa nystyrää. Minusta ei oo kyllä logiikka kovin kohillaan...