• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Peltipoliisien valvonnan alle halutaan nyt uusi liikkujaryhmä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Murina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mcmies sanoi:
Aika iso rahakasa pitäisi siirtää mun omistukseen, että suostuisin "selvittelemään" Helsingin kaupungin liikennepoliittista päätöksentekoa miltään osin.

Vittu, aina kannatta yrittää ja yllyttää. Jatketaan...

Re: Peltipoliisien valvonnan alle halutaan nyt uusi liikkujaryhmä

Bone sanoi:
Sattuiko nyt konsulttia leukaan? :grin:.

Kun kipu hellittää, mietihän asiaa hetken aikaa.....

Ihan vaan miten mainitsemasi asiat peltipoliiseihin liittyvät :;):.

Käytä avaimena vaikka kysymystä: "Mitä jäbä duunaa" ?
Juu ei sattunu ainakaan täälläpäässä.
Oon vaan yks niistä, jota alkanu kyllästyttää tuo turhan monessa ketjussa viljelty sama "mitä jäbä duunaa......" liibadaaba, joka ei usein löysästikkään käsiteltyyn aiheeseen. Sopisi ehkä suomi24-sivustolle?
Tiedän että tämäkään teksti ei liity peltipoliiseihin, mutta en vielä viittiny uutta aihetta asiasta avata.
Ugh, olen puhunut.

vma sanoi:

Nää rikosilmoitukset on yleensä tasoa pahoitin mieleni Ahveniston melusta, mutta on ihan aiheellinen kysymys, miksi kaupungin omaisuutta kielletään käyttämästä käyttötarkoitukseensa ja samalla ohjataan sen käyttöä suuntaan, jonka viranomainen on jo todennut olevan olevan laiton.

Edit: oon ehkä 30/70 ilmoituksen puolesta. Ei näitä näin pitäis hoitaa.

Miikaael sanoi:
Juu ei sattunu ainakaan täälläpäässä.
Oon vaan yks niistä, jota alkanu kyllästyttää tuo turhan monessa ketjussa viljelty sama "mitä jäbä duunaa......" liibadaaba, joka ei usein löysästikkään käsiteltyyn aiheeseen. Sopisi ehkä suomi24-sivustolle?
Tiedän että tämäkään teksti ei liity peltipoliiseihin, mutta en vielä viittiny uutta aihetta asiasta avata.
Ugh, olen puhunut.

Hassu juttu vaan, että lähes kaikkia "yhteiskunnallisia" asioita ajetaan pitkälti välillisin keinoin ja alan termistöllä ilmaisten "sammutetuin valoin".... juurikin kaduntallaajan näkökulmasta katsoen.
Julkinen möyhääminen on vain tarkkaan harkittu siivu "homman hoitamisessa".

Jos voi jollain tavalla yhtyä näkemykseen, että "tieto on valtaa/valuuttaa", mikä sitten on niin vaikeaa
ymmärtää, että tiedon "pimittäminen" hallitusti on hyvin arvokkaan "pelimerkin" KÄYTTÖÄ.

Hassu juttu sekin, että busineksen puolella homma pötkii pitkälti samalla tavalla.

Kiinnitetään huomio ja höpinä sinne, missä se homma palvelee tarkoitusta ja taustatyö + kotiläksyt
tehdään vähin äänin kuntoon.

Kun tapaat kaverin tallilla leväällään olevan padan äärellä ja kysyt siltä "mitä jäbä duunaa".......
niin oikea vastaus ei tasan tarkkaan ole" Avaan tätä kuusioruuvia :;):. Vai mitä meinaat?

Eikä ehkä kannata syventyä täydellä tarmolla siinä kohtaa keskustelemaan vaan siitä kuusioruuvista :;):.

Monessa yhteydessä ja asiassa tosin tuohon "fokuksen kiinnittymisen" ja että paukut poltettaisi
haluttuun pisteeseen, satsataan kovasti. :;):.

Summa summarum. Ihan "busines as usual" kun halutaan vaikuttaa, hoitaa.... ja vaikka "runsteerata" asioita.

Uudet kamerat osannee lukea nopeuden jo melko kaukaa, mutta kuvaavat sitten lähempänä.
Mitä jos sattuu ajamaan liian lujaa, älyää sen ja pysäyttää auton ennen kuin on kuvausalueella? Otetaanko kuva seuraavasta kuvauspisteelle tulevasta ajoneuvosta vai osaako tutkaseuranta huomata, että nyt ei tullut oikea kohde?

Hanskabel sanoi:
Uudet kamerat osannee lukea nopeuden jo melko kaukaa, mutta kuvaavat sitten lähempänä.
Mitä jos sattuu ajamaan liian lujaa, älyää sen ja pysäyttää auton ennen kuin on kuvausalueella? Otetaanko kuva seuraavasta kuvauspisteelle tulevasta ajoneuvosta vai osaako tutkaseuranta huomata, että nyt ei tullut oikea kohde?

Sellainen käsitys on, että säteellä seuraavat ja lukittuvat maaliin siinä missä muutkin tuholaitteet. Vaihtoehdoksi jää siis u-käännös tai peruuttaminen. Kyllä niilläkin tuntipalkoille pääsee.

vetomies sanoi:
Sellainen käsitys on, että säteellä seuraavat ja lukittuvat maaliin siinä missä muutkin tuholaitteet. Vaihtoehdoksi jää siis u-käännös tai peruuttaminen. Kyllä niilläkin tuntipalkoille pääsee.

Kauankohan mahtaa pysähtynyt objekti pysyä seurannassa? Arvelen että tutka reagoi ainoastaan liikkuviin kohteisiin. Periaatteessa se tietysti voisi pitää jonkin aikaa muistissa pysähtyvän kohteen etäisyyden ja jatkaa seurantaa kun samalta etäisyydeltä alkaa tulla kiihtyvää signaalia. Ehkä tästä löytyisi netistä tietoja...

On kuitenkin erinomaista että nyt vapautuu poliisilta resursseja kansalaisia piinaavien omaisuusrikosten selvittämiseen. Kalliita fillareita ja kännyköitä varastetaan tämän tästä. Mökki- ja asuntomurrotkaan ole kovin harvinaisia, olisi hyvä jos kansalaisten ei tarvitsisi kustantaa omaa vartiointipalvelua. Jos kiinnijäämistodennäköisyys olisi edes 50%, vähentäisi se aktiviteetteja kummasti. Nyt se taitaa olla 10% luokkaa.

Nyt on peruskansalaisella ollut vähän sellainen olo että joskus rokottaa rosvo, useimmiten kuitenkin poliisi.

Viimeksi muokattu:
Endless possibilities... Sensys Traffic AB
Pari vuotta vanhaa tietoa..

Radar RS240
Mittaus alue 10-300 km/h
Mittausetäisyys 10-150m

Laser
Mittausetäisyys 2-30m

Kamera Nikon D300s

Salama BW-3631
3-välähdystä sekunnissa

ja 2 tietokonetta joista toinen kuvankäsittelyyn

edit: suljin 1/8000s ja aukko 2.8

"Jos joku ei tunnollisesti nouda sakkoja poliisilta, etsintäkuulutamme kuljettajan"

Tähän ei tietenkään vaikuta mitään se, että kuljettajan henkilöllisyys ei ole edes tiedossa - ainoastaan auton haltijan.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005904871.html

Jos auto on yrityksen, eikä yritys tiedä kolmessa viikossa kuka autoa on ajanut, etsintäkuulutamme yrityksen.

Noin helppoa se on. Ennen oli vaikeaa, kun poliisin piti itse puuttua rikokseen ja vielä tutkia sekin, kuka rikokseen on syyllistynyt. Maailma muuttuu, eskot!

vetomies sanoi:
"Jos joku ei tunnollisesti nouda sakkoja poliisilta, etsintäkuulutamme kuljettajan"

Tähän ei tietenkään vaikuta mitään se, että kuljettajan henkilöllisyys ei ole edes tiedossa - ainoastaan auton haltijan.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005904871.html

Jos auto on yrityksen, eikä yritys tiedä kolmessa viikossa kuka autoa on ajanut, etsintäkuulutamme yrityksen.

Noin helppoa se on. Ennen oli vaikeaa, kun poliisin piti itse puuttua rikokseen ja vielä tutkia sekin, kuka rikokseen on syyllistynyt. Maailma muuttuu, eskot!

Joo, enää ei voi lähtee tallinaan omalla autolla, tai lähinnnä tulla takas. Niil ku rekkari lukijat satamassa, niin "poimivat" jonosta ja kirjoittavat rikesakon, ns "suppean esitutkinnan" jälkeen...

Lupasivat et viimeistään käräjillä näyttävät kuljettajan kuvan, ku en myöntäny riketä enkä suostunu minkäänlaisiin "pikakäsittelyhin"...
Noh, jos se sakko joskus käräjillä vahvistetaan, niin ainakin oon varmistanu ettei valtio tuu nettoomaan mitään, tällä 140€ rikesakolla.

Kotarikuski sanoi:
Nyt on peruskansalaisella ollut vähän sellainen olo että joskus rokottaa rosvo, useimmiten kuitenkin poliisi.
Tein vähän vertailua kameravalvonnan osuvuudesta meidän perheessä 10 vuoden ajalta
Siististi ja kiltisti ajava blondi- 11 kpl
Minä- 1kpl
kun vielä huomioi että minun liikennesuorite on vähintään tupla niin herää kysymys että potkitaanko tässä kissoja kun koirat haukkuu?
Mitens muiden perheissä?

Nysse sanoi:
Tein vähän vertailua kameravalvonnan osuvuudesta meidän perheessä 10 vuoden ajalta
Siististi ja kiltisti ajava blondi- 11 kpl
Minä- 1kpl
kun vielä huomioi että minun liikennesuorite on vähintään tupla niin herää kysymys että potkitaanko tässä kissoja kun koirat haukkuu?
Mitens muiden perheissä?

Vaimo ja poika ottaneet tainneet molemmat yhden rikesakon ja yhden huomautuksen. Itsellä ei viimeisen 12 kk ajalta ainoaakaan, siis paino sanalla viimeisen :grin:

Ei yhtään kamerasakkoa Suomesta ikinä, eikä edes huomautusta. Ulkomailla on välkkynyt, mutta hyvin niistä on tähän saakka ilman rahanmenoa selvinnyt.

pupu sanoi:
Joo, enää ei voi lähtee tallinaan omalla autolla, tai lähinnnä tulla takas. Niil ku rekkari lukijat satamassa, niin "poimivat" jonosta ja kirjoittavat rikesakon, ns "suppean esitutkinnan" jälkeen...

Lupasivat et viimeistään käräjillä näyttävät kuljettajan kuvan, ku en myöntäny riketä enkä suostunu minkäänlaisiin "pikakäsittelyhin"...
Noh, jos se sakko joskus käräjillä vahvistetaan, niin ainakin oon varmistanu ettei valtio tuu nettoomaan mitään, tällä 140€ rikesakolla.

Miksei ne sulle kuvaa näyttäneet? Ihan hölmöä.

pupu sanoi:

vma sanoi:
Miksei ne sulle kuvaa näyttäneet? Ihan hölmöä.

Vaikee sanoa...
Oiskohan kuvassa joku muu kuin minä, tai sitten kuvast ei pysty tunnistamaan ketään :dunno:

Aika raflaavia otsikoita yle käyttä.
Kun tiellä liikkujien oikeusturva paranee, eli poiisi ei voi lähettää sakkoa valvontakameran perusteella jos kuljettajaa ei voi tunnistaa, niin tämä "päästää 60000 kaaharia pälkähästä":)

Back