Sakotetaan nopeuden ylityksestä myös ohitustilanteessa
tee se ohitus sitten turvallisesti. Kun minä olin -vanhaan hyvään aikaan- a..tokoulussa, opetettiin, että ohitus pitää tehdä nopeasti ja viivyttelemättä!! Ei silloin puhuttu ylinopeuden vaarallisuudesta ohitustilanteessa, päin vastoin -nopeasti ja viivyttelemättä-.
Hyvänä esimerkkinä kuinka kerätään rahaa...... Pelotellaan, ettei saa pientareelle väistää, eikä muutenkaan joustavasti liikennöidä, rakennetaan KALLIIT ohituskaistat ja kytätään niissä muutamissa ohituspaikkamahdollisuuksissa tutkan kanssa, joissa ohituspaineet ovat hirvittävät, kun on jurrattu jonossa kymmeniä kilometrejä sen hitaimman pumppaajan perässä.
Pohjimmiltaan lienee tässä nopeusvalvonta hässäkässä liikkuvan poliisin lakkauttamisuhkasta. Liikenne oli ihan hyvällä mallilla, väistettiin pientareelle, ja homma luisti ja oli jo kulttuuri menossa Ruotsin malliin, mitä tulee suvaitsevaisuuteen. Sitten alkoi puheet liikkuvan poliisin lakkautus-uhasta (tarpeettomana).
Jo tuli LP:lle kiire tehdä itsensä tarpeelliseksi. Alettiin jahdata "rikollisia" ihan kunnolla ja kun ei niitä löytynyt enää ns. tavallisista vaaranpaikoista, piti luoda lisää vaarallisia paikkoja, joista voi sakottaa. Mm. edellä puhuttu pientareelle väistö, ohitusnopeuden ylityksen valvonta, rakennetaan näitä tutkakameravideosakotusautomaatteja, kytätään siviiliautoilla pitkillä korpitaipaleilla ja öisillä moottoriteillä, jotta saadaan hurjia nopeusylityksiä jne.
Näillä toimin "rikollisuus" liikenteessä on saatu semmoisiin lukemiin, ettei kukaan uskalla edes ehdottaa LP:n lakkauttamista. Ja kun vielä on sattunut muutama paha onnettomuus, (vaikkei ylinopeudella ollut niissä mitään tekemistä), pääsi taas LP todistelemaan ja sormea heristämään kuinka nopeus on tappavaa.....
Ja surkuhupaisin tuo galluppi, -autoilijat yksimielisiä; lisää sakkoja meille, VAADIMME lisää sakkoja
Mut muuttuiko suomalaiset tielläliikkujat parissa vuodessa niin totaalisen vastuuttomiksi kun LP väittää? (Vai sotkiko LP itse toimillaan liikenteen) (Tuota ei varmaan olisi saanut sanoa
)Minä vaan kysyn!