• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pelastuslaitos haluaa hätäkoodin kännyköihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SuperBBXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ice ice baby ja pari muutakin
smile_org.gif
Toivottavasti ei koskaan tarvii niitä käyttää
crazy.gif

Tämän ICE:n käytössä on sellainen probleema, että jos puhelin on lukittu turvakoodilla, niin puhelinmuistioon ei ole ulkopuolisella asiaa. Sekavassa tilassa olevalta potilaalta sitä koodia on varsin hankala kysellä. Esim. Symbian-kapuloissa on olemassa tällainen sinänsä hyödyllinen ominaisuus sen varalta, jotta kapulassa oleva tieto ei joudu vääriin käsiin (sähköpostit, tekstarit, kalenterimerkinnät, muistiot, muut dokumentit...). Sellainen ominaisuus olisi tietysti tervetullut, jossa halutuille kontaktille voisi asettaa ICE-tagin ja nämä numerot saisi esille tietyllä näppäinyhdistelmällä tms.

Wanha hyvä konsti on lompakossa pidettävä laminoitu dokumentti lähiomaisten yhteystiedoista
smile_org.gif

kommunistien käyttäjille semmonen vinkki, että jos tekee uuden profiilin ja nimeää sen ICEpuhelinnumero niin tämä tieto näkyy puhelinpuolen näytössä jos ko. profiili on käytössä... edellyttää tietty, että puhelimen näyttö on kunnossa lippojen tms. jälkeen...
wink.gif

ICE äiti ja systeri laitettu. Toivottavasti ei ikinä sellaisia uutisia tule. Viime viikolla kun kotilokolarin jälkeen itse soitin hieman hädissäni äidille, niin oli viikon ihan shokissa.
confused_orig.gif

Kait ne löytää sieltä ÄITI ilman tota ICE liitettä  
wink.gif
Varmasti löytää, mutta mistä ne tietää että saako hänelle ilmottaa? Ice:n kun laittaa eteen ni antaa samalla luvan siihen että ne saa ilmottaa..
smile_org.gif
Itse en ainakaan uskaltais laittaa kenellekään viestiä tollases tilanteessa ellei oo ice:ä edessä..
wink.gif
Voisi olettaa, että jos on äidin numero kännyssä, äiti voisi myös haluta tietää. Vai onko parempi, että kuulee asiasta kiertotien kautta? Tuskin.

Jep.
Aika tämänkin 'uudistuksen' todella rantautua.

Minulla on puolisoni myös ICE-koodattu.
Koska harrastamme molemmat tätä samaa lajia, josta surullisia uutisia lehdestä luemme aivan liian usein, olen koodannut samoin myös vanhempieni puhelinnumeron. I ja II lisämerkinnät soittojärjestyksen merkkinä toivottavasti valkenevat auttajillekin - joiden toivottavasti ei koskaan tarvitse puhelintani tutkia.

wink.gif
Varmasti löytää, mutta mistä ne tietää että saako hänelle ilmottaa? Ice:n kun laittaa eteen ni antaa samalla luvan siihen että ne saa ilmottaa..
smile_org.gif
Itse en ainakaan uskaltais laittaa kenellekään viestiä tollases tilanteessa ellei oo ice:ä edessä..
wink.gif
Voisi olettaa, että jos on äidin numero kännyssä, äiti voisi myös haluta tietää. Vai onko parempi, että kuulee asiasta kiertotien kautta? Tuskin.
Kyllä varmasti äiti haluaa tietää, mutta niillä ei silti ole lupaa tehdä sitä, ellet sä laita sitä ice -koodia siihen. (Jos oot tajuttomana tienposkella, etkä pysty sanoa, että soittakaa vaan.)

wink.gif
smile_org.gif
wink.gif
Kyllä varmasti äiti haluaa tietää, mutta niillä ei silti ole lupaa tehdä sitä, ellet sä laita sitä ice -koodia siihen. (Jos oot tajuttomana tienposkella, etkä pysty sanoa, että soittakaa vaan.)
Eikös ICE-koodin tarkoitus ole juuri se, että tietää kehen pitäisi ottaa yhteyttä. Ei se, kehen SAA ottaa yhteyttä.

Meinaatko tosiaan, että jos sairaalassa makaa koomassa monta päivää, niin omaiset saavat tietää asiasta vasta ottamalla itse selvää, vaikka ÄITI & ISÄ olisi lompakossa lapulla puhelinnumeroineen? Mietipä sitä.

wink.gif
smile_org.gif
wink.gif
Eikös ICE-koodin tarkoitus ole juuri se, että tietää kehen pitäisi ottaa yhteyttä. Ei se, kehen SAA ottaa yhteyttä.

Meinaatko tosiaan, että jos sairaalassa makaa koomassa monta päivää, niin omaiset saavat tietää asiasta vasta ottamalla itse selvää, vaikka ÄITI & ISÄ olisi lompakossa lapulla puhelinnumeroineen? Mietipä sitä.
Hmm, mietinpä sitä, ja tuntuu iha viksulta noinki... Moon tällane nuori pentu vielä enkä osaa ajatella aina noin pitkälle.
biggrin.gif

Kyllä mopoilijalle varmin tapa taitaa tosiaan olla laminaattikortti lompakossa, siinä oman kuvan (sen virkavallan kaipaaman) vieressä... (Ja kolmella kotimaisella + reissumaiden kielet) Jos piipaata tarvii, voi olettaa että puhelin(kaan) ei enää juuri hengitä - tai ainakin kysyy pin-koodia....

Toisaalta, en välttämättä halua muistutusta tulevasta onnettomuudesta aina kun joku rakkaista soittaa... vaikka joillekin se voisi tehdä oikeinkin hyvää
sad_orig.gif

Back