Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noita Faireja ja muita astianpesuaineita ei saisi käyttää maalipinnoille, ne on tarkoitettu lasille ja keramiikalle missä pinnan kovuus en eri luokkaa maalipintaan verrattuna. Asitanpesuaineet poistavat vedestä pintajannitteen että vesi tunkeutuisi paremmin likaan ja tekisi astioista "säihkyvän puhtaita". Tämä ominaisuus ei tee hyvää maalipinnalle, astianpesuaine tunkeutuu pahimmassa tapauksessa malipintaan. Joskus näkyy selviä läiskiä naalipinnassa mitkä johtuvat väärän pesuaineen käytöstä. Ja ne eivät aina lähde edes myllyttämällä.Fairyllä pestään ja vahaksi Korrekin ns. teflon vaha. Jos tarvis niin jotain liotinpesua ensalkuun.
Maalihan noissa muoveissa on lähes kauttaaltaan, muutamaa liparetta lukuunottamatta pinnassa.. Nuo teipin reunat on joskus mietitityttänyt , että voi alkaa irvistellä kovan myrkyn edessä..Kyllä juu sama vaha kaikkialle. Kannattaa kuitenkin kokeilla aluksi, kaikki vahat ei välttämättä sovellu muoveille.noissa katumallin vehkeissähän valtaosa näkyvistä pinnoista on muovia, niin ootteko surutta vahannu muovitkin? Ite oon niin laiska et etupäässä vedellä ja painepesurilla oon koittanut pärjätä.
Minun mielestäni paras vaha on sellainen mikä kestää pisimpään pinnassa. Olkootkin hieman työläämpi jos vahausta tarvitsee suorittaa paljon harvemmin. Kaikki ne kiiltää ihan riittävästi kuitenkin.
Tuota ihan pitää kysyä: Mitenkäs nämä muut pesuaineet toimivat joita käytetään veden kanssa kuin vähentämällä veden pintajännitystä?Noita Faireja ja muita astianpesuaineita ei saisi käyttää maalipinnoille, ne on tarkoitettu lasille ja keramiikalle missä pinnan kovuus en eri luokkaa maalipintaan verrattuna. Asitanpesuaineet poistavat vedestä pintajannitteen että vesi tunkeutuisi paremmin likaanFairyllä pestään ja vahaksi Korrekin ns. teflon vaha. Jos tarvis niin jotain liotinpesua ensalkuun.
tää on paras ja se mitään vahaa kaipaa ku pensaa tankkiin ja tupet nuin ,siinä on vahaa,stanaTärpätti on hyvää ja halpaa... Jos on oikein lika piintynyttä, silloin käytetään löpöä...
Mistähän tuota saa täältä korpisuomesta?S100 Motorrad Total Reiniger on ehdottamasti paras niinstä pesuaineista joita olen käyttänyt, ei tarvitse vahata pesun jälkeen. Tuotenimen alta erittän kattava sarja moottoripyörän puhdistamiseen tarkoitettuja aineita. Tuotesarjan BLACK&SHINE on "rasva" jolla saa mustaksi maalatun moottorin loistamaan, kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Miksi tuhlata hyvää ajoaikaa jatkuvaan jynssäämiseen?? Suosittelen kerran vuodessa fixarille ja 2 komponentti kovavaha pintaan (hinnat 50-100€) loppu kesä menee kevytpesulla ilman pintoja pilaavaa liuotinta... ja pyörä on jatkuvasti kuin uusi![]()
![]()
Pysyvyys on kyllä heikkoa noilla.. Autoa esim. ei kestä pestä liian lämpimällä vedellä, tai voimakkaalla pesuaineella, lähtee glymi pinnasta varmasti..Glymin vahat ovat suosittuja kun se joskus pärjäsi tm:n testissä 10v sitten![]()
En itse tue enää koska ne eivät tunnu pysyvän pinnassa kovin pitkään
Turtlen Ice toimii hyvin myös mattapinnoissa. Sillä voi vetää huoletta kaikki muoviosat, on helppo ja nopea heittää pintaan. Vahan kestosta en tiedä mutta sen lisäksi tulee sit käytettyä joskus Glymin mustaa ja kultaa kiiltäviin pintoihin.Entäpä mattapinnan käsittely?