• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paras vaha ja pesuaine pyörälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
..eli mikä olis parasta mahdollista hoivaa pyörän pinnoille ja mistä löytyy?ite käyttäny turtlen perus vahoja.autoglym vissii olis hyvää..vai olisko?
tounge.gif

ensimmäiseksi pesu wurthin pinelinella.sen jälkeen autoglymin punainen purkki käteen ja vahaus.viimeistely kullanvärisellä etiketillä varustetusta autoglymin purkista,joka kannattaa jättää pintaan muutamaksi tunniksi.sit kiillotus.*BLING* jos pinta olisi vielä parempi niin se olisi pilalla.

Tärpätti on hyvää ja halpaa... Jos on oikein lika piintynyttä, silloin käytetään löpöä...

Wurth pineline on tuotesarja johon kuuluu paljon tuotteita esim; metallinpesu, rasvanpoisto.. huippuaineita.
Myöskin Autoglymin punainen/kulta yhdistelmälle on olemassa parempi ja uudempi musta.
DWG:llä olen yleensä mopon maali- ja kromipinnat putsannut autotallissa.

"Tärpätti on hyvää ja halpaa... Jos on oikein lika piintynyttä, silloin käytetään löpöä... "

Näin on! Ja jos ei lähde sittenkään, niin pistetään teräsharjalaikka poran istukkaan.
Kylä lähtee!

Autoglym on hyvää ainakin kotiloissa, tosin melko kallista (elämä joojoo).
Klassikko-kotiloihin ja prätkiinkin olen vetänyt usein Turtlen perusvahaa: edullista ja helposti liukas pinta.

"Tärpätti on hyvää ja halpaa... Jos on oikein lika piintynyttä, silloin käytetään löpöä... "

Näin on! Ja jos ei lähde sittenkään, niin pistetään teräsharjalaikka poran istukkaan.
Kylä lähtee!

Autoglym on hyvää ainakin kotiloissa, tosin melko kallista (elämä joojoo).
Klassikko-kotiloihin ja prätkiinkin olen vetänyt usein Turtlen perusvahaa: edullista ja helposti liukas pinta.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

todella likaisiin paikkoihin k-10 liuotinta. suihkuttelee vaan päälle antaa olla 5min ja huuhtelee pois ei tarvii hinkata ja puhdasta tulee.

vahana autoglymin punainen+kulta toiminut jo vuosia loistavasti...

Würth pineline on hyvä pesuaine ja vieläpä riittoisaa  
smile_org.gif

Autoglymin punainen/kulta yhdistelmä toimii, samoin Korrekin luonnonvaha.
Täytyy vielä kokeilla sitä Autoglymin Ultra Deep Shine-vahaa...

Mihin noita liuotinpesuaineita tarvitaan? Ainakaan mun pyörässä ei ole paska ollut koskaan niin tiukassa etteikö olisi tavallisella autopesuaineella lähtenyt. Kun ajokauden alussa vetää laatuvahalla kerroksen tai pari ja jättää liuotinpesuaineet kaupan hyllylle, niin ajokauden aikana riittää autopesuaine- ja pikavahakäsittely, alle vedetty laatuvaha kestää koko kauden. Ja jos pyörä on tosi törkyinen, niin se kannattaa jättää vesisateeseen likoamaan ja pestä vasta sitten. Ai että on helppoa, venehommissa aikoinaan opittu (vene kuiville märkänä päivänä).

Autoglymille on muuten löytynyt hyviä vaihtoehtoja eri lehtien vahavertailuissa, litrahintakin voi jäädä vain 1/3:aan (ks. vanhoja viestejä).

Autoa olen vahaillut seuraavasti.
Kärry puhtaaks ja autoglymin punasta super resing polishia pintaan
Vuorkausi odottelua ja pölyt veke ja kultasta päälle extra gloss protection

koko kesän kiiltää kivasta ja p... ei tartu
punasessa on hiovia aineita ja sillä saa skeidan irti. kultasessa ei taas ole hiovia aineita joten se on vaan loppu kiiltoo.
Punasessa on kuulemma iso rakeisempi polymeeri joka reagoi maalipinnan kanssa ja kultasessa hienojakoisempi joka sitten tukkii huokoset. Mene ja tiedä, mutta hyviä vahoja on eikä kovin kova töisiäkään.
Suosittelen olen jo viimeset 8v käytelly Glymiä

Nielsenin vahoja olen käyttänyt, ja mielestäni jopa parempia kuin Autoglymin vastaavat. Pesuaineena olen käyttänyt ihan perusshampoita, mikäli paska tiukemmassa niin liuotinta kehiin...
smile_org.gif

sport05.gif
Miksi tuhlata hyvää ajoaikaa jatkuvaan jynssäämiseen?? Suosittelen kerran vuodessa fixarille ja 2 komponentti kovavaha pintaan (hinnat 50-100€) loppu kesä menee kevytpesulla ilman pintoja pilaavaa liuotinta... ja pyörä on jatkuvasti kuin uusi
biggrin.gif

Toimii toi Autoglymin punanen -kulta yhdistelmä yhdelläkin kertaa kun sekottaa sitä punasta 2/3 ja loput 1/3 kultasta. Näin kertoi Autoglymin edustaja joskus.

Back