• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paras öljy Ducatiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SS680
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkähän kokoinen on Monster 1000:n öljypropun tiiviste vm. 2005 fillareissa? Ilmeisesti kyse on jostain ihan normaalista kuparisesta halvasta prikasta, joka pitäis kai joka kerta vaihtaa?

Nimim. muuten vois vaihtaa öljyt vaikka heti, mutta ei ole vaihtotiivistettä.

Kaivoinpa sitten varaosaluettelosta tuon esiin. Tylsää oli, että tarkempia mittoja siellä ei ollut. Noh osalle oli numero 220.3.208.3A. Eli ei tuosta paljoa viisaammaksi tullut. Noh toisaalta, eipä se pohjan ruuvikaan mun voimin lyhyellä avaimella auennut. Jos hakis huomenna lisää vääntövartta, nappais ruuvin ja tiivisteen mukaan ja ehtis sopivan varaosaliikkeestä.

Onko tämä oikea etsimäni öljypropun tiiviste Monsteriin? Koodi täsmäis. Jotenkin olin kuvitellut, että kyseessä olisi kuparinen osa. Tuoko siis pitäisi vaihtaa jokaisen ölpänvaihdon yhteydessä?

Joo, nyt kun oikein muistelee, niin kyllä se alumiinia taitaa olla. Ei sitä nyt ihan pakko ole vaihtaa joka kerta, jos se ei ihan solmussa ole. Toisaalta, jos hinta on tuota luokkaa, niin ei ole kovin suuri investointi.

Onko tämä oikea etsimäni öljypropun tiiviste Monsteriin? Koodi täsmäis. Jotenkin olin kuvitellut, että kyseessä olisi kuparinen osa. Tuoko siis pitäisi vaihtaa jokaisen ölpänvaihdon yhteydessä?
Kyllä se ihan alumiinia on. Tuo lifestylen "tarjoushinta" hieman hämmästyttää, kun oikeassa Ducati-kaupassa hinta on 0,20 €, jos en nyt ihan pieleen muista.

Back